Husqvarna WR -99 125cc snart motard...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
eeeh. mindre klyftigt inlägg. om ni kollar däcket i första inlägget så ser ni skärningen. och anledningen till att jag blev tyst efter mitt mindre klyftiga inlägg för att citera frigolitboxen så beror det på att jag inte läst tråden. glömt av den helt enkelt.

Edit: syns ännu tydligare på bilden på sidan 2.

Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
På denna bild syns det att framhjulet står åt fel hål så sluta kackla om det nu:tungan

52nbybd.jpg

Nån som vet ifall brembo 4 kolvs oken passar rakt av på min qvarna? Har 4 kolvs oken dem här måtten?

5xieezc.jpg

Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610

Nån som vet ifall brembo 4 kolvs oken passar rakt av på min qvarna?

Ingen aning, tror nog att det nästan passar iaf, men en distans är ju inte särskilt svår att fixa fram, kör med orginalbromsen annars sålänge...

btw
så är det jag som har supermoppes gamla wr 450. Jag läste att du trodde dig ha sett den vid någon affär eller något. Men det var nog en annan :gnissla haha.. lycka till

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
däcket skall väl snurra åt det hållet som det sitter på bilden lr? "pilarna" pekar framåt. alltså står däcket rätt och skivan är på fel sida.

och jo frigolitboxen. han kan vända på däcket. men jag vet inte om fälgen är gjord för att snurra åt ett visst håll.

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Ingen aning, tror nog att det nästan passar iaf, men en distans är ju inte särskilt svår att fixa fram, kör med orginalbromsen annars sålänge...

btw
så är det jag som har supermoppes gamla wr 450. Jag läste att du trodde dig ha sett den vid någon affär eller något. Men det var nog en annan :gnissla haha.. lycka till

Nä jag menade hans ttr, den stog utanför en mc butik här i västerås:pannkyss

Grattis förövrigt!!:)

däcket skall väl snurra åt det hållet som det sitter på bilden lr? "pilarna" pekar framåt. alltså står däcket rätt och skivan är på fel sida.

och jo frigolitboxen. han kan vända på däcket. men jag vet inte om fälgen är gjord för att snurra åt ett visst håll.

Nej nej och åter nej. Om jag monterar på fälgen så sitter den rätt lika så däcket för pilen peckar rakt fram då eller som på bilden så pekar pilen mot bakdäcket, jag menar inte däckmönstret jag menar pilen bredvid däck texten.

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Nä jag menade hans ttr, den stog utanför en mc butik här i västerås:pannkyss

Grattis förövrigt!!:)

Nej nej och åter nej. Om jag monterar på fälgen så sitter den rätt lika så däcket för pilen peckar rakt fram då eller som på bilden så pekar pilen mot bakdäcket, jag menar inte däckmönstret jag menar pilen bredvid däck texten.

jävla skumma däck du har isf. kan ju vara feltryckt, man vet aldrig. det är lika dana däck både bak och fram va? kolla skärningen bak och pilen bak så ser du.

men visst jag ger mej. men kolla lite på det. inte skoj att köra i regn med däcken åt fel håll. pressar vattnen in mot mitten och åkytan på däcket vilket akan resultera i en mysig vattenplaning.

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Japp samma däck fram och bak, jag har kollat och det ska sitta rätt. Blev lite rädd nu när du säger att det kan vara feltryck:näsblod

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag sätter mitt liv på att det är feltryck. ett däck skall inte pressa in vattnet mot mitten.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Det gör det inte heller om han vänder på det, hur i helvete tänker du nu? :va

kolla skärningen på sidan av däcket. pilarna av skärningen i decket skall peka framot. annars bildas det en strut och vatten som egentligen inte har nogot med däcket att göra samlas upp och leds in mot däckets centrum.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
kolla skärningen på sidan av däcket. pilarna av skärningen i decket skall peka framot. annars bildas det en strut och vatten som egentligen inte har nogot med däcket att göra samlas upp och leds in mot däckets centrum.

Eeeh, du har tänkt på att mönstret blir spegelvänt på undersidan av däcket ner mot asfalten, förmnodar jag. eller? :va

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Eeeh, du har tänkt på att mönstret blir spegelvänt på undersidan av däcket ner mot asfalten, förmnodar jag. eller? :va

men jääääääävlar va dumma alla ska vara i denna tråden. vi säger såhär. kolla bakdäcket. det står enligt ägaren själv precis som det skall med pilen (på sidan av däcket) pekande framåt. kolla skärningen på det på ett visst ställe. kolla samma ställe på framdäcket så ser du att det ser likadant ut som de står nu. med skivan på fel sida.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
men jääääääävlar va dumma alla ska vara i denna tråden. vi säger såhär. kolla bakdäcket. det står enligt ägaren själv precis som det skall med pilen (på sidan av däcket) pekande framåt. kolla skärningen på det på ett visst ställe. kolla samma ställe på framdäcket så ser du att det ser likadant ut som de står nu. med skivan på fel sida.

Jag håller med dig tapper har gjort det sen du skrev första gången men, har inte samma kämpaglöd som du att orka disskutera det :tungan

På vilken hoj ska grejerna sitta på igentligen?

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag håller med dig tapper har gjort det sen du skrev första gången men, har inte samma kämpaglöd som du att orka disskutera det :tungan

På vilken hoj ska grejerna sitta på igentligen?

weeei. verkade fan vara jag mot hela forumet men nu visar det sej att jag har en del bakom mej:)

vilke grejer? fråga du mej lr zoltan?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Frågade Zoltan på vilken hoj ska hjulen sitta på`? Igentligen.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...