Hyra hoj till uppkörning?

Blondie1

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2013
Hoj
zxr400
Har försökt leta i forumet men har inte hittat något som hjälpt mig.
Någon som vet var man kan hyra motorcykel till uppkörning? Har sökt på googel men hittar bara i göteborg o sthlms trakten.
Har uppkörning på måndag i malmö. Det är för tung mc så minst 40kw och 595cc som gäller.

Tack på förhand

Blondie1

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2013
Hoj
zxr400
Det gäller så klart för deras elever men inte om man vill hyra som privatist. För deras elever blir det "utlåning", men för ren uthyrning funkar det tydligen inte.

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha FZ1 -10
Trafikskolorna här i Sundsvall hyr ut sina hojar till en uppkörning, dock har alla elever på skolan förtur.
Det vill säga att det mycket liten chans att man får hyra som privatist.

MC-butiker brukar hyra ut, så ring runt och fråga!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Du kan ta det via körskola men du måste oftast vara elev på skolan vilket medför att de säger när du är mogen för en upphörning. Kontentan av det är att du måste kört x antal lektioner på skolan.

Vad har du övningskört med?
Tror inte du bara gjort teorin och sedan anmält dig.
Vad körde du för hoj på risk 2'an?
Varför inte köra samma hoj?

Blondie1

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2013
Hoj
zxr400
Trafikskolorna här i Sundsvall hyr ut sina hojar till en uppkörning, dock har alla elever på skolan förtur.
Det vill säga att det mycket liten chans att man får hyra som privatist.

MC-butiker brukar hyra ut, så ring runt och fråga!

Tack för tipset. Har redan pratat med de som finns i stan och alla säger samma sak. Även där har det med försäkringar att göra.

Jag undrar om det finns nån som vet ett ställe som faktiskt hyr ut. Nånstans i skåne, gärna längst västkusten.
Eller om nån kanske vill låna ut sin. Men chansen e väl inte så stor för det.

Blondie1

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2013
Hoj
zxr400
Du kan ta det via körskola men du måste oftast vara elev på skolan vilket medför att de säger när du är mogen för en upphörning. Kontentan av det är att du måste kört x antal lektioner på skolan.

Vad har du övningskört med?
Tror inte du bara gjort teorin och sedan anmält dig.
Vad körde du för hoj på risk 2'an?
Varför inte köra samma hoj?

Jag har kört en del på körskola men jag gjorde tabben att boka uppkörning själv, hade ingen aning om att man måste boka via dom för att få använda deras hoj. Och ska jag boka via dom nu måste jag vänta till 8/10. Så det känns lite surt.
Övar på en zxr400 hemma. Alltså för liten motor för att kör upp för tung.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har kört en del på körskola men jag gjorde tabben att boka uppkörning själv, hade ingen aning om att man måste boka via dom för att få använda deras hoj. Och ska jag boka via dom nu måste jag vänta till 8/10. Så det känns lite surt.
Övar på en zxr400 hemma. Alltså för liten motor för att kör upp för tung.
Underligt :va Blev dom sura bara för att du bokade innan dom hade hunnit pracka på dig tillräckligt många lektioner? Tjejen övningskör delvis på en körskola, och hon fick boka en tid själv, det är inget skolan gör, och sen ser dom till att det finns hoj och lärare tillgängligt den eftermiddagen det blev.

Blondie1

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2013
Hoj
zxr400
Underligt :va Blev dom sura bara för att du bokade innan dom hade hunnit pracka på dig tillräckligt många lektioner? Tjejen övningskör delvis på en körskola, och hon fick boka en tid själv, det är inget skolan gör, och sen ser dom till att det finns hoj och lärare tillgängligt den eftermiddagen det blev.

Önskar det hade varit likadan här. Men jag har tydligen valt en liten körskola med endast en körlärare för mc och de har bara en tung hoj som inte e strypt. Så de ville inte boka upp den en hel dag för någon som bokat privat. Jag får så klart jätte gärna köra upp på deras hoj men då måste jag vänta tills den 8 okt. O det vill jag så klart inte.

apinator

Ny medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -99(inlöst), Honda VTR 1000 Firestorm -98
Du hade kunnat låna min hoj om det inte vore för att den är 25kW reggad...:-(

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
Håller med föregående talare, er6an är väldigt skön till just uppkörning. Om du inte lyckas få hyra den eller liknande så kan du i värsta fall ringa till personer på blocket och berätta din situation samt göra ett avtal med så kanske du får hyra den. men det är inte så stor sannolikhet då de kanske inte litar på dig osv. enklaste är väl att höra av sig på sociala medier så som Facebook där du säkert har någon inom din vänskapskrets som har en hoj du kan få hyra /låna.

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
Honda cbr600rr
En stilla undran blir ju hur lämpligt det är att köra upp på en hyr mc som man inte känner till så bra i dessa uppkörningsmoment.

det är klart att det inte är samma grej som att köra upp med en egen hoj. men man kan ju givetvis hyra en hoj under ett fåtal dagar innan så man kan lära känna hojen lite bättre :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM