Vad gör det svårare att köra upp med gixxern? Du ska kunna hantera den lika dant i trafiken sen ju. Kan du inte köra upp med den kan du ju inte hantera den i stadstrafik i heller.
Jag förstår din poäng, men helt sant är det inte. Har sett folk försöka köra upp med såväl större kromslädar som guldvingar, och det går helt enkelt inte. En del hojar är helt enkelt inte gjorda för de tighta svängar som lågfartsbanan kräver. En Gixxer tycker jag dock borde gå, men samtidigt har en sporthoj en hyfsat hög tyngdpunkt och en svängradie som utklassas av flera mindre och smidigare typer av hojar. Jag själv hade exempelvis helst inte kört upp på en nyare sportliterhoj om jag haft ett val...
Vad jag viull komma fram till är att jag förstår varför TS vill ha en annan hoj att köra upp på, för jag själv hade nog gjort likadant. Samtidigt förstår jag din synpunkt money, att man ska kunna hantera den hoj man senare ska använda i trafiken. MEN! Är lågfartsbanan verkligen ett mått på vad som krävs av dig som förare ute i trafiken? Jag själv tycker att den är lite väl hård, för vem sätter inte ner fötterna om det förenklar din situation ute i verkligheten?
Så jag tycker att det är helt ok att köra upp på en mer lättkörd hoj, uppkörningen är trots allt till för att visa att du kan uppföra dig i trafiken och inte huruvida du är en expert på att hantera hojar i låg hastighet. Vi snackar liksom inte stuntVM här, kan man bara köra hojen dugligt samt bete sig ute i trafiken så borde det duga
Trix och snygg körning hör ändå inte hemma i trafiken, och onödigt långsam krypkörning utan att sätta i fötterna tycker jag nog kvalar in i dessa kategorier.