Huvudmunstycke i en NSf?...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Idag har jag plockat isär hela hojen för att kolla vad som skar. :S.. det visade sig att det hade blivit ett hål mitt uppe på kolven och detta sägs ha orsakats av att jag hade ett för litet munstycke efter att ha dragit strypningen.
Nu är det såhär att jag har fått mig sagt att det ska vara 110 men jag hade redan 108 så då ser jag inte anledningen till att den ska ha pajat så.
Skulle vara tacksam om någon visste exact.. så kan man i alla fall börja prova sig fram vid ett närmare bestämt värde än att prova allt från 110-140 typ.. :p
Tack på f örhand

Solid snake

Guest
Om det ska vara 110 i o du hade 108 så förklarar det saken.

Prova från 110 och uppåt mot 130 typ.

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
philsson skrev:
Idag har jag plockat isär hela hojen för att kolla vad som skar. :S.. det visade sig att det hade blivit ett hål mitt uppe på kolven och detta sägs ha orsakats av att jag hade ett för litet munstycke efter att ha dragit strypningen.

om det blev ett HÅL oppe på kolven så kan det vara tändningen som e på fel!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
StewOo skrev:

tändningen säger du?.. :S men skulle den inte misstända då.. typ få gnista när kolven är i underläge eller nåt

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Om det ska vara 110 i o du hade 108 så förklarar det saken.

Prova från 110 och uppåt mot 130 typ.

Kan de göra så stor skillnad.. värkar helt sjukt om skillnaden mellan 108 och 110 har gjort så att den har pajat så räjält :s

Solid snake

Guest
StewOo skrev:

Mja, han kan ju ha haft fel tändstift i kombination till för litet munstycke.

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Kan de göra så stor skillnad.. värkar helt sjukt om skillnaden mellan 108 och 110 har gjort så att den har pajat så räjält :s

Hur länge har du kört avstrypt?

ÄDIT: Jag kom på en sak, du kan ju ha fått skit i munstycket så den får mindre soppa, ett 108 ska inte göra så jättemycket skillnad, men sen beror det ju på hur länge den har varit avstrypt.

Last edited:

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
philsson skrev:
tändningen säger du?.. :S men skulle den inte misstända då.. typ få gnista när kolven är i underläge eller nåt

det hände för en kompis (runkis här på SH), tändplattad vred sig så att den tände vid fel tidpunkt. det märktes nog men efter en dag eller nått sånt så hadde det brännit hål rakt genom kolven...

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Min nsf är ostrypt och har ett Micron effektsystem på och jag har 120 i munstycke.

Men den går inte riktigt som den ska än ändå, ska testa o ställa nålen o så.
Min spottar nämligen ut olja ur avgasröret men stifetet är fint.

Men det reagerar inte riktigt på fullgas på lägre varv, den dör lite för att sen ge effekt igen.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
mohaha, skönt att höra att man inte är själv :tungan
det var samma sak som hände min rg gamma, blev ungefär ett hål som var 1cm brett :död

hmm, denna tråd ska jag fan följa så kanske man får reda på vad som egnentligen hände med min.

Stewoo(eller vad du heter) : var det säkert att det bara var tändningen som var fel på din kompis hoj?? :va

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fel tändstift säger du?.. hur vet man vilket man ska ha :S.. finns ju standard för dom olika hojarna .. eller?.

Sen.. du undrade hur länge jag kört ostrypt.. det är närmare 200 mil kanske.. inte alls säker :S.

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
granath_ skrev:
mohaha, skönt att höra att man inte är själv :tungan
det var samma sak som hände min rg gamma, blev ungefär ett hål som var 1cm brett :död

hmm, denna tråd ska jag fan följa så kanske man får reda på vad som egnentligen hände med min.

Stewoo(eller vad du heter) : var det säkert att det bara var tändningen som var fel på din kompis hoj?? :va

jag är helt 100 på det, men de va på moped men det är väll sak samma!

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Fel tändstift säger du?.. hur vet man vilket man ska ha :S.. finns ju standard för dom olika hojarna .. eller?.

Sen.. du undrade hur länge jag kört ostrypt.. det är närmare 200 mil kanske.. inte alls säker :S.

200 mil med för litet munstycke, och vi utgår ifrån att du har haft fel stift, då har du svaret där. :tummenupp.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
kollade upp det idag.. jag hade helt fel stift.. :S.. de var mycket hårdare än va jag skulle ha :S.. och förmodligen fel munstycke som ni säger.
ringt runt lite men jag får inte tag på ett någonstanns.. vet ni nånstanns man kan köpa det.. häst nära jkpg så man slipper frakten.. dom är ju endå väldigt billiga.

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
philsson skrev:
kollade upp det idag.. jag hade helt fel stift.. :S.. de var mycket hårdare än va jag skulle ha :S.. och förmodligen fel munstycke som ni säger.
ringt runt lite men jag får inte tag på ett någonstanns.. vet ni nånstanns man kan köpa det.. häst nära jkpg så man slipper frakten.. dom är ju endå väldigt billiga.

Ci:s MC? 036-70570.

Jag skulle själv nog bara byta stift eftersom det MÅSTE va felet..

/Glenn

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
solitude skrev:
Ci:s MC? 036-70570.

Jag skulle själv nog bara byta stift eftersom det MÅSTE va felet..

/Glenn

Jag ringde dom innan idag men dom sa sig inte ha munstycken med 8mm gänga pirat.. i så fall fick jag köpe original .. och det skulle vara 108/110.. trodde han :S.. fanns bara ett som passade å köpa :s

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
:kocko jag trodde de va hela grejen därnere som var munstycket.. :7peta dom så det var ett vanligt 6mm. :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Skulle beställa munstycke idag men säljaren frågade mig om det var 5 eller 6 mm. Det visade sig att 6mm är väldigt ovanliga och desutom dyrare. Han hade inte 6mm mer än upp till 100 i storlek så jag bad honom beställa hem ett 5mm och så skulle jag prova.
Någon som vet om det är 5mm eller 6mm i NS?.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
philsson skrev:
Skulle beställa munstycke idag men säljaren frågade mig om det var 5 eller 6 mm. Det visade sig att 6mm är väldigt ovanliga och desutom dyrare. Han hade inte 6mm mer än upp till 100 i storlek så jag bad honom beställa hem ett 5mm och så skulle jag prova.
Någon som vet om det är 5mm eller 6mm i NS?.

Fan vad du är frågevis..Mät :7peta

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...