Hyllinge SM 11-13/-2006

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Har någon fått "startbekräftelse via mail" som det står i inbjudan:va

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Tjena, jag snackade m Eva Gödke från Hyllinge MS precis och de är lite bekymrade därnere...

Hon har lite över 20 anmälningar totalt i båda klasserna i motard. Flera av toppåkarna är tex inte med på anmälningslistan än.

Ring till henne om du tänkt att åka och inte anmält dig än.
0418-50398

Bor du i Skåne och har ledigt fredag kväll och/eller lördag förmiddag, samt har lite teknisk grundkoll, så hör dessutom gärna av dig till mig eller henne. Det behövs fortfarande lite hjälp i besiktningen.

Konfirmationer på anmälningar kommer ej att skickas ut, de publiceras på
www.hyllingems.nu

That´s it...

Daniel

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
ypvs skrev:
2348476 Tjena, jag snackade m Eva Gödke från Hyllinge MS precis och de är lite bekymrade därnere...

Hon har lite över 20 anmälningar totalt i båda klasserna i motard. Flera av toppåkarna är tex inte med på anmälningslistan än.

Ring till henne om du tänkt att åka och inte anmält dig än.
0418-50398

Bor du i Skåne och har ledigt fredag kväll och/eller lördag förmiddag, samt har lite teknisk grundkoll, så hör dessutom gärna av dig till mig eller henne. Det behövs fortfarande lite hjälp i besiktningen.

Konfirmationer på anmälningar kommer ej att skickas ut, de publiceras på
www.hyllingems.nu

That´s it...

Daniel
Jag hittar inte vart alla anmälda förare finns.:va

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
liljekvist skrev:
2348543 Jag hittar inte vart alla anmälda förare finns.:va
Nu finns listor på hemsidan. Såklart med rubriken "Anmälda-RR.doc" eller vad det var. En jävla skitsak såklart men bara ännu ett tacken på att de inte bryr sig särskilt om oss (tycker iaf jag det känns som).

Dokumentet
http://www.hyllingems.nu/download.asp?F=334

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Ett problem har tillkommit på allvar i Hyllinge.
2 egentligen.

1. Mycket få anmälda förare. Ca 25 sammanlagt. Vad beror det på? Ejdehage finns tex inte med på anmälningslistan somm arrangören har. Ska ni köra så kontakta Eva nu så de vet hur många som vill starta.

2. Det kanske största problemet är att det inte finns någon som tagit ppå sig att besikta motarder. Jag kan inte åka.
Detta borde dock inte vara så svår att lösa. Ingen speciell behörighet krävs då det finns folk på plats som kommer att ha övergripande ansvar för maskin besiktningen.
Vi behöver en person som kan göra detta. Det kan vara vem som helst i stort sett som har hyfsad koll på hojar och som kommer att vara på plats from fredag kväll. Mek från nåt team, kompis som ska med som kan tänka sig att lägga nån timme på fredagen och nån på lördag morgon på detta.
Känner du till nån eller själv kan tänka dig att göra detta så kontakta mig på 0768-762799 så ska jag informera lite om vad detta kommer att innebära, inget avancerat.

Anledningen till att det råder funtionärsbrist är att STCC tydligen kör i närheten samtidigt så alla arrangören har försökt med har varit upptagna, haft semester eller extra jobb. Jag hade gärna åkt men kan inte denna helg pga att jag har besök från Belgien hela veckan.

Daniel

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ypvs skrev:
2356952 Ett problem har tillkommit på allvar i Hyllinge.
2 egentligen.
.
.
.
Tror det finns två orsaker till de få anmälningarna.
Ett. Lite dålig kalender, två SM helgerna efter varann. Killar har som bekant lite knaglig simultanförmåga.
Och två. Dålig info från HMS (ingen inbjudan i IB).

Visst kan man tycka att de som slåss om SM borde engagera sig själva men jag tror att anmälningar kommer ramla in nu i veckan.

Borde inte nån av RR-besiktarna klara att kika på våra hojar oxå :va

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Supermoto skrev:
2357311 Tror det finns två orsaker till de få anmälningarna.
Ett. Lite dålig kalender, två SM helgerna efter varann. Killar har som bekant lite knaglig simultanförmåga.
Och två. Dålig info från HMS (ingen inbjudan i IB).

Visst kan man tycka att de som slåss om SM borde engagera sig själva men jag tror att anmälningar kommer ramla in nu i veckan.

Borde inte nån av RR-besiktarna klara att kika på våra hojar oxå :va
Några av dom som inte ligger i topp kanske tycker att det är för dyrt och för lite åka. Spelar nog lite roll i alla fall.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Stoffy skrev:
2357340 Några av dom som inte ligger i topp kanske tycker att det är för dyrt och för lite åka. Spelar nog lite roll i alla fall.
Good point !!
Betala mer för mindre åka är ju sällan uppskattat...

Talade med Peter idag och han sa att max anmälningsavgift är 1000:- precis som överenskommet. De kan inte vägra nån att starta om han betalt 1000:-. Likadant med Strängnäs extra hundring för "grillfesten" vi fick ordna själva...
Synd att jag inte fick reda på det innan jag betalade.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Supermoto skrev:
2357376 Good point !!
Betala mer för mindre åka är ju sällan uppskattat...

Talade med Peter idag och han sa att max anmälningsavgift är 1000:- precis som överenskommet. De kan inte vägra nån att starta om han betalt 1000:-. Likadant med Strängnäs extra hundring för "grillfesten" vi fick ordna själva...
Synd att jag inte fick reda på det innan jag betalade.
Men vi betalde ju för träningen på fredag oxå ;)

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Kanske skulle anmäla sig till den klass med minst antal förare och hora ihop några poäng.:D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Stoffy skrev:
2357844 Men vi betalde ju för träningen på fredag oxå ;)
Man kanske kan hävda det på plats :)

Just nu är det 15 anmälda till 450 och 14 till Open för övrigt.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Supermoto skrev:
2357888 Man kanske kan hävda det på plats :)

Just nu är det 15 anmälda till 450 och 14 till Open för övrigt.

Då är det ju hugget till vilken klass man anmäler sig då.
Om man bara hittar någon att samåka med så kanske man kan åka ner och bli förnedrad.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Så hur går det där nere, finns det nån på plats som rapporterar? :)

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
FYFAN vad nice det var o kolla på när ni rejsade på knudan. sitta o glo på roadracing var rena sömnpillret gämfört med motardkörningen. Publiken på läcktaren applåderade när motarderna kom ut på första varvet :tummenupp
Fina rejs med spännande slutfight i Open-klassen.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Vad var det för någonting dom skrev i RR sektionen? Att det ströks race pga av att Supermoto,na hade dragit ut grus?

Har dom ingen soppmaskin där nere eller?

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Jocke W skrev:
2373443 Vad var det för någonting dom skrev i RR sektionen? Att det ströks race pga av att Supermoto,na hade dragit ut grus?

Har dom ingen soppmaskin där nere eller?
ja 250 förarna gnällde på att det var halt. men 125 o superbike kunde köra utan att någon avled. men det var tur för annars hade inte supermotardrejsen blivit av.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024