Huvudmunstycken, dålig bränsleblandning efter luftfilterbyte. Suzuki GSX750 -99

vault13

Only death is eternal, make no misstake
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Buell S1, Suzuki GSX750 -99
Hej

Jag har försökt att söka för att få resultat men jag kan inte hitta något. Om jag har misslyckats snälla hjälp mig rätt.

Titeln säger det mesta.

Vi bytte till K&N's modell:1060 50mm öppna luftfilter på min suzuki GSX 750 från 99.
Problem uppstod då i bränsleblandningen, och drar in för mycket luft och gör dålig bränsleblandning.
Så huvudmunstyckerna behöver bytas. Men jag kan inte hitta på google eller här vilka som ens är orginal :C
Och vilka munstycken som rekommenderas vid byte till öppna filter.

Så om någon vet, eller om någon vet vart jag kan vända mig för att få reda på detta vore det superduper snällt!

mvh A

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hur var och när går den dåligt?
På jämngas, halvgas eller fullgas?

vault13

Gick med
10 Jun 2010
Hoj
från halvgas och uppåt. Den tappar då styrka och går ner i varv tills den gått ner och trycker på bättre igen.

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Kolla med bra i gasen, han är ganska bevandrad i förgasare kan man lugnt säga.

vault13

Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Jag försökte hitta en användare som hette 'bra i gasen' men kan inte hitta det. Har jag missat något isåfall?

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
När jag bytte till KN-filter på min gamla rd 350 så rekommenderade man att man gick upp 20% i huvudmunstycke generellt. Ska man få det riktigt bra så bör du ju köra i bänk men det går att pussla sig fram genom att testa. Rent generellt så har pilotmunstycket hand om förgasningen på lågvarv, nålen fixar mellanvarvet och huvudmunstycket högvarv. Det är lite mer komplicerat än så då nålen kan påverka mer än man tror men börjar du med huvudmunstyckena så märker du rätt snart om du är på rätt väg. Man kan även behöva justera flottörhöjden vilket kan vara lite bökigt.

vault13

Gick med
10 Jun 2010
Hoj
okej! supertack! nu har jag något att jobba med iaf! Tackar inte nej till fler tips dock!

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Förgasarna på din hoj funkar dåligt med ett öppet luftfilter. Det hjälper inte att bestycka om. Vakummembranen suger sig fast och cykeln går skit. Om du kollar på det gamla filtret så sitter det en skumgummirulle inuti. Flytta över den på det nya så kanske det funkar. Annars byt till ett orginalfilter. Ev. får du lyfta på kopparna på förgasarna om membranet/en inte lossnar av sig själv.

okej! supertack! nu har jag något att jobba med iaf! Tackar inte nej till fler tips dock!

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
CV förgasare och individuella öppna filter är generellt sätt en dålig kombination .

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Kolla Factory Pro dom har kitt för öppna filter, kör själv med ett sådant.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...