I väntan på is eller vår...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag var bara tvungen att skaffa en till hobby nu när det är för blött för vanlig hoj, ingen is för dubbsulorna och snön lyser med sin frånvaro i skog och mark. Knyppling? Frimärkssamlande? Hugga ved? Nä, jag har börjat åka skidor utför :) Visst har jag haft plattlaggar tidigare och kanat i elljusspår, men nu bar det av till fjällen och åkande i pistade backar. Stundtals nästan lika roligt som hojåkande :yoparty och starkt beroendeframkallande.

Är det fler som krupit ur garaget och är ute i friskluften ?

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
TomK skrev:
Nä, jag har börjat åka skidor utför :) Visst har jag haft plattlaggar tidigare och kanat i elljusspår, men nu bar det av till fjällen och åkande i pistade backar. Stundtals nästan lika roligt som hojåkande :yoparty och starkt beroendeframkallande.

Ja visst sjutton är det kul! Men det är inte den enklaste hobbyn nu heller. Vars hittade du snö nånstans? (Jo jag vet att det faktiskt finns på vissa ställen i landet men det är ju rätt ont om det)

För min del så drar det iväg till Val Thorens i februari och Trysil i mars och jag hoppas på massor av snö vid det laget!!

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Sb skrev:
2691062 Ja visst sjutton är det kul! Men det är inte den enklaste hobbyn nu heller. Vars hittade du snö nånstans? (Jo jag vet att det faktiskt finns på vissa ställen i landet men det är ju rätt ont om det)

För min del så drar det iväg till Val Thorens i februari och Trysil i mars och jag hoppas på massor av snö vid det laget!!

Näst hojåkning e nog nöta nedför på skidor det roligaste man kan hitta på.
Köpte en monoskida för några år sedan, skitkul men f*n så jobbigt.
http://www.monoski.net/images/action/pic005.jpg

http://www.smhi.se/ å klicka på snödjup.
Det finns lite snö i sverige i alla fall

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
..rekommenderar jag jakt!
Det är en mycket trevlig fritidssysselsättning som precis om motorcykelåkandet både kan ta en hel del tid samt kosta ganska stora pengar.

Förutom att man gör av med tid och pengar får man även:
-se naturen
-äta mackor från medhavd matsäck
-dricka skållhet dryck ur termos (eller ur mugg om man fegar)
-bära vapen
-ha tuffa gröna kläder
-se urbefolkningen ute på landet
-om det är stilla och tyst, höra banjo-tonerna från närmsta by
-god fysisk träning när nedlagda byten ska släpas till farbar väg
-ännu mer träning av långa promenader
-höra en och annan mustig fräckis i jaktkojan
-en anledning till att skaffa ett stort och tufft fordon att färdas till jakten i

Men skidåkning är ju inte heller helt fel! Eller ta det bästa av båda och ägna er åt skidskytte.

//Gurra

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sb skrev:
2691062 Ja visst sjutton är det kul! Men det är inte den enklaste hobbyn nu heller. Vars hittade du snö nånstans? (Jo jag vet att det faktiskt finns på vissa ställen i landet men det är ju rätt ont om det)
Kläppen (Sälen) öppnade lagom i mellandagarna med fin konstsnö och vi hade stuga bara 250m från liften. Annars ligger Bjursås mycket bra till, men då måste det komma lite äkta snö först.

Gurra H skrev:
2691437 ..rekommenderar jag jakt!
Instämmer! Men det är sällan lika fartfyllt och fysikkrävande. Funkar däremot fint som avkoppling. Om inte annat så får man se många soluppgångar, stora fladdermöss och en och annan vilsekommen björn :näsblod

Last edited:

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Jag passar på att bygga nytt badrum i väntan på snö, om det nu kommer någon fördå ska jag åka skoter.
Sen har jag en gammal 740 som jag kör lite åkerrace med.
Och sen gör jag som Gurra ägnar mig åt matcho jakt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0