Husqvarna vad är era erfarenheter

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
Japp det är jag :tungan
Ja jag änvänder orginalblås det ända jag har gjort är att öppna upp ljuddämparen lite så den låter lite finare :p Ska tydligen ge lite mer effekt också. Är ett rör som går in en bit i ljuddämparen från utblåset som jag kapade bort. Här är en länk med lite bilder på hur du gör det :tummenupp
http://www.kodakgallery.com/ShareLa...post_signin=Slideshow.jsp?mode=fromshare&Ux=0

Om du inte redan visste om det så här är ett bra husqvarna forum också:tummenupp http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=79

Last edited:

999

Jag erkänner aldrig något för någon..C U
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Ducati 999
Hej igen
Fatta inte varför han slog ner hylsan??? vad det för måttet kunde han mätat det ner den var ute eller :confused:

Går den genom besiktningen med det blåset.
Är din e-reg eller landsvägs reg.

Vad e detta tusen frågor.... Ja nästan :)

Tack för länkarna....

//Mattias

UOTE=Tommy_86;2906170] Japp det är jag :tungan
Ja jag änvänder orginalblås det ända jag har gjort är att öppna upp ljuddämparen lite så den låter lite finare :p Ska tydligen ge lite mer effekt också. Är ett rör som går in en bit i ljuddämparen från utblåset som jag kapade bort. Här är en länk med lite bilder på hur du gör det :tummenupp
http://www.kodakgallery.com/ShareLa...post_signin=Slideshow.jsp?mode=fromshare&Ux=0

Om du inte redan visste om det så här är ett bra husqvarna forum också:tummenupp http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=79[/QUOTE]

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Hej vad kul att det finns Husqvarna "bröder" här.
Har kört cross och enduro i ca 15 år och haft Kawasaki, Honda och Suzuki fram till att jag 00 bytte till Husqvarna. Sen dess har jag haft:
2 st HVA CR250 '00
1 st HVA CR125 '02
1 st HVA CR(E) 125 '01
2 st HVA 570 '02
1 st HVA TC250 '05

Jag har efter mycket övervägande bestämt mig för att sälja 570'n som jag har kvar, och istället köpa en TC450 :D

Jag har inte haft ett enda ras (*peppar peppar*) och inte någon gång känt att jag haft mindre hästkrafter än någon annan, hellre tvärt om.
Jag tror inte egentligen att något märke är så mycket bättre än något annat egentligen, utan det handlar vad man trivs med. För mig är det viktigt att ha bra kontakt med handlaren, och bättre än Fredde & Henke Werner på Nilssons motor går knappt att få. Vidare tycker jag att det är himla roligt att köra en hoj som inte alla andra har, och som har lite "häftigare" komponenter. Att de är italienska är bara ett plus!

Lycka till med din hoj! Den är himla läcker!

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
Det där med hylsan hoppade jag över tror det är för att tvinga ut röret lite på insidan så man får en markering var man ska kapa eller något. Men jag kapade bara av röret. Min är lv-reg det är dom från fabrik :) men jag är lite tveksam om den går genom besiktningen utan det där röret för den låter bra mycket mer. Men det är ju bara att punkta dit det om man vill innan besiktningen :rolleyes:

Racerx: Så du trivs också bra med husqvarna :) detta är min andra husqvarna o det kommer nog garanterat bli en ny nästa gång jag byter :tummenupp Känns som om husqvarna börjar omma tillbaks mera nu tycker man ser dom mer nu. Tex i lördags när jag va o körde enduro va vi ca 15pers o det va 8-9 husqvarnor :yoparty

999

Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Ducati 999
Hej

Hade varit kul att köra ihop lite om du är intresserad.
Vi bor ganska nära varandra, Jag bor vid Svedala.
Jag kan behöva någon som lär mig lite trix...:tungan

//M

Hej vad kul att det finns Husqvarna "bröder" här.
Har kört cross och enduro i ca 15 år och haft Kawasaki, Honda och Suzuki fram till att jag 00 bytte till Husqvarna. Sen dess har jag haft:
2 st HVA CR250 '00
1 st HVA CR125 '02
1 st HVA CR(E) 125 '01
2 st HVA 570 '02
1 st HVA TC250 '05

Jag har efter mycket övervägande bestämt mig för att sälja 570'n som jag har kvar, och istället köpa en TC450 :D

Jag har inte haft ett enda ras (*peppar peppar*) och inte någon gång känt att jag haft mindre hästkrafter än någon annan, hellre tvärt om.
Jag tror inte egentligen att något märke är så mycket bättre än något annat egentligen, utan det handlar vad man trivs med. För mig är det viktigt att ha bra kontakt med handlaren, och bättre än Fredde & Henke Werner på Nilssons motor går knappt att få. Vidare tycker jag att det är himla roligt att köra en hoj som inte alla andra har, och som har lite "häftigare" komponenter. Att de är italienska är bara ett plus!

Lycka till med din hoj! Den är himla läcker!

Jag hoppar nog oxå det med hylsan.
Borde bara kunna trä över ett större rör sätta avgaspasta skall bara hålla tätt i 15 min :)
Fanns ingen handlare här nere som fick köpa den i copenhagen men det skall väl funka ändå samma garantier.
Fan va jag e sugen nu. låna grannens 450 YZ i sön körde här hemma lite :D så jäkla kul........

Tack för alla råd Tommy, skönt att bolla lite med någon nu har jag RacerX att jaga lite oxå....... Bara skoja....Jag är inte så duktig på att meka... tummen långt in :va men men man lär sig väl med tiden.

//M

Det där med hylsan hoppade jag över tror det är för att tvinga ut röret lite på insidan så man får en markering var man ska kapa eller något. Men jag kapade bara av röret. Min är lv-reg det är dom från fabrik :) men jag är lite tveksam om den går genom besiktningen utan det där röret för den låter bra mycket mer. Men det är ju bara att punkta dit det om man vill innan besiktningen :rolleyes:

Racerx: Så du trivs också bra med husqvarna :) detta är min andra husqvarna o det kommer nog garanterat bli en ny nästa gång jag byter :tummenupp Känns som om husqvarna börjar omma tillbaks mera nu tycker man ser dom mer nu. Tex i lördags när jag va o körde enduro va vi ca 15pers o det va 8-9 husqvarnor :yoparty

Last edited:

999

Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Ducati 999
Du får köra ner till skåne så tar vi båten över till Dragör blir skitfulla vilar en dag. Sedan kör vi i skogen.......:tummenupp

Det är lungt bara kul o kunna hjälpa till o lära känna lite nytt folk också :D

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Är det någon här som ska köra någon tävling i motionscrossen? :tuttar Det är skitkul! Jag ska försöka köra någon tävling, men har ont om tid tyvärr.. :näsblod

Nilssons motor cup

999

Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Ducati 999
:) Hej

Då har Bettan kommit hem börjat titta lite på henne kommit fram till att hon är mycket för hög, Jag måste sänka henne, tipps och råd, karva i sadeln räcker ej. :confused:
Jag funderar på att köra lite motions åkning. Någon skall komma sist :D

Är det någon här som ska köra någon tävling i motionscrossen? :tuttar Det är skitkul! Jag ska försöka köra någon tävling, men har ont om tid tyvärr.. :näsblod

Nilssons motor cup

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
999
Hur har det gått för dig? Trivs du fortfarande med hojen? =)
Haft några problem eller så?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...