Hyosung Comet 125?

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Tjenare,

Jag har en hyosung Comet 125'a, och nu är jag lite sugen på att trimma den! är det någon som vet vad jag ska dra för plugg och ev. vart dom kan sitta?

Mvh Erik

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Elfie skrev:
2105453 Tjenare,

Jag har en hyosung Comet 125'a, och nu är jag lite sugen på att trimma den! är det någon som vet vad jag ska dra för plugg och ev. vart dom kan sitta?

Mvh Erik

det finns väll inga pluggar.. är väll fyrtakt??

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
jo, det är en fyrtakt

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Elfie skrev:
2105453 Tjenare,

Mvh Erik
Strypningar finns tyvär inte

Men du kan ju alltid öka andningen dvs slipon och öppnare filter, då måste du även bestycka om förgasaren. Det ger väl kanske 0,5hk ungfär men du får ett mysigare ljud och antagligen ett bättre gassvar :tomten

Sen kan du ju alltid slipa om kamaxlarna, porta toppen mm. men då börjar det kosta mycket pengar, det ger faktiskt inte så mycket att trimma 4-takt 125or. Mycket pengar för ingenting :död Jag har själv 4-takt med slipon, det blir rätt stor placebo effekt av ljudet så det kanske känns som om det går i 200 iaf :hihi

OT : vart i sthlm bor du?

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
Cyren skrev:
2105645 Strypningar finns tyvär inte

Men du kan ju alltid öka andningen dvs slipon och öppnare filter, då måste du även bestycka om förgasaren. Det ger väl kanske 0,5hk ungfär men du får ett mysigare ljud och antagligen ett bättre gassvar :tomten

Sen kan du ju alltid slipa om kamaxlarna, porta toppen mm. men då börjar det kosta mycket pengar, det ger faktiskt inte så mycket att trimma 4-takt 125or. Mycket pengar för ingenting :död Jag har själv 4-takt med slipon, det blir rätt stor placebo effekt av ljudet så det kanske känns som om det går i 200 iaf :hihi

OT : vart i sthlm bor du?

Okey, men då blir det nog så att jag väntar och köper en tyngre hojj. som svar på din fråga: Värmdö :p

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Elfie skrev:
2105761 Okey, men då blir det nog så att jag väntar och köper en tyngre hojj. som svar på din fråga: Värmdö :p
Ok, du får hänga med på några åkningar i sommar! :tuttar

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en krockad yamaha
Köpte du hojjen på nacka moped och mc? I sånt fall så har jag sett den :tungan

Bor också i sthlm (Nacka) så vi måste ju dra ihop ett gäng och cruisa nån gång. :tummenupp

Måste bara ta kortet först, ska göra teoriprovet på ons. :4skrika

/Micke

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
y@m@h@ skrev:
2106126 Köpte du hojjen på nacka moped och mc? I sånt fall så har jag sett den :tungan

Bor också i sthlm (Nacka) så vi måste ju dra ihop ett gäng och cruisa nån gång. :tummenupp

Måste bara ta kortet först, ska göra teoriprovet på ons. :4skrika

/Micke

lycka till :tummenupp

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
har du börjat tröttna på effekten elfie? :rolleyes: Vi får skrapa ihop ett gäng med 125'or och kanske ta en sväng söder om stockholm! Jag orkar dock inte ta initiativet så det får någon annan göra, se bara till att dra upp en tråd i tid innan någon helg så jag inte missar det bara :hihi

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy