Usch, lider med dig. Hoppas den inte det börjat läka snett, det sa min läkare var en risk (tog mig ett par dagar innan jag åkte in till sjukan också). Hoppas allt går smidigt för dig och framförallt som det ska.
PS. Det är alltid hojsäsong. Om man bara vill
Jag var in och fick handen röntgad redan ett par dagar efter skadan, men då såg de inget och skickade hem mig med ett recept på Diklofenak. När jag sedan hörde av mig igen efter några veckor och berättade att det inte blivit bättre, så blev jag skickad till sjukgymnast.
Vid första återbesöket hos sjukgymnasten, drygt 2 veckor senare började han misstänka att jag egentligen inte borde vara hos honom, så han skickade tillbaka mig till läkaren med en rekommendation om att det borde göras en ny röntgen.
Så, på dagen 8 veckor efter första röntgen hittade de en fraktur på båtbenet som fortfarande inte börjat läka, troligen delvis tack vare övningarna jag fått av sjukgymnasten. Det kanske är bra att det inte börjat läka snett, men jag misstänker att det inte är helt bra att gå med en fraktur som man "bryter upp" regelbundet i 2 månader.
----
Jo, jag vet att längden på hojsäsongen regleras av ens eget sinne, men jag försöker övertala mig om att den är över för att inte bli allt för nedslagen. Det hjälper ju inte att jag köpte en ny (begagnad) hoj i slutet att augusti, som jag hittills inte kunnat provköra ordentligt. Dessutom har jag bokat ytterligare en ny (ny) hoj, som jag hämtar hem om någon vecka, men jag antar att även den får parkeras längst in i garaget för vintervila.