Hyra hoj?

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Hej!

jag ska snart ha uppkörning (15 maj) och jag är i desperat behov av en hoj att göra uppkörningen med, eftersom jag hört att det är svårt med en RS.

Någon som känner till företag i stockholmstrakten som hyr ut hojar?
länka gärna hemsidor om det finns!
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Kolla med någon trafikskola, de kan ju ha någon DT eller liknande som man kanske kan få hyra.
 

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
#Husqvarna 250
Ja, det måste man. Rätt många dessutom, de vill veta att du klarar det utan svårigheter. Annars försämras deras statistik och rykte. Typ.

Det finns inga företag i Stockholm i alla fall (som jag vet, har kollat runt förut) som hyr ut 125 kubikare. Antingen får du låna en mc av en polare, eller köra upp på din egen. Bör inte vara någora som helst problem!

Lycka till!
 

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Jag tänkte låna hoj av en kompis (Yamaha DT), men han hade visst inte besiktat den ännu så det funka inte.. jag har hört att RS125 har dålig vändradie så det är svårt att göra konbanorna stämmer det eller?
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Jag tänkte låna hoj av en kompis (Yamaha DT), men han hade visst inte besiktat den ännu så det funka inte.. jag har hört att RS125 har dålig vändradie så det är svårt att göra konbanorna stämmer det eller?

Aaa det stämmer väldigt bra, har försökt åka konbana med Rs:en men det går inte så bra om man säger så, men med XT:n så gåre sjukt lätt. Ska själv boka uppkörningstid nu i veckan:gnissla
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Aaa det stämmer väldigt bra, har försökt åka konbana med Rs:en men det går inte så bra om man säger så, men med XT:n så gåre sjukt lätt. Ska själv boka uppkörningstid nu i veckan:gnissla

Klarar det var tredje, fjärde, gång med rs:en (lågfarten). Dock ska jag köra upp på en cbr125:a var det tänkt.
Någon som kan säga om den är lätt att köra?
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Klarar det var tredje, fjärde, gång med rs:en (lågfarten). Dock ska jag köra upp på en cbr125:a var det tänkt.
Någon som kan säga om den är lätt att köra?



superlätt ;) du har inte så skarp knävinkel och böjd rygg som större sporthojar så det är inte så svårt. jag klarade det galant!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top