I <3 yamaha RD!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Inga imponerande effektsiffror kanske, men 2-taktshojar är roligare per hästkraft. Grymt ljud i andra filmen. :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har haft 3st -81 -84 -86 och det största ingrepp jag gjorde var att bytta packboxar i ypvs på en av dom..:va

Ja jag har samma erfarenhet. RD 350 LC var den första riktigt pålitliga och faktiskt slitstarka sporttvåtaktaren. Med den så var det slut med värmenyp och hål i kolvar och annat som tidigare var vanligare på Yamahas, Suzukis och Kawas luftkylda tvåtaktssporthojar.
Dessutom var RD350 LC roligare att köra jämfört med de på den tiden ca 100kg tyngre 750 och 1100cc fyrtaktssporthojarna.

/J

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
Hur längesen var det då?

Jag hade kanske otur, tyckte det var ett elände... sålde min i somras.

Haha, ja det var ju ett tag sedan, de hade inte så många mil på mätarna, runt 1500 - 3000 mil kanske. Kan tänka mej att de idag gått betydligt längre och om de inte blivit servade som de skall så.....

Ja jag har samma erfarenhet. RD 350 LC var den första riktigt pålitliga och faktiskt slitstarka sporttvåtaktaren. Med den så var det slut med värmenyp och hål i kolvar och annat som tidigare var vanligare på Yamahas, Suzukis och Kawas luftkylda tvåtaktssporthojar.
Dessutom var RD350 LC roligare att köra jämfört med de på den tiden ca 100kg tyngre 750 och 1100cc fyrtaktssporthojarna.

/J

Så du var oxå med på den tiden som 350´n "dominerade" :D .

Min bror har kvar sin RD500 -84 som han köpte 1985 och vårdat ömt sedan dess, med jolly-pipor och diverse planing, portning osv så drog den lika med min YZF750R (125hk) jag hade för ett par år sedan, försök hitta en (över) 20år gammal hoj som klarar den bedriften:yoparty .

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a

Finns dock redan på sidan :gnissla

Och här kommer en några filmer från mig, iaf en start. Mer kommer, förtillfället bygger jag en sådan sak som en Stunthoj av RD 350, är det ens möjligt? ;)
Man fastnar alltför lätt för RD, vet inte varför men det är något mycket mycket speciellt med dem!
RD 125 -86, RD 350 -82, RD 350 -84, RD 350 -85 har varit i min ägo.

http://www.youtube.com/watch?v=wCysRsu39ZE
http://www.youtube.com/watch?v=YP3FpNI3VMo
http://www.youtube.com/watch?v=-TREy_pOYFg

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Ohh vilka minnen, hade en 84! Så jä.. död under 8k men sedan gick det utav bara he..e:tummenupp Roligaste hojen jag haft om man ser till det rejsiga.. Med den som med Katten. Att man inte har den kvar! Synd att den blev snodd så gott som framför ögonen på mig. Har en massa historier om hojen.
Btw har fortfarande kvar instruktionsboken/manualen till den. Knappt använd:D
Ännu en klassiker man ägt och inte skulle ha sålt eller blivit av med....

Någon som kommer ihåg Kawwas första 600:a? har givetvis även ägt en sådan!

/Uffe

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
En snabb uppdatering, gjorde en liten film som jag klippte ihop från när jag åkte i söndags. Inge fancy men iaf något...

Stunt @ Lunda 28/5 -07

Och nu har jag väl lyckats bevisa att det faktiskt går att stunta med RD 350, eller?

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Aaaah... Älska 2t... Har rd500 alltid varit en ovanlig hoj eller?? Finns ju inte en enda på blocket

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...