i-natt-jag-drömde-tråden

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Jag har inte sett någon tråd om drömmar så här kan man dela med sig av konstiga, roliga, hemska eller andra typer av drömmar man haft under natten. Jag börjar med en jag hade inatt. Dessvärre kommer jag inte ihåg allt.


Jag var ute på en motortrafikled utan avgrnänsning mellan körriktningarna där jag körde ca 20 km/h under tillåten hastighetsgräns. Detta gjorde jag för att jag ville ha fritt framför mig så att jag kunde öva på att koppla upp hojen på slangen. Allt går skitbra, lugnt o fint, även om hastigheten upplevs som ganska hög.

Bakom mig kommer en IDIOT på en gixer. Han har krupit ner ordentligt under kåpan och kör som satan... med ett samurajsvärd i högsta hugg. När den jäveln är i höjd med mig snurrar han svärdet ett varv, svingar det och hugger av kedjan på min hoj :mad:

Jag får jättewobbel och åker över i mötande där jag är på väg att fronta med en lastbil. Jag åker i backen och kanar med hojen längs kanten och lyckas stanna precis innan lastbilen. Hela hojen var trasig :( Tanken var bucklig och militärgrön :va Allt var snett och skevt. Tanken hade dessutom fått ett sådant där gammalt bensinlock som sticker upp ett par centimeter och som man skruvar på/av. Jag blev skitsne och skulle ifrågasätta snubben med samurajsvärdet. Han hade stannat och hade en polare med sig och dem skulle köpa korv.

Jag skulle skriva ett brev och förklarade vad som skulle hända nu men det gick inte att skriva. Nu blev drömmen helt sjuk och jag vet inte hur jag på ett vettigt sätt ska kunna förklara med ord vad som hände... så jag hoppar det :)

Ja sen vaknade jag av klockan.


Vad betyder denna dröm?
 

Josefine*

.....
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -00
Igår kväll när jag var ute på en kvällspromenad fick jag ofrivilligt sällskap av en massa mygg...Gick genom lite högt gräs också, så jag körde en fästingkoll när jag kom hem....
Var antagligen det som gjorde att temat för nattens dröm blev..tadaa; Småkryp :näsblod Överallt!!! :zpy
Myggor, myror, knott, tusenfotingar, fästingar o en massa annan skit.:mad: Fanns ingen riktig handling i drömmen, vad jag kan minnas, utan bara en känsla av att det kryper på mig o kliar överallt, som att befinna sig i ett insektshav. Var rätt härligt att vakna upp i ren o insektsfri säng i morse:)
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2983709 Igår kväll när jag var ute på en kvällspromenad fick jag ofrivilligt sällskap av en massa mygg...Gick genom lite högt gräs också, så jag körde en fästingkoll när jag kom hem....
Var antagligen det som gjorde att temat för nattens dröm blev..tadaa; Småkryp :näsblod Överallt!!! :zpy
Myggor, myror, knott, tusenfotingar, fästingar o en massa annan skit.:mad: Fanns ingen riktig handling i drömmen, vad jag kan minnas, utan bara en känsla av att det kryper på mig o kliar överallt, som att befinna sig i ett insektshav. Var rätt härligt att vakna upp i ren o insektsfri säng i morse:)
paniknivå hög :skrämd
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R



Vad betyder denna dröm?

Du har ett arbete inom någon myndighet el liknande - i alla fall ett jobb där det inte finns så mkt utrymme för flexibilitet.

Du har det ganska tufft på jobbet nu och känner dig inte helt ok, kankse kunskaperna inte räcker till, eller så är det så hemskt som att du faktiskt gjort ett ganska fett misstag som nu håller på att uppdagas.

Du känner att du håller på att tappa greppet och bli omsprungen av en kollega, karriärsmässigt.

(känns jobbsituationen inte igen - byt ut "jobbet" mot "förhållandet")
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91

(känns jobbsituationen inte igen - byt ut "jobbet" mot "förhållandet")

(känns inte förhållandesituationen igen - akta dig för att wheela i närheten av gixxers :näsblod ) :tummenupp


Riktigt länge sen jag drömde mardrömmar faktiskt. Det det är verkligen inte ett klagomål! :D :yoparty
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Jag drömde om Mick Doohan inatt, han och Robbin Harms var på samma vindruveprovning(?) som jag. En kompis till mig höll i den och snackade en massa skit om olika druvor. Försökte hela tiden ta ett kort på Mick med mobilen, men det gick inte. Dubbelkollade när jag vaknade, men det fanns inga.... :(

