Köpte min pärla i våras... Skickade in ansökan om lämp och handledare för ca 1 mån sen. Klarade teorin 5/6, har uppkörning 17/7. Kunde fått uppkörningen i måndags, 11/6, men tänkte att det kan ju vara bra att övningskört lite först.Iaf, har fortfarande inte fått papper från länsstyrelsen på godkännande om mina handledare så jag ringde dit förut. Då säger dom att det beror på att jag inte betalt avgiften för handledare... Vilken avgift tänkte jag?! Finns det avgift kommer det väl ett inbetalningskort? Men icke...det skulle man tydligen veta? Inte heller fanns det någon information om avgift för handledare på vare sig vägverket eller länsstyrelsens hemsida. Dåligt! Hur ska man då veta att man ska och var man ska betala in? Jaja, då betalar jag väl in och får godkännandet om ett par dagar tänkte jag, eftersom dom haft mina papper länge nu och borde behandlat dem iaf. Men icke... Nu kommer det dröja ytterligare tre veckor eftersom de behandlar frågorna först när avgiften är betald, som man inte får veta vart man ska betala in och inte ens får veta ATT man ska betala.
Roligt...känns som att sommaren är över när jag får mitt kort...![]()
![]()
Hade också liknande bekymmer.
Ringde dock tjatade hål i huvudet på ett par LST anställda, hade godkänd handledare 1 vecka efter inbetalning.
![]()
Så nu har jag varit ute med handledaren ett par gånger och kört.![]()
Har fått tid för uppkörning 29/6 (via körskola)
Lycka till med LST (ge dig inte)![]()
Jag hade oxå lite problem med det där, hade glömt betala för teorin så då kan man inte boka uppkörning. Jag va ju lite tidigt ute så jag har uppkörningstid den 6 juli
Om du ringer till vv ibland och frågar så finns det många som avbokar uppkörningar, och då kan man få en tidigare tid. Det ska nog jag göra iallafall.
Lycka till!![]()
Vad använde du för argument till att få komma före i kön på väntan om handledare då?
Använde inga egentliga argument.Var mest tjatig.
Uppenbarligen fungerade det.
![]()
Hörs man så finns man.
Ok...men då betalar jag idag så ringer jag och tjatar imorgon när jag är säker på att de fått in pengarna. Jag har ju dessutom lite argument i bakfickan att komma med. Bristande information om kompletterande uppgifter för att överhuvudtaget kunna få godkännandet...
Roligt...känns som att sommaren är över när jag får mitt kort...![]()
![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |