Jahapp, inatt skulle vår fjärde resa till tyskland gå av stapeln. Tröga som vi är så hyrde vi en vw-buss på statoil i tron om att det skulle vara bra. Tidigare har vi hyrt renault master två gånger och merca en gång. Renault var båda gångerna på okq8 och mercan var på statoil. Mercan drog ca 1,8 liter milen och toppade 130km/h 
Och lika bra gick det denna gång!
Biljäveln höll i 5 mil innan oljelampan började lysa! Bara åka till statoilmacken där den hyrdes och förklara läget. Oljan var kolsvart och sönderbränd fast bilen enligt dem var nyservad. Tydligen så blir oljan så efter bara 100 mil på en diesel (jo tjena, en diesel avvecklar ju för fan mindre värme än bensinare)
Nåja, pengarna tillbaka men ingen kompensation
Kan ju tillägga att det var sista gången vi hade med statoil att göra, de har aldrig visat framfötterna när det strulat och de kan inte stava till kundservice. Iofs är det bara två statoilmackar det gäller men två av två är rätt illa det med så då är det väl lika illa på alla andra.
Så nu måste jag få tag på en Renault master eller dylikt inom renaultkoncernen att hyra. Eskilstuna, örebro eller västerås är det som gäller, och det ska inte kosta mer än 2300:- för två dygn.
Nån som kan tipsa mig om något? Har ringt runt och hört med de flesta men kanske har missat någon? Tips som leder till nåt bra belönas med en platta öl eller två
Edit/ anledningen till att vi endast nöjer oss med renault är för att de drar ca 1,2 liter milen i 160km/h och går som en dröm likväl lastade som tomma.

Och lika bra gick det denna gång!

Nåja, pengarna tillbaka men ingen kompensation

Så nu måste jag få tag på en Renault master eller dylikt inom renaultkoncernen att hyra. Eskilstuna, örebro eller västerås är det som gäller, och det ska inte kosta mer än 2300:- för två dygn.
Nån som kan tipsa mig om något? Har ringt runt och hört med de flesta men kanske har missat någon? Tips som leder till nåt bra belönas med en platta öl eller två

Edit/ anledningen till att vi endast nöjer oss med renault är för att de drar ca 1,2 liter milen i 160km/h och går som en dröm likväl lastade som tomma.