Husqvarna spricka i kolven 2T

Ericcc

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2024
Hoj
Husqvarna 125 Cc 1985
Tyvärr har jag en spricka i min kolv.är de någon som har en kolv för en Husquarna WR 125 från 1985.eller vet var man kan köpa en? det är en 55.19mm Kolv.

piston crack .jpgpiston 55.jpg

Ericcc

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2024
Hoj
Husqvarna 125 Cc 1985
Jag hittade denna, står att det ska vara till samma hoj men måtten på kolven stämmer inte
Hej, Jag såg annonsen. från Bulgarien och dom är plus storlekar 55.44...55.69... och min cylinder är inte trasig. Jag letar efter en 55.19 mm Kolv

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Brukar bli sådär när cylindern är sliten. Mät den noga.
Den blir ofta sliter vid avgasporten och nere vid insuget. Alltså lite S-format slitage. Kolven wobblar då fram och tillbaka i loppet, sedan spricker den.

Ericcc

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2024
Hoj
Husqvarna 125 Cc 1985
Brukar bli sådär när cylindern är sliten. Mät den noga.
Den blir ofta sliter vid avgasporten och nere vid insuget. Alltså lite S-format slitage. Kolven wobblar då fram och tillbaka i loppet, sedan spricker den.
så du rekommenderar att borra ut till 55.?? och ta sedan en överdimensionerad kolv .typ 55.44. min är sprucken pa insugs sidan

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Om cylindern är sliten skulle jag rekomendera att borra. Vet dock inte hur sliten den får vara, skulle tro att orginal kolvspel är 4 hudradelar. Är då cylindern sliten lika mycket så blir spelet 8 hundradelar.....
Jag har gjort samma misstag att montera ny kolv i sliten cylinder. Den sprack också efter 3-4 timmar...

Ericcc

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2024
Hoj
Husqvarna 125 Cc 1985
Om cylindern är sliten skulle jag rekomendera att borra. Vet dock inte hur sliten den får vara, skulle tro att orginal kolvspel är 4 hudradelar. Är då cylindern sliten lika mycket så blir spelet 8 hundradelar.....
Jag har gjort samma misstag att montera ny kolv i sliten cylinder. Den sprack också efter 3-4 timmar...
tack för tipsen ! ?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
så du rekommenderar att borra ut till 55.?? och ta sedan en överdimensionerad kolv .typ 55.44. min är sprucken pa insugs sidan

Aldrig borra först.

1. Prata med firman först.
Om dom har en bra leverantör på kolvar så finns det ett värde i att låta dem hålla med nya kolven.

2. Om inte, så låt firman borra efter den kolv du tillhandahåller = dom mäter, dom borrar - no one gets hurt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år