/I
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Min plan var att åka hoj idag. Jag vaknade till lite på morgonen, ser att solen lyser som bara den men slumrar sedan om igen. Börjar drömma om att det spöregnar. Jag blir skitsne och när sedan telefonen ringer (på riktigt) så är det en kompis som vill ut och åka hoj. -Men det regnar ju som fan ute, svarar jag då :gnissla

Sen blev det hojåka hela dagen och jag är nyss hemkommen :)

Jag har sällan mardrömmar. Efter en 3-dagarsfylla i skagen så kom dom dock som ett paket från Posten. Läskigt :näsblod
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Såhär på somrarna så drömmer jag alltid att det spöregnar och jag sover som en baby.
Det beror på att jag har en fläkt i "sovrummet"(också fungerande som vardagsrum, matrum o.s.v.) fläkten låter som regn på balkongtaket.
Regn är det mysigaste väder som finns om man slipper vara ute i det.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Drömde om knäskrap, quads och teens.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
apriliaposter.jpg


Kanske?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Finns det nåt mer irriterande än känslan då man känner hur man håller på att vakna bort från en grym sexdröm? Sen denna känslan som infinner sig då man inser att det bara var just en dröm, jävla antiklimax!

Nattens dröm skiljer sig dock lite från vanliga sexdrömmar (dom få jag haft:rolleyes:). Jag har iaf en helt underbar trekant med två cheyor, kommer ihåg hur jag ligger på rygg varpå den ena flickan befinner sig guppande över mittenpartiet samtidigt som jag har den andra flickan på lagom tungavstånd :). Dom bråkar litegrann om vem som ska få vad osv medans jag bara njuter :hihi.

Ställningsbyte, jag står nu och kör doggy på den ena av dom två då plötsligt dörren öppnas och en snubbe kommer in. Till min förvåning så är det självaste Anthony Hopkins (är väl typ nu jag känner mig obekväm i min dröm och börjar vakna). Han har sin läskiga psykopatröst från "När lammen tystnar" och föreslår att han ska vara med på ett hörn. Jag säger tvärt nej, tjejerna tvekar litegrann men säger även dom sen nej.

Han står dock kvar och tjatar ett tag och jag försöker få grepp om min hjärna och undrar varför han inte bara försvinner ut ur min dröm :va. Kommer ihåg hur jag börjar slakna och anstränger mig för att få bort gubben ur drömmen, tar antagligen i lite för mycket för nu vaknar jag till liv. Anthony går och stänger dörren efter sig och jag kämpar febrilt med tankarna för att återkomma till min dröm men det är för sent. Jag öppnar ögonen och är förbannad på mig själv :mad:.

Vad ska det här betyda egentligen :gnissla?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne


tänker du någon gång på något annat än sex:va

Jag tror inte jag tänker på sex mer än nån annan men det är möjligt att jag pratar mer om det än andra ;).

Det var en ren slump att jag drömde detta inatt och att jag såg tråden. Jag önskar att jag hade fler såna här drömmar än vad jag har.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det måste ju vara JAG som är [FONT=Arial, Helvetica]Anthony Hopkins i din dröm... Men varför säger du då nej :gråta
[/FONT]
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Inatt drömde jag att S. Stesolid 5 mg tog slut på avdelningen. Inga nya läkemedel kan beställas från apoteket undern helgen. Och i drömmen kunde inga lånas från någon grannavdelning. Det var naturligtvis kaos på avdelningen i drömmen.

Nu kan jag inte sova istället för att jag tänker på jobbgrejer. Helvette, jag har inte betalt för dethär! Dethär är synnerligen obekväm arbetstid. :gnissla
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Duckie kommer nog med en bra analys :hihi

Jajamen! Så här ligger det till Pinky:

Du har det alldels för bra i ditt liv just nu. Sånt flyt att du börjar grubbla lite för mycket på detta - Murphys Law borde slå till snart, tänker du, eller hur?

Du har god kontroll över ditt jobb, ditt liv och i allmänhet. Nästan så att det är trist.

Sexet till trots så är tolkningen av drömmen inte roligare än så.

Inatt drömde jag att S. Stesolid 5 mg tog slut på avdelningen. Inga nya läkemedel kan beställas från apoteket undern helgen. Och i drömmen kunde inga lånas från någon grannavdelning. Det var naturligtvis kaos på avdelningen i drömmen.

Nu kan jag inte sova istället för att jag tänker på jobbgrejer. Helvette, jag har inte betalt för dethär! Dethär är synnerligen obekväm arbetstid. :gnissla

En typisk stressdröm. Det är bara ett jobb! Tagga ner lite - innan du råkar illa ut.
:puss
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top