Hypermotard abstinens:-(

Beno

Backwheel Demon;)
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Kraschade min nya fina Hypermotard för 2 veckor sedan. Ledde till operation av handleden samt några tilltyglade revben så nu lär det inte bli något mer åkande i år. Fan vad surt!!! Var så sjukt nöjd med hojen och så händer detta efter två veckor:( :gråta :kryckor Är glad att det inte gick värre än det gjorde däremot.

Var bara tvungen att skriva av mig lite och tycka synd om mig själv. Vill också tacka dom som stannade och hjälpte mig igen!

/J

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Ja det var trist som tusan.
Hade vart kul att åka lite tillsammans i sommar.
Hoppas på hösten eller nästa år nu då.:yoparty
Krya på dig.

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Äh vad trist. Ny hoj och allt. Hoppas du blir frisk snart. Vad var det som hände?

Beno

Backwheel Demon;)
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Äh vad trist. Ny hoj och allt. Hoppas du blir frisk snart. Vad var det som hände?

Vet inte riktigt. Styrde inte som jag ville i en kurva. Kom för långt ut och ner i diket bar det. Dom som stannade sa att det var rullgrus, men då borde jag slagit omkull innan diket tycker jag. Hade just svängt i en t-korsning och kurvan kommer direkt så det gick inte så fort som tur var. Var ut och kollade igår och jag fattar fortfarande inte hur det kunde skita sig. Jag är väl bara kass helt enkelt:crash

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Dom som stannade sa att det var rullgrus, men då borde jag slagit omkull innan diket tycker jag.
Vet inte hur mycket du kommer ihåg, men det är ju inte helt ovanligt att man får sådana där dumma överlevnadsreaktioner när något oförutsett händer, som exempelvis att det ligger grus på vägen, och inte lägger ner som man borde. Vips så har man förvandlat en eventuell low-sider till en definitiv parabel ut i geografin. :crash

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Vet inte hur mycket du kommer ihåg, men det är ju inte helt ovanligt att man får sådana där dumma överlevnadsreaktioner när något oförutsett händer, som exempelvis att det ligger grus på vägen, och inte lägger ner som man borde. Vips så har man förvandlat en eventuell low-sider till en definitiv parabel ut i geografin. :crash

exakt så gjorde jag för en 1 1/2 vecka sen:näsblod

Beno

Backwheel Demon;)
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S

Har tänkt den tanken. Kommer som sagt inte ihåg 100% av förloppet men vet att jag tänkte i de banorna "...det skiter sig så jag rätar upp och kör ner i diket istället". Överlevnadsinstinkten spelade nog in där som du sa. Borde nog lagt den istället och kanske fått mindre skador på mig själv men mer på hojen. Mer skador på hojen skulle gjort att jag fick en helt ny dessutom.

Hur är den o köra då? : )

Jag är sjukt nöjd med den. Hur kul, lätthanterlig och smidig som helst. Bra med vrid ända från botten. Man sitter bra på den och kan åka en bra bit utan att tröttas nämnvärt. Inte mycket till vindskydd när man är lite längre, men jag är inte så mycket för att köra tokfort och upp till 140-150 går det utmärkt utan att krypa ihop för mycket. Sen låter den mulligt även med orginal systemet på och är till och med snyggare live än på bild.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag är sjukt nöjd med den. Hur kul, lätthanterlig och smidig som helst. Bra med vrid ända från botten. Man sitter bra på den och kan åka en bra bit utan att tröttas nämnvärt. Inte mycket till vindskydd när man är lite längre, men jag är inte så mycket för att köra tokfort och upp till 140-150 går det utmärkt utan att krypa ihop för mycket. Sen låter den mulligt även med orginal systemet på och är till och med snyggare live än på bild.

Mötte en ducati motard som körde norrut på E4'an i morse.
Dem ser grymma ut. Hoppas du kryar på dig nu och kommer tillbaka snart.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Mötte en ducati motard som körde norrut på E4'an i morse.
Dem ser grymma ut. Hoppas du kryar på dig nu och kommer tillbaka snart.

Ja, de ser grymma ut! Skall se till att provköra en om ett par veckor har jag tänkt!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM