Hyra MC-släp göteborg

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hej på er,

Ska flytta hojen från ett garage till ett annat på måndag nästa vecka och behöver således få tag i ett MC-släp. Googlat runt men hittar ingen uthyrningsfirma som hyr ut just MC-släp. Till min fråga då: Känner ni till någon firma i göteborgsområdet som hyr ut dessa? Kanske är det till och med så att någon av er har ett släp och kan tänka sig att hyra ut detta?

Tack på förhand

//Anders

Funkar det inte med ett vanligt "flyttsläp" med ramp som du hyr hos ex Statoil, OK etc.
Kostar väl 250-400 kr för ett par timmar....

Funkar det inte med ett vanligt "flyttsläp" med ramp som du hyr hos ex Statoil, OK etc.
Kostar väl 250-400 kr för ett par timmar....

Jo, det funkar såklart, men jag kommer antagligen vara själv när jag flyttar hojen så jag ville göra det så enkelt som möjligt för mig. Självklart har jag vanligt OKQ8/Statoil-släp som backup-plan! :)

Har du kollat med Statoil vid tingstadstunneln på hisingsidan? Har läst att det ska finnas i stan, teflonet är tyvärr på plats som vanligt...

Men nu är det ju torrt o fint väder så nu kan du köra! :)

:) Väntade mig detta svar, men jag har inte kommit åt hojen för underhållsladdning under vintern så jag antar att den är tämligen död. Vill inte belasta batteriet i onödan, och dessutom vill jag göra lite annat småfix innan jag kör den första gången för i år. :)

Jo, det funkar såklart, men jag kommer antagligen vara själv när jag flyttar hojen så jag ville göra det så enkelt som möjligt för mig. Självklart har jag vanligt OKQ8/Statoil-släp som backup-plan! :)

Så där jättesmidigt att lasta ett mc-släp själv vet jag inte om det är. Inte om du tänker på ett sådant släp med 2 "rännor". Nä då är det nog lättast att fixa ett kåpsläp med bakdörr som fälls ner som en bred ramp.

Då är det ju bara att rulla in hojen och ställa på stödet när man fixar med spännband mm. Dock så bör du ju kolla så att det finns öglor att spänna i på lämpliga platser.

Hyra släp i GBG

Tjena du kan kolla med Vida bil http://www.widabil.se/ Dom ligger längs med Tagenevägen och säljer alla släp samt mc släp och jag tror även dom har ett att hyra ut.
Fördelen med ett täckt släp är att du slipper få hela bågen full med salt som gör att det rostar och ärgar din aluminium på hojen.

Gå in och kolla med www.Gratisslap.se De har täckt släp med ramp som du kan rulla upp på.
Kostar 99KR / gång du lånar...

Perfekt att boka ett där och du får in hojen även om du är själv.
Åk och köp ett depåställ på biltema och bobbiner där dom kostar 49 resp ca 500 spänn se till att ställa upp hojen på stället och lås fast den med stripes så att depåstödet inte kan hoppa av....
spänn ner den med spännband och saken är biff......
R1 har dom små in6 skruvarna till bobbinerna om jag inte minns fel finns två olika på biltema...

PS. Jag kan lasta ett MCsläp själv se bara till att ha ett spännband som även det går att köpa på biltema som man kan haka fast styrhalvorna i typ öglor som man lägger runt handtagen. Sätt fast det först och dra ut det så att det är slack på det sedan upp med hojen och håll i den med en hand gå ner och använd andra handen till att lägga över öglorna runt handtagen spänn åt så är det bara att släppa hojen och spänna med fler spännband på andra ställen .... easy pesey....

MVH
Magnus S

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...