I dag åks det! pun(G)t!!!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är väl ett tecken på ålder - att man hellre sitter och myser i goa värmen i bilen istället för att plåga sig i kylan :) Idag mötte jag en lirare mellan Alunda och Gimo på sporthoj. Tempen visade -1 grad. Men med värmehandtag och bra förstärkning utanpå så funkar det ju. När man var riktigt ung och dum körde man omkring mitt i vintern. Tror rekordet var en sen kväll jag skulle hem från Balingsta och startmotorn inte ens ville gå i kylan (minus 23 grader). Fast då frös jag faktiskt. Inte en chans idag... :gnissla

Men det börjar suga i åktarmen - måste se till att rulla ut åbäket och kicka en stund och se vad som händer. Första åkturen var ju alltid lite speciell förut, ofta en tidig januaridag när man bara körde Jällarakan fram och tillbaka i 200+ och njöt med ett flin så stort att skallen gick av. Det kunde man leva länge på :banana

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...och efter en tio minuters kickande och dränerande av gammal sur soppa, så hoppade härket igång. Blev en provtur gatan upp och ner ett par gånger - en knapp kilometer, men det får räcka så för idag. :hojsmilie

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Det är väl ett tecken på ålder - att man hellre sitter och myser i goa värmen i bilen istället för att plåga sig i kylan :) Idag mötte jag en lirare mellan Alunda och Gimo på sporthoj. Tempen visade -1 grad. Men med värmehandtag och bra förstärkning utanpå så funkar det ju. När man var riktigt ung och dum körde man omkring mitt i vintern. Tror rekordet var en sen kväll jag skulle hem från Balingsta och startmotorn inte ens ville gå i kylan (minus 23 grader). Fast då frös jag faktiskt. Inte en chans idag... :gnissla

Men det börjar suga i åktarmen - måste se till att rulla ut åbäket och kicka en stund och se vad som händer. Första åkturen var ju alltid lite speciell förut, ofta en tidig januaridag när man bara körde Jällarakan fram och tillbaka i 200+ och njöt med ett flin så stort att skallen gick av. Det kunde man leva länge på :banana

Det var alltså du och din polare som hade parkerat på MC-parkeringen på Fyris torg när jag passerade där härom dagen. Stod såna där moppe-bilar där... Får de parkera på MC-parkering förresten?

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det var alltså du och din polare som hade parkerat på MC-parkeringen på Fyris torg när jag passerade där härom dagen. Stod såna där moppe-bilar där... Får de parkera på MC-parkering förresten?

Var det den här (med LGF-skylt bak)? Jo, den stora bilen fick vara hemma den här gången - det räckte gott med åtta hjul för att ta sig fram nu när vädret är bättre. Ledsen om jag tog platsen från din tvåhjuling, men det är så ont om parkeringar i stan och nånstans måste man ju stå...

Bifogat

• Rolligon8x8sbII.jpg
    Rolligon8x8sbII.jpg
    64.8 KB · Visningar: 44
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!