huvudmunstycken till ZX7R

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Någon som vet hur stora dom ska vara? I boken så står det 180 men en kompis tror att det är fel att det ska bara vara 125 typ...

någon som vet hur stora munstyckerna ska vara i förgasarna? orginal alltså

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Originalbestyckning Kawa

smallsocks skrev:
2392150 Någon som vet hur stora dom ska vara? I boken så står det 180 men en kompis tror att det är fel att det ska bara vara 125 typ...

Verkligen ingen som vet vilken originalbestyckning det ska vara i en Kawa ZX7R 1996????

En till som undrar.......

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Ado skrev:
2393294 http://makeuwunder.zftp.com/images/zx7r.pdf (Länk från MattE, lösen "motocd")

Ta en titt grabbar...kan komma till nytta så lika gärna spara....:D:D:D:D:D:D:D:D

grejen är att jag har en manual och lösenord motocd, MEN där står det orginal är 180 men det kan ju inte vara sant för jag hade 136 på och då sög den in för mkt soppa med orginalsystem på och då kan man ju inte ha 180 för då lär de ju inte ens komma fram hehe...

nu satte jag på 125 munstycken men den blöddrar ibland på ettan ändå, så något mellan 120 och 125 borde vara orginal..

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Om man vill att hojen ska bli starkare, ska man ta bort en kugg i framdrevet? eller?

tmp

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
-
smallsocks skrev:
2392150 Någon som vet hur stora dom ska vara? I boken så står det 180 men en kompis tror att det är fel att det ska bara vara 125 typ...

Orginal är de faktiskt 180 vilket dock är sjukt stort. Med ett helsystem bör du ligga runt 137.

De CV-förgasarna som sitter på är inte så känsliga för ett för stort huvudmunstycke, de kommer att tuffa på ganska ok men däremot så kommer den extra kyleffekten av den stora mängden soppa som sugs in göra att förgasaren lätt isar igen.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
smallsocks skrev:
2394034 Om man vill att hojen ska bli starkare, ska man ta bort en kugg i framdrevet? eller?

Japp! du tar vinkelslipen och skär bort en kugg. :D Nej men seriöst. Du ska gå ner en kugg fram om du vill den ska bli starkare alternativt gå upp i kugg bak. :mattias

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
tmp skrev:
2397407 Orginal är de faktiskt 180 vilket dock är sjukt stort. Med ett helsystem bör du ligga runt 137.

De CV-förgasarna som sitter på är inte så känsliga för ett för stort huvudmunstycke, de kommer att tuffa på ganska ok men däremot så kommer den extra kyleffekten av den stora mängden soppa som sugs in göra att förgasaren lätt isar igen.

men vad ska jag ha för munstycken då, just nu kommer jag ha orginalsystemet på... och jag har 125 nu och det blöddrar ibland på ettan tvåan nu med!

eller är jag ute o (motor)cyklar, något annat som kan göra att det blir blöddrra?

Gondala skrev:
2397437 Japp! du tar vinkelslipen och skär bort en kugg. :D Nej men seriöst. Du ska gå ner en kugg fram om du vill den ska bli starkare alternativt gå upp i kugg bak. :mattias

hehe okej thanks now i know :tummenupp

Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
ozeo skrev:
2399652 google..
sökn= huvudmunstycke zx7r
första som dyker upp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63697

Ah jag ser min gode vän, tack jag tror bränslepumpen kan ha blivit kass i såna fall... eftersom
2 x huvudmunstycke #170 (yttre förgasare)
2 x huvudmunstycke #180 (inre förgasare)
4 x tomgångsmunstycke #35

det där verkar stämma...

vet du kanske var man kan köpa en sån? buykawasaki.com kan jag ju titta på iofs :) e laaaaaaaaaaat

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Nu har jag kollat med mcbolaget (skitschyssta killar) och ska lämna in den på rengöring och synkning av förgasare samt ventilsjustering...
måste ha missat nån rengöring av förgasare eftersom den går dåligt + att det är fel munstycken eftersom 170 o 180 e orginal

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
smallsocks skrev:
2401938 Nu har jag kollat med mcbolaget (skitschyssta killar) och ska lämna in den på rengöring och synkning av förgasare samt ventilsjustering...
måste ha missat nån rengöring av förgasare eftersom den går dåligt + att det är fel munstycken eftersom 170 o 180 e orginal
bara de inte e olika för olika årsm :rolleyes:

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Hej du.
Jo, storleker runt 180 är inte ovanligt just på Kawasaki,,men om du kör runt med 125 och du menar att den går fett,,,då skulle jag genast kolla så att bryggan INTE är Dynojettat,,,,för på några Kawa-modeller, b.la. zx9, och har för mig även zx7), där minskar man luftmunstycket(som tyvärr är fast i dessa förgasare) vid att man limmar i ett litet rör i alla 4 luftmunstycken,,och då går den nog inget vidare med 180,,då kanske den måste ha munstycken kring 120-130 som du säjer,,,
Och om den skulle visa sig vara dynojettat, så kan det vara så att du får byta trottlerna om de är borrade,,;-( (är dock inte säker på det sista,,)
Bara ett litet tips.
Hälsar Frostie.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
turbobiker44 skrev:
2443947 Hej du.
Jo, storleker runt 180 är inte ovanligt just på Kawasaki,,men om du kör runt med 125 och du menar att den går fett,,,då skulle jag genast kolla så att bryggan INTE är Dynojettat,,,,för på några Kawa-modeller, b.la. zx9, och har för mig även zx7), där minskar man luftmunstycket(som tyvärr är fast i dessa förgasare) vid att man limmar i ett litet rör i alla 4 luftmunstycken,,och då går den nog inget vidare med 180,,då kanske den måste ha munstycken kring 120-130 som du säjer,,,
Och om den skulle visa sig vara dynojettat, så kan det vara så att du får byta trottlerna om de är borrade,,;-( (är dock inte säker på det sista,,)
Bara ett litet tips.
Hälsar Frostie.

jag upptcäkte den hårda vägen att trottlarna var borrade... den står på hyllan, hela förgasarebryggan

köpte en ny förgasarebrygga, bättre beg för 2500kr på spinning wheels, med orginal munstrycken, nu fungerar den klockrent! :)

tror du iofs att man kan minska öh munstyckerna för bättre effekt? nu har jag ett helsystem på, Yoshimura RS3

munstyckerna är 180 och 170 som ovan

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
va fan, jag har 200 på min org!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...