Hyosung-tråden

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Kommer väl med största sannolikhet bli ägare till en GT650r efter helgen, så jag tänkte passa på att dra igång en tråd för hyosunger i allmänhet och gt650 i synnerhet! :tummenupp

Vet av tidigare trådar att det finns ett par här som kör den nakna gt;n, finns det nån som kör en r?

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Hur står det till med rost på dom modellerna? Såg ett demo ex som stått utomhus och hade en del rost vid bromsslangar etc.

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Hur står det till med rost på dom modellerna? Såg ett demo ex som stått utomhus och hade en del rost vid bromsslangar etc.

Har inte sett någon rost på dom jag kollat på, eller några bilder på andra som rostat heller faktiskt..
Ska spana lite extra hos handlaren nästa gång jag är där!

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Läste detta om Hyosung 650 på en internetsite bikez.com vet någon om det stämmer?
cut----------------------------------------------------------------
I´ve been experiencing some severe wobble or shimmy problems with my Comet 650. I´ve taken it to the dealers a couple of times already, and they have adjusted settings on the rear shock, front forks, etc. but to no avail. The problem seems to be occuring at speeds of around 130 - 150 km/h. Once the wobble starts, it takes a while before the oscillation (or tank slap as it´s often called) dies down. Accelerating at this point makes the problem much worse, and I almost lost contol on one occasion. Also, wind seems to worsen the problem. It does not seem like there is any leak on the front forks. I´ve only done about 2700Km on the bike and have never had any accident.

Has anyone else experienced the same problem and is there a solution? The bike is still under warranty, but the dealers seem to be stumped and not really solving the problem
cut------------------------------------------------------------------

inget jag upplevt under mina provturer iaf..
har läst att bakdämparen ska vara alldeles för styv och att framgaffeln har kunnat vara lustigt inställd, kanske kan vara relevant i historien ifråga.

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Ok, kanske! hörde att man skall byta styret så blir saken bättre.Verkar vara mycket Mc för pengarna iallafall. Skriv om du köper.

Den jag är aspirant på är 650r, med kåpor och clip-on styre och annan instrumentering men annars samma samma.
Tycker många nakna man sett på blocket har dom bytt styre på, kan säkert ligga nåt annat än bara estetiska skäl bakom :)

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
Kommer väl med största sannolikhet bli ägare till en GT650r efter helgen, så jag tänkte passa på att dra igång en tråd för hyosunger i allmänhet och gt650 i synnerhet! :tummenupp

Vet av tidigare trådar att det finns ett par här som kör den nakna gt;n, finns det nån som kör en r?

Blev det någon GT650R eller du struntade i det... Jag är själv sugen på en, men har aldrig lyckats hitta nån som har en hemma så man kan prova.
Så på lördag skall jag testa en vanlig GT650 så får man se vad den går för i alla fall....:yoparty
har du några tips och synpunkter om GT650R så pm.a mig eller nåt

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Blev det någon GT650R eller du struntade i det... Jag är själv sugen på en, men har aldrig lyckats hitta nån som har en hemma så man kan prova.
Så på lördag skall jag testa en vanlig GT650 så får man se vad den går för i alla fall....:yoparty
har du några tips och synpunkter om GT650R så pm.a mig eller nåt

japp, det blev en!
Men jag har inte så mycket att komma med om den ännu, blev dryga 10 mil hem sen har jag inte haft tid att köra nåt mer.
Ska köras in lite till också innan jag vill testa den fullt ut..
Vad jag känt hittills så känns den iaf väldigt smidig och svängglad och det är ju trevligt! :)

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
Har aldrig känt av något wobblande med min comet, brukar ofta hålla mig runt 140-150 på störra väg och tycker den känns hur stabil som helst. Den är ju naken så vinden känner man ju självklart :) men inget annat. Kan nog hålla med om att bakdämparn känns lite stel ibland men inte såpass att jag måste göra nått åt saken, den funkar bra som den är. Har orginalstyre på just nu också men ska nog slänga på ett crosstyre nu i sommar o testa, orginalstyret är ju helt klart inte vackert i mina ögon. Inte provkört R:en så vore skoj om ni som har lägger in åsikter här, speciellt om ni provat båda o kan ge lite skillnader förutom dom underförstådda..:) kommer lägga in lite bilder sen också när jag pysslat om den lite.

