Hyllingems Kalender

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bra men det blir till att ta med polarvästen för att köra i Oktober. :)
PÅ LMS var det sex grader när vi körde första träningen 2005....

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Bra men det blir till att ta med polarvästen för att köra i Oktober. :)
PÅ LMS var det sex grader när vi körde första träningen 2005....
Jo, det var friskt, men nu snackar vi Skaune, de har aldrig sett en isbjörn komma gående på gatan. Bokskogarna runt Röstånga måste vara fantastiskt vackra i höstskrud. Jag ska nog försöka sälja in det här hos regeringen.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det är synd att det är så lite träningskvällar
Ja det är synd att vi inte har samma förutsättningar som LMS.

Det är både ekonomi samt det faktum att Knudan nästan alltid är fullbokad som gör att det blir så få träningskvällar.

HMS hyr banan av MRK, i princip varje träningskväll går med förlust, den sista träningen 2006 så var det endast en handfull förare på plats, detta trots att solen sken och banan var torr.

Ett annat problem är som vanligt att få tag på funktionärer.

Var går smärtgränsen när det gäller vad en träningskväll får kosta er, är ni villiga att lägga 500:- för en kvällsträning (utan bilar såklart) så kanske vi kan ordna fler träningskvällar i framtiden.

Jo, det var friskt, men nu snackar vi Skaune, de har aldrig sett en isbjörn komma gående på gatan. Bokskogarna runt Röstånga måste vara fantastiskt vackra i höstskrud. Jag ska nog försöka sälja in det här hos regeringen.
Alla är välkommna på våra träningar och tävlingar, öppna KM och B-race är melodin.

Road Racing Für Alle:yoparty

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
...den sista träningen 2006 så var det endast en handfull förare på plats, detta trots att solen sken och banan var torr.

Var går smärtgränsen när det gäller vad en träningskväll får kosta er, är ni villiga att lägga 500:- för en kvällsträning (utan bilar såklart) så kanske vi kan ordna fler träningskvällar i framtiden.

Bla jag kommer inte för att det ges alldeles för lite tid på banan för att det ska vara värt att rodda hela grejen med att sticka tidigt från jobbet, packa, transport etc. Jag är nog inte ensam om den förklaringen.

500kr är absolut inte för mycket om det bjuds på körning motsvarande 500kr...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bla jag kommer inte för att det ges alldeles för lite tid på banan för att det ska vara värt att rodda hela grejen med att sticka tidigt från jobbet, packa, transport etc. Jag är nog inte ensam om den förklaringen.

500kr är absolut inte för mycket om det bjuds på körning motsvarande 500kr...

Två kvällar med MC 17-21 är aviserat samt två kvällar med MC 17-19, det blir inte som tidigare att man måste vänta på bilarna, dom kvällar som MC delar med bil så kör MC 17-19, bil kör 19-21 och det är iaf en liten förbättring.

Vilka klasser kommer att köras på B-racet?
Det blir förmodligen alla klasser som vill köra, vi är flexibla.

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Två kvällar med MC 17-21 är aviserat samt två kvällar med MC 17-19, det blir inte som tidigare att man måste vänta på bilarna, dom kvällar som MC delar med bil så kör MC 17-19, bil kör 19-21 och det är iaf en liten förbättring.

Om det då blir 2 grupper (ist för som tidigare 3 med några få amatörlicensare i en) så betalar jag gladeligen 500kr för en sådan träning!

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
, den sista träningen 2006 så var det endast en handfull förare på plats, detta trots att solen sken och banan var torr.

Konstigt när de sista träningstillfällena är efter att säsongen är slut....
Träningar i oktober känns lite overkill...

Alldeles riktigt...

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Om det då blir 2 grupper (ist för som tidigare 3 med några få amatörlicensare i en) så betalar jag gladeligen 500kr för en sådan träning!
Det blir svårt att inte tillåta amatörlicensarna att köra så länge som denna typ av licens går att lösa ut.

Enklast vore att slopa amatörlicensen helt och satsa på A-B förarna istället.

Det finns ju gott om bandagar för gatåkare.

Konstigt när de sista träningstillfällena är efter att säsongen är slut....
Träningar i oktober känns lite overkill...
Ja det stämmer iof, men tråkigt är det att så få kommer.

Last edited:

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Är det helt omöjligt att ordna heldagar:va
Har ingen lust att åka 40 mil för ett par timmar skulle däremot betala
upp mot tusen spänn bara det blev heldagar eller tvådagar efter varann
bara bra.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Är det helt omöjligt att ordna heldagar:va
Har ingen lust att åka 40 mil för ett par timmar skulle däremot betala
upp mot tusen spänn bara det blev heldagar eller tvådagar efter varann
bara bra.
Det blir heldag 11 April (träning samt Licensuppkörning) samt 13 Oktober (B-race).

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Hejsan,
11 april är jag i Frankrike, men jag planerar att komma på alla andra HMS träningar i år. Och jag tar med mig två andra lincenskillar från Köpenhamn. Så ni kan räkna minst tre extra cyklar på banan i år.

Fler träningsdagar vore fint, och 500 kr är inga problem för oss rika danskar, he, he. (Vi är rika när vi drömmer i alla fall.)

vi ses,
Kris

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det blir svårt att inte tillåta amatörlicensarna att köra så länge som denna typ av licens går att lösa ut.

Enklast vore att slopa amatörlicensen helt och satsa på A-B förarna istället.

Det finns ju gott om bandagar för gatåkare.

Det där är ju ett märkligt resonemang. De har samma utbildning och samma hojar men har valt att betala 1500 mindre för licensen och har trots vad SVEMO säger nästan samma försäkringsskydd också. Varför skulle de vara hänvisade till bandagar för gatåkare? Är RR den enda sporten som inte har plats för motionärer?

Varför dela träningen på licenstyp? På LMS delar vi på fart och det fungerar bra.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Det där är ju ett märkligt resonemang. De har samma utbildning och samma hojar men har valt att betala 1500 mindre för licensen och har trots vad SVEMO säger nästan samma försäkringsskydd också. Varför skulle de vara hänvisade till bandagar för gatåkare? Är RR den enda sporten som inte har plats för motionärer?

Varför dela träningen på licenstyp? På LMS delar vi på fart och det fungerar bra.
Det råder delade meningar om detta, vissa säger att man inte får blanda Amatörer med övriga licensförare och andra kör ändå.

På HMS har man iaf tidigare haft en separat grupp för Amatörer.

På Falken tog man väl bort Amatörer vill jag minnas.

På Åsen vet jag inte vad som gäller.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...