I-Lands Problem

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
Nu är det såhär???

Jag ska köpa en hoj vilken, det är det som är mitt problem !!!

Antigen DUCTI 748, 916, 996 eller en Yamaha R1.


Nu vill jag höra från er vilkan jag bör köpa och gärna nån motivering till det.

Samt...

Vilken är den slip-on till R1:an som man bör ha...???

Det var väl inte så svårt???

Mvh
Thimanious
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
gissa svaret, alla V tewinåkare kommer nämna Ducatihojarna och radfyreåkarna R1.
R1an är ju billig att köpa, verkar gå fint, men dyr att försäkra.
slip-on är för mer ljud, ger inte många kusar, så det är väl mest en utseende/ljud grej.
 

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
Varför jag frågar....Vet inte....tänkte kolla vad omvärlden har för åskit....

Det blir nog en R1:a iallafall......
 

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
Crescent
Eftersom du tvekar så är nog inte duccarna ngt för dig.

Att du måste utsmycka din retta med ett väsnas hemskt i kålfiber är lika självklart som att du måste ha blåeloxerade fotpinnar.

Nu slipper du låta den personliga smaken avgöra, bra va?
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
äääääähhhhhh. Ska du ha en radfyra så finns det ju bara ett alternativ.....du får gissa vilken jag menar.

<------------------------
<------------------------
 

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
haha aa tack för det...

Men iaf, vad på en retta ska man akta sig för...finns det nåt "vanligt" problem som kostar fläsk??
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Silwer skrev:
gissa svaret, alla V tewinåkare kommer nämna Ducatihojarna och radfyreåkarna R1.
R1an är ju billig att köpa, verkar gå fint, men dyr att försäkra.
slip-on är för mer ljud, ger inte många kusar, så det är väl mest en utseende/ljud grej.

eftersom jag kör trea, är jag den enda att lita på :fakta

köp ducce om du har råd :fakta
Jag har kört båda, på duccen sitter du bättre (tycker jag iaf) den är inte lika nervös (R1 skall man ha styrdämpare på) och duccen är dubbelt så snygg! (men dubbelt så dyr...)
:tummenupp
 

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
Ärligt...jag vill en wheelie hoj...då som jag förstår det måste man ha en dyrrare ducce. Där är juh rettan lagom...

Sken försäkring.....hur lett e det att genomskåda???

Inte för jag skulle göra det men......iaf ;)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Dubbelt så slö med:))))

Köp en nyare R1 då, då har de ju fixat en hel del skit som första generationen 98-99 drogs med.
Det där med styrfladdret reagerar folk olika på vad jag märkt, en del vägrar köra med det andra säger att de knappt märker av det.
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
ThiMan skrev:
Ärligt...jag vill en wheelie hoj...då som jag förstår det måste man ha en dyrrare ducce. Där är juh rettan lagom...

Sken försäkring.....hur lett e det att genomskåda???

Inte för jag skulle göra det men......iaf ;)

skall du slanga så köp en motard :hej

skall du skenförsäkra köp en R1:a... skenförsäkrarens dröm :notme
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Silwer skrev:
Dubbelt så slö med:))))

Köp en nyare R1 då, då har de ju fixat en hel del skit som första generationen 98-99 drogs med.
Det där med styrfladdret reagerar folk olika på vad jag märkt, en del vägrar köra med det andra säger att de knappt märker av det.

andra genarationen är MYCKET snyggare också :fakta

S versionen av testastretta-motorn (stavs säkert inte så) är helt okej faktiskt. Jag kör betydligt fortare på en 998S om det svänger än vad jag gör med en R1:a, ingen tvekan. Men visst klippet på topp skiljer, men det kan du bara utnyttja när det går rakt fram och vem kör rakt fram :notme
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top