här finns en sida med lite hyosung delar om man vill ha, har hört från en äldre tråd att köp fungerar smidigt och pålitligt härifrån:

http://www.hyosung-motors.com/

Nån som vet nån annan bra sida med delar och skoj får gärna skriva det i tråden..tackar..:)

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Funderar på att skaffa mig en 650 comet som förstahoj..

kommer att ha den som träningshoj tills jag tagit kortet iaf, det blir alldeles för dyrt för lilla mig att bara köra upp på körlektioner.

speciellt eftersom jag har noll erfarenhet av att köra (ja, förutom moppe då) , har bara åkt med innan, och att lektionerna kostar 10 spänn i minuten :huvet

Säljaren har begärt 35000 för den, o då ingår slip-on , styret bytt, extra kåpor mm.
Har för mig att det är en 04:a eller 05:a , ska kolla på den imorrn iaf.

Förstår dock inte riktig varför styrena alltid är bytta, om det inte är usel kvalle vill säga, för de bilder jag sett har orginalstyrena sett helt ok ut!

Någon som har nåt positivt/negativt att säga om hojen?
Krångligt med reservdelar?
speciella sjukdomar med den modellen?
(förutom det som sagts innan) osv.

Tacksam för svar :)

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
kollade med bilsport o mc, och det skulle gå på 9700 för mig med färskt kort att ha den helförsäkrad, 4,5 halv..

hmm..

lite mycke försäkringskostnader o betala på iom 2 bilar redan..

en klassikerförsäkrad hoj för 30 papp eller under borde ju vara i riktigt bra skick..

fan, så mycke o välja på..

vill helst inte behöva "byta upp mig" innan jag kört en säsong ens, vilket kanske blir risken med hyosung:en ..

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
lite trådlyft här...är det någon som kör hyosung gt650 i sverige i synerhet i gbg???? kör sj R varianten med kåpa, har haft två andra hyosung modeller innan också, men tyvärr aldrig sett ngn annan på vägarna...:/

anledning att jag kör hyosung är att det är den enda hojen som ser sportig ut och inte kostar femsiffrigt i försäkringspengar vilket är det absolut mest avgörande för mig...annars hade jag nog ägt en daytona 675:a eller en italiensk sporthoj :) men det kanske kommer om man fyller gubbe lr flytta till en håla...

Fernqvist

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2013
Hoj
2007 Hyosung GT650
Jag ser att denna tråd är ganska gamal men jag ville ändå skriva att jag är ute och åker på vägarna med en Hyosung GT650 -07 och är ruskigt nöjd med den!

Det är min första hoj och jag ser inte något behov av att byta upp mig alls! det ända jag vill och kommer att göra för att bli helt nöjd är att byta styre och montera handtagsvärme!

vore kul att höra om det fanns flera som åker runt med samma maskin där ute, tror inte att jag har sett eller mött någon än så länge! (kanske jag som inte håller ögonen öppna ordentligt)

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Tjejen har en sådan. Rätt trevlig hoj faktiskt även om den är rätt plastig. Väldigt mycket hoj för pengarna.
Vilar dock i ett hörn av garaget eftersom vi fått barn...

pelle plattfot

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Suzuki SV1000n 04
Tjejen har en sådan. Rätt trevlig hoj faktiskt även om den är rätt plastig. Väldigt mycket hoj för pengarna.

Låt den inte vila för länge med soppa i tanken bara om det är en förgasarmodell för då pajar förgasaren. Det finns ju ingen vanlig soppakran på dom hojarna utan en vakumstyrd vilket gör att du inte kan tömma förgasaren på ett vettigt sett vilket såsmåningom resulterar i att förgasaren sätts igen. (jag har provat :huvet )

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06

Bumpar tråden!

Jag köpte hojen från er (troligen) :tummenupp

Låt den inte vila för länge med soppa i tanken bara om det är en förgasarmodell för då pajar förgasaren. Det finns ju ingen vanlig soppakran på dom hojarna utan en vakumstyrd vilket gör att du inte kan tömma förgasaren på ett vettigt sett vilket såsmåningom resulterar i att förgasaren sätts igen. (jag har provat :huvet )

Löste sig för mig, hällde i full tank med STP fuel cleaner. Nu rullar den fint :)

Någon mer som kör HOJsung?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...