I garaget hela natten.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Stöön. Kom just upp från garaget. Ska vara hos tandläkaren halv nio. :3freak

Men nu känns det faktiskt som TZ:an blir körklar till licenskursen i helgen. Hoppas att Racerpelle ger mig "sista hjälpen" i Linköping på fredag kväll. Mitt enda riktiga huvudbry har med topparna att göra. Jag vet inte vilken voym de är på. Ska vara minst 8,2 cc. Är den mindre är tydligen risken att jag råkar ut för ett riktigt jävla haveri. Så det känns lite kymigt. Satte i alla fall i stora (470) munstycken för att minimera risken att köra för magert. Gääääsp. Nu dags för sängen ett par timmar... :trött :trött

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det måste väl finnas något sätt att mäta topparnas volym? Vända upp och ner på dem och fylla med vätska? Kanske inte går och har ej heller provat men det kanske kan funka....

Hoppas du får igång den ordentligt!

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Nyteknik skrev:
Stöön. Kom just upp från garaget. Ska vara hos tandläkaren halv nio. :3freak

Men nu känns det faktiskt som TZ:an blir körklar till licenskursen i helgen. Hoppas att Racerpelle ger mig "sista hjälpen" i Linköping på fredag kväll. Mitt enda riktiga huvudbry har med topparna att göra. Jag vet inte vilken voym de är på. Ska vara minst 8,2 cc. Är den mindre är tydligen risken att jag råkar ut för ett riktigt jävla haveri. Så det känns lite kymigt. Satte i alla fall i stora (470) munstycken för att minimera risken att köra för magert. Gääääsp. Nu dags för sängen ett par timmar... :trött :trött

Testa att hälla grus i tanken, kanske blir skit bra :D :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Det måste väl finnas något sätt att mäta topparnas volym? Vända upp och ner på dem och fylla med vätska? Kanske inte går och har ej heller provat men det kanske kan funka....

Hoppas du får igång den ordentligt!

Tycker det borde gå att göra som du föreslår. Men efter överläggning med folk som har koll är det tydligen inte så enkelt. Typiskt nog. Så det kommer kännas jävligt skakigt att dra igång den. För att inte tala om att börja varva och gasa ordentligt när kolvarna är inkörda. Vad kommer du börja med för bestyckning?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Tycker det borde gå att göra som du föreslår. Men efter överläggning med folk som har koll är det tydligen inte så enkelt. Typiskt nog. Så det kommer kännas jävligt skakigt att dra igång den. För att inte tala om att börja varva och gasa ordentligt när kolvarna är inkörda. Vad kommer du börja med för bestyckning?

Det är aldrig så enkelt som man hoppas.
Bestyckning vet jag inte på rak arm, har lite gamla papper att gå på. Som den är nu är den bestyckad för 15 grader och regn. Kommer inte ihåg vilka huvudmunstycken som sitter i nu.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Det är aldrig så enkelt som man hoppas.
Bestyckning vet jag inte på rak arm, har lite gamla papper att gå på. Som den är nu är den bestyckad för 15 grader och regn. Kommer inte ihåg vilka huvudmunstycken som sitter i nu.

Själv börjar jag med 470 huvudmunstycke. Är 4% olja lagom?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ta en glas skiva eller plexi eller nåt med ett hål i så du får i vatten,skruva sedan i tändstift vänd toppen upp o ner lägg på skiva häll i vatten genom hålet i skivan tills du ser att det är fullt,kolla sedan hur mycket du har kvar i mätglaset,sen sä var d klart då......... lätt som en plätt.........

Detta är inget jag gjort själv men sett på när arbetskompis gjort det som brukar bygga topplock till race skotrar.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa