tompasio
Tompasio
Någon som har erfarenhet äv denna maskin,Positivt och Negativt.
Min är vattenkyld,Köpte den mest för att ha lite skoj,Fullt funktionsduglig för 5000:-Pebl skrev:Den är ett monster i skogen och var väl något av en favorit i skogen då den var ny.(å andra sidan fanns det inte så många seriösa enduroalternativ då heller)
Den är tyvärr gammal, så om du skall satsa på seriöst skogsåka skulle jag rekomendera en nyare maskin med vattenkylning och skivbroms. Gärna en mindre och lättare maskin dessutom, då nyare maskiner har bättre bottendrag än de äldre och därmed inte behöver så stor motor. En större maskin blir lätt jobbig i skogen=man tröttnar fort och orkar inte köra så länge och blir frånåkt av de med mindre maskin. Nyare maskiner är det dessutom lättare att hitta delar till även om det finns stora reservdelslager kvar på Halvards motor eller Knåda sport till exempel.
tompasio skrev:Min är vattenkyld,Köpte den mest för att ha lite skoj,Fullt funktionsduglig för 5000:-
tompasio skrev:Min är vattenkyld,Köpte den mest för att ha lite skoj,Fullt funktionsduglig för 5000:-
Inte långt ifrån egentligen, backa några år såChronic skrev:Vattenkyld -84? Trodde det var plåttank och trumbromsar, fan nu känner jag mig gammal...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|