Jag har hyrt hoj i USA en gång fast uppe i Boston och det gick bra. En polare hyrde en hoj i Florida och det gick inte lika bra. Han lämnade tillbaka hojen, flög tillbaka till Sverige och någon månad senare fick han en faktura på posten där hyrfirman påstod att han orsakat skador på hojen under tiden han hyrde den. Lackskada på framskärm och någon skada på tanken. Han åkte på att betala nästan 12.000:- för dom påstådda skadorna. Hyrfirman hade INTE gått över hojen med honom när han lämnade tillbaka den och han hade inte skrivit på något papper vare sig när han hyrde den eller när han lämnade tillbaka den där det var upptaget vilka skador som var på hojen när han hämtade ut den. Detta var en auktoriserad HD-butik till på köpet. Så ett gott råd. Se till att det dokumenteras vilka skador som är på hojen när du hämtar ut den och se till så att det finns på papper att inga ytterligare skador uppkommit när du lämnar tillbaka hojen. Dessa papper ska undertecknas både av dig som hyrestagare och uthyraren. Fotografera gärna dom skador som finns på hojen när du hämtar ut den också. Man vet aldrig...... Har hört om andra som varit med om liknande saker.
Annars är det nog mest att tuta och köra. Jag hade inga problem alls när jag hyrde. Funkade guldfisk.
//J