I morgon får ja min hoj!

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki rg125 f
haha

im baaack!

mkt fin hoj! en del repor och sprickor men inget som jag inte visste om!
killen jag köpte hojen av var en riktigt trevlig kille som bjöd på sig själv, alltid lika kul att ha o göra med fina människor!

eftersom kolven nyligen e bytt så körde ja inte så hårt den lilla biten ja kört men den värkar gå fint, kommer mer info om detta i morgon samtidigt som jag tar lite nya bilder och slänger upp(dom jag tog idag va så satans mörka!).

// Mvh mkt nöjd 16-åring
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Sukalimpan skrev:
haha

im baaack!

mkt fin hoj! en del repor och sprickor men inget som jag inte visste om!
killen jag köpte hojen av var en riktigt trevlig kille som bjöd på sig själv, alltid lika kul att ha o göra med fina människor!

eftersom kolven nyligen e bytt så körde ja inte så hårt den lilla biten ja kört men den värkar gå fint, kommer mer info om detta i morgon samtidigt som jag tar lite nya bilder och slänger upp(dom jag tog idag va så satans mörka!).

// Mvh mkt nöjd 16-åring

Grattis till råaste 125:an... både i köregenskaper och motorras :3freak :hihi
I min mening...
 

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki rg125 f
Last edited:

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Konstig ljuddämp, inte org iaf. Den lär låta väldigt mkt eftersom den gör det orginal + att ljuddämpen ser lite moddad ut. gött;) hur går den i motorn då? Funkar avgasportarna?
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Varför köpte du inte en mito istället? :p
 

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki rg125 f
sitter ljuddämpare från gammal gsxr(600??) utanpå orginal så de gör ingen ljudskillnad utan ser bara lite ballare ut!

ska ut o köra nu!
 

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki rg125 f
eftersom ja inte har kortet och den inte är försäkrad får jag inte köra för mamma men jag o farsan smet ut nu när hon låg i badkaret o körde oss en sväng var!

eftersom den är urpluggad så tänkte jag att den skulle gå bra över 7500-8000 eftersom förra ägaren sa att jag skulle hålla mig under 7000 pga ny kolv men man e ju tvungen att testa lite(vadå den har gått 20 mil efter bytet!) så ja drog den till ca 8300 ett par gånger men tyckte de va lite dåligt me drag i den.
så bara en gång te ca 9000 kan ju inte göra så mkt eller hur!?!? men jo jävlar vilket drag de var efter 8500 går den ju som ett skollat ollon upp i skyn :banana

:fyllisar :yoparty :tuttar

:Bugar :D

nästa gåmg jag kör så blir det film!!!!
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Sukalimpan skrev:
eftersom ja inte har kortet och den inte är försäkrad får jag inte köra för mamma men jag o farsan smet ut nu när hon låg i badkaret o körde oss en sväng var!

eftersom den är urpluggad så tänkte jag att den skulle gå bra över 7500-8000 eftersom förra ägaren sa att jag skulle hålla mig under 7000 pga ny kolv men man e ju tvungen att testa lite(vadå den har gått 20 mil efter bytet!) så ja drog den till ca 8300 ett par gånger men tyckte de va lite dåligt me drag i den.
så bara en gång te ca 9000 kan ju inte göra så mkt eller hur!?!? men jo jävlar vilket drag de var efter 8500 går den ju som ett skollat ollon upp i skyn :banana

:fyllisar :yoparty :tuttar

:Bugar :D

nästa gåmg jag kör så blir det film!!!!

Alltså ifall kolven är ny kan du varva upp den till fullt ut, bara du inte buskör o gör snabba körningar men du kan ju gasa upp den till fullt varv o sen växla. Bara den är varm! Och 20mil är långt :) Ja börja gasa ur min efter 10mil :p
 

Road_boy

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Huddinge
Hoj
Suzuki Rgf 125
Sukalimpan skrev:
i morgon klockan 20.10 bör jag vara (inte bara ägare utan även) innehavare av en Suzuki RG 125 F -92 om inte "hell breaks down"!.

e så jävla glad så ja måste skriva lite för alla runt omkring mig är tröta på att höra mig säga det(får väll snart en smäll av brorsan!).

har väntat ett bra tag nu och ska hämtan i Orskarshamn fär 13 400(billigt som fan!)

jaja das was alles for mutt

//Limpan

Fan vad fränt!! har också en rgf 92, fick den för 12 000. tog kortet för två månader sedan och har kört runt 200 mil.
 

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki rg125 f
Road_boy skrev:
Fan vad fränt!! har också en rgf 92, fick den för 12 000. tog kortet för två månader sedan och har kört runt 200 mil.


gött!

e de något teoriprov när man tar för lätt mc??
 

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki rg125 f
var ganska säker på det tills jag läste vad som ingick i en A1 kortskurs, typ manöver grejer och säkerhetskontroll men ingen teori!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top