Hyra MC i Florida

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Cessna 172N -74
Hej,

Någon som har erfarenhet av att hyra MC i Florida? Jag ska över en sväng i juni och hälsa på min bror som är utbytesstudent. En av dagarna tänkte vi hyra en hoj, typ HD-tourer och åka en sväng längs kusten. Har hittat http://www.eaglerider.com, några erfarenheter av dem?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Jag har hyrt hoj i USA en gång fast uppe i Boston och det gick bra. En polare hyrde en hoj i Florida och det gick inte lika bra. Han lämnade tillbaka hojen, flög tillbaka till Sverige och någon månad senare fick han en faktura på posten där hyrfirman påstod att han orsakat skador på hojen under tiden han hyrde den. Lackskada på framskärm och någon skada på tanken. Han åkte på att betala nästan 12.000:- för dom påstådda skadorna. Hyrfirman hade INTE gått över hojen med honom när han lämnade tillbaka den och han hade inte skrivit på något papper vare sig när han hyrde den eller när han lämnade tillbaka den där det var upptaget vilka skador som var på hojen när han hämtade ut den. Detta var en auktoriserad HD-butik till på köpet. Så ett gott råd. Se till att det dokumenteras vilka skador som är på hojen när du hämtar ut den och se till så att det finns på papper att inga ytterligare skador uppkommit när du lämnar tillbaka hojen. Dessa papper ska undertecknas både av dig som hyrestagare och uthyraren. Fotografera gärna dom skador som finns på hojen när du hämtar ut den också. Man vet aldrig...... Har hört om andra som varit med om liknande saker.

Annars är det nog mest att tuta och köra. Jag hade inga problem alls när jag hyrde. Funkade guldfisk.

//J

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Cessna 172N -74
ok, tack för svaret... känns som jag kanske hoppar över det då!

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
ok, tack för svaret... känns som jag kanske hoppar över det då!

Hoppa över att hyra behöver du ju inte göra. Var noga bara så att dom inte kan få dig att betala för skador du inte orsakat. Det var egentligen det jag ville förmedla. Ibland händer det att hyrfirmor försöker lura folk från utlandet. Samma här i Sverige inom vissa branscher så vi är nödvändigtvis inte bättre alla gånger. Jag hade inga problem men jag var noga med att gå igenom dom skadorna som var på hojen när jag hämtade ut den och när jag lämnade den gick vi över hojen igen och konstaterade att det inte fanns några skador på hojen. Sen skrev vi på papper så att både hyrfirman och jag var överens att det inte fanns några skador som jag var skyldig till. Enkelt och egentligen fullständigt självklart. Men det är på denna punkt som vissa hyrfirmor kan försöka fuska och få en utländsk kund att betala för skador som dom själva kanske orsakat....... Och den risken löser man genom att ha papper på allt......

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning