Hyra mc några dagar i Österrike (Innsbruck)?

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Hej.
Jag och en kompis tänkte åka till Innsbruck i maj och tänkte hyra motorcykel några dagar där nere.
Jag har googlat men hittar inget ställe som hyr ut motorcyklar, hittade något ställe i Salzburg men det ligger lite för långt bort från de ställen vi helst vill köra på.

Innsbruck är inte spikat men tanken är att vi ska bo på samma ställe några dagar och göra dagsutflukter. Tips på roliga vägar/häftiga ställen mottages tacksamt.
Finns det kanske någon bättre ort att utgå från?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tjena!

Innsbruck är absolut inget dåligt val, det ligger ju i Alperna! Men jag har tjoat i olika trådar om att jag tycker Lienz ligger väldigt bra till. Därifrån når du, inom några mil, både Grossglockner norrut och Dolomiterna söderut. Grossglockner är en heldag, om du tar det lugnt och stannar och tar mycket kort.
Glöm inte avstickaren både till Edelweisspitze och sen Frans Josefs höhe, mycket sevärda platser!

Utgår du från Lienz är Dolomiterna värda att stanna borta en natt, kanske i Canazei? Ett myller av vägar kors och tvärs gör att det inte går att få struktur i åkandet, vilken du än väljer blir du nöjd. Stanna och ta linbana upp på nåt berg, skitkul och dyrt (nån hundring)!

Edit: Såg först nu att du ville dit i maj, och då törs jag nästan lova att bergspassen inte har öppnat än. Tror det ser ut ungefär såhär i maj:
http://www.youtube.com/watch?v=3Q_z8uJccCs

Last edited:

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Var i Innsbruk förra året, åkte buss och det enda jag tänkte på var hur det hade kännts att åka motorcykel på dessa vägar!!
Jag bodde i Fulpmes vilket är en ort 5-7 mil utanför Innsbruk, vägarna där vet jag inte om det var så mycket att snacka om men staden och utsikterna är dock så fina så att det är värt ett besök!
Sen så åkte jag bara transportsträckan mellan Fulpmes och Stubaier Gletscher så att jag inte vet några bra vägar just där har ju sina anledningar ;)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...