hyra snöskoter?

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
Är det någon som vet var det är ganska biligt att hyra snöskoter i fjällen??
är inte bestämt vart vi ska åka så alla förslag är välkomna :Bugar

Rocco

Guest
mcgalningen skrev:

Hemavan har vart billigast i många år om man jämför med Åre och Co.... Men nu för tiden har jag inte koll på läget... Det är ju bara att ringa runt.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
mcgalningen skrev:

Du har väl inte haft indraget körkort efter år 2000, för då måste du ta förarbevis för snöskoter :huvet

Ska själv snart ta det förbannade beviset, här har man kört skoter i 19år... och helt plötsligt måste man gå en förarkurs :(

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
mcgalningen skrev:

Dom enda som jag vet i sälen som har "friåkning" finns i rörbäcksnäs. Tror det var 500 för två timmar +soppa. Fina skotrar men en självrisk på 8000:- om du klotar...
Kanonfint att åka till hundfjällets toppstuga och fika lite! Det är enormt fint där.. Man hinner lagomt dit och tillbaka, med en halvtimmes friåkning på flället, på två timmar.
Kom ihåg att man INTE får åka utanför lederna vartsomhelt!!! Leta på dom ställerna som är tillåtna istället...

www.skoteruthyrning.nu

toxic

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Ingen
Hmm, Hemavan är väldigt tråkigt så om du ska göra annat än bara köra skoter tycker jag du ändå ska välja Åre, då det finns lite annat att göra där. Krogen!
I hemavan finns det i princip en resturang, ett världshus, ett ica, en järnhandel och statoil. Väldigt tråkigt mot för Åre.

För de som måste ta förarbeviset för skoter kan jag säga att det är löjligt enkelt, om man använder sig av förnuft. Mesta kan man utan att ha läst boken man får, kan dock vara några nån liten sak man är osäker på. Tror man får max ha 3 fel på provet.

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Hinkas skrev:
www.skoteruthyrningen.nu
Där uppe har jag varit och åkt skoter några gånger. Sjön är perfekt för att pressa ur skotern lite =).
Jag hyrde där förra året men jag tror dom hade strypt dom vid 100km/h för det tog bara tvärstopp vid 100km/h.

Hinkas: E det franken (om du känner han ) som har det?

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Hej

Funäsdalen är fint att åka skoter i ,visst finns det gott om restriktioner i området men är man inte så van att åka skoter så är det fina leder som är välskyltade så man inte tappar bort sig. samt i och med att lederna är ok så är det ganska liten risk att kvadda maskinen.

Annars så ska det vara väldigt fint uppe i Åkersjön. Vill dit !!!!

Åre är väl inget vidare med tanke på skoter, har aldrig brytt mig om att ta med min när jag åker dit ...bättre festa och åka skidor.

Vemdalen är inte heller att tänka på , då de inte gillar skotrar uppe vid fjällanläggningen.

/PSW
Yamaha 700 sx-r ,äkta 2-takt.

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
mcgalningen skrev:

Fjällgården uppe i Åkersjön tar 750:- per dag. Ligger ca 10-12 mil norr om Östersund.

/A

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
Rammstein skrev:
Du har väl inte haft indraget körkort efter år 2000, för då måste du ta förarbevis för snöskoter :huvet

Ska själv snart ta det förbannade beviset, här har man kört skoter i 19år... och helt plötsligt måste man gå en förarkurs :(

nej jag har inte blivit av med kortet än i alla fall :banana :banana men man vet ju alldrig när det kan hända.

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
juha01 skrev:
Dom enda som jag vet i sälen som har "friåkning" finns i rörbäcksnäs. Tror det var 500 för två timmar +soppa. Fina skotrar men en självrisk på 8000:- om du klotar...
Kanonfint att åka till hundfjällets toppstuga och fika lite! Det är enormt fint där.. Man hinner lagomt dit och tillbaka, med en halvtimmes friåkning på flället, på två timmar.
Kom ihåg att man INTE får åka utanför lederna vartsomhelt!!! Leta på dom ställerna som är tillåtna istället...

www.skoteruthyrning.nu

jag tänkte mig hyra heldagar men tack i alla falll.
8000 i självrisk är ju kul att punga ut om man kvaddar :rofl

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jarle skrev:
Jag hyrde där förra året men jag tror dom hade strypt dom vid 100km/h för det tog bara tvärstopp vid 100km/h.

Hinkas: E det franken (om du känner han ) som har det?

Jag lovar dig att det är inte så kul att ligga å åka mycke fortare med skoter ;)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
mcgalningen skrev:
jag tänkte mig hyra heldagar men tack i alla falll.
8000 i självrisk är ju kul att punga ut om man kvaddar :rofl

Jag tror att vi hade samma självrisk faktist när vi åkte på "åkaskoterochätakorvmedbrödmedfamiljensafari". Du vet när man åker i en jävla karavan med gråtande barn och dyl. :yoparty

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Ni som verkar ha koll, var hyr man en skoter i Åre då? Jag skall dit och vi vill absolut åka skoter också. Allt blir roligare med motor på!

Är det bara tunga slöa, skotrar man kan hyra eller är det liiite sportigare också

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
OlleR6 skrev:
Jag lovar dig att det är inte så kul att ligga å åka mycke fortare med skoter ;)

jag måste bara fråga... har du kört skoter eller var det bara ironi i ditt inlägg??

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Hurtig skrev:
jag måste bara fråga... har du kört skoter eller var det bara ironi i ditt inlägg??
Det undrar jag med :va

Jag har inte mest vana i världen med att åka skoter men nog fan åker man snabbare än 100km/h, mitt ex har en morbror som säljer skotrar och sista skotern vi lånade i vintras var en Skidoo touring skoter 800cc, 160km/h var inte några större problem. Sedan finns det ju snabbare skotrar än det typ alla sport skotrar "värstingar"

Men det är ju klart man får ja bara åka i 70km/h :fakta

:hej

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
För övrigt så har jag för mig att Ski-Doo har värds rekord i hastighet u mjuk snö. Klockad till 210km/h tror jag det var. Det var en Mach Z 800cc dom körde med då. Och jag vet att dom går utav bara helvete, brorsan hade en axakt sådan med trimpipor på. Lät utav bara helskotta, och gick minst lika bra som den lät =).
Nu har han en handbyggd Lynx skoter-cross skoter, som förövrigt är till salu.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jarle skrev:
Jo, men man får faktiskt bara åka i 70km/h :fakta :gnissla

Jag vet :D jag har faktiskt förarbeviset =).
Gud vad svårt det var att ta det :tungan

En bra fråga på testet var: Hur tar du bäst en kurva?
A: Genom att sträcka ut benet som en speedway förare
B: Genom att först svänga åt anndra hållet för att sedan svänga åt det hållet du ska.
C: Genom att sänga åt det hållet du ska och luta dig innåt mot kurvan.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...