I väntan på lappen

M695

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Ducati Monster 695
Hej alla hojgalningar. Planen för sommaren är att ett hojkort ska införskaffas så att man kan ut och glida.
Va och hämtade hoj i helgen. Det blev en Ducati 695 med sliponsystem och lite annat.

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
ja väntan på uppkörningen är helt klart olidlig, fick reda på min uppkörningstid för 2 veckor sedan. Ska inte köra upp förrens den 2:a juli, man blir mer och mer nervös för varje dag som går.
Jobbigt när man har en mc som bara står och väntar på en.:huvet :näsblod

Xtrm

Ninja
Gick med
22 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX-636R 2004, Kawasaki ZX-6R 1999, Honda "Bobber" 400CB 1983, Yamaha YZF426 2001, Minimoto "Sport" 49cc
Köpte min pärla i våras... Skickade in ansökan om lämp och handledare för ca 1 mån sen. Klarade teorin 5/6, har uppkörning 17/7. Kunde fått uppkörningen i måndags, 11/6, men tänkte att det kan ju vara bra att övningskört lite först. :rolleyes: Iaf, har fortfarande inte fått papper från länsstyrelsen på godkännande om mina handledare så jag ringde dit förut. Då säger dom att det beror på att jag inte betalt avgiften för handledare... Vilken avgift tänkte jag?! Finns det avgift kommer det väl ett inbetalningskort? Men icke...det skulle man tydligen veta? Inte heller fanns det någon information om avgift för handledare på vare sig vägverket eller länsstyrelsens hemsida. Dåligt! Hur ska man då veta att man ska och var man ska betala in? Jaja, då betalar jag väl in och får godkännandet om ett par dagar tänkte jag, eftersom dom haft mina papper länge nu och borde behandlat dem iaf. Men icke... Nu kommer det dröja ytterligare tre veckor eftersom de behandlar frågorna först när avgiften är betald, som man inte får veta vart man ska betala in och inte ens får veta ATT man ska betala.

Roligt...känns som att sommaren är över när jag får mitt kort... :mad: :huvet

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Köpte min pärla i våras... Skickade in ansökan om lämp och handledare för ca 1 mån sen. Klarade teorin 5/6, har uppkörning 17/7. Kunde fått uppkörningen i måndags, 11/6, men tänkte att det kan ju vara bra att övningskört lite först. :rolleyes: Iaf, har fortfarande inte fått papper från länsstyrelsen på godkännande om mina handledare så jag ringde dit förut. Då säger dom att det beror på att jag inte betalt avgiften för handledare... Vilken avgift tänkte jag?! Finns det avgift kommer det väl ett inbetalningskort? Men icke...det skulle man tydligen veta? Inte heller fanns det någon information om avgift för handledare på vare sig vägverket eller länsstyrelsens hemsida. Dåligt! Hur ska man då veta att man ska och var man ska betala in? Jaja, då betalar jag väl in och får godkännandet om ett par dagar tänkte jag, eftersom dom haft mina papper länge nu och borde behandlat dem iaf. Men icke... Nu kommer det dröja ytterligare tre veckor eftersom de behandlar frågorna först när avgiften är betald, som man inte får veta vart man ska betala in och inte ens får veta ATT man ska betala.

Roligt...känns som att sommaren är över när jag får mitt kort... :mad: :huvet

Hade också liknande bekymmer.

Ringde dock tjatade hål i huvudet på ett par LST anställda:4skrika , hade godkänd handledare 1 vecka efter inbetalning.:fakta

Så nu har jag varit ute med handledaren ett par gånger och kört.:rock
Har fått tid för uppkörning 29/6 (via körskola)

Lycka till med LST (ge dig inte):7peta

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Jag hade oxå lite problem med det där, hade glömt betala för teorin så då kan man inte boka uppkörning. Jag va ju lite tidigt ute så jag har uppkörningstid den 6 juli :gnissla
Om du ringer till vv ibland och frågar så finns det många som avbokar uppkörningar, och då kan man få en tidigare tid. Det ska nog jag göra iallafall.
Lycka till! :)

Xtrm

Ninja
Gick med
22 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX-636R 2004, Kawasaki ZX-6R 1999, Honda "Bobber" 400CB 1983, Yamaha YZF426 2001, Minimoto "Sport" 49cc
Hade också liknande bekymmer.

Ringde dock tjatade hål i huvudet på ett par LST anställda:4skrika , hade godkänd handledare 1 vecka efter inbetalning.:fakta

Så nu har jag varit ute med handledaren ett par gånger och kört.:rock
Har fått tid för uppkörning 29/6 (via körskola)

Lycka till med LST (ge dig inte):7peta

Vad använde du för argument till att få komma före i kön på väntan om handledare då?

Jag hade oxå lite problem med det där, hade glömt betala för teorin så då kan man inte boka uppkörning. Jag va ju lite tidigt ute så jag har uppkörningstid den 6 juli :gnissla
Om du ringer till vv ibland och frågar så finns det många som avbokar uppkörningar, och då kan man få en tidigare tid. Det ska nog jag göra iallafall.
Lycka till! :)

Jo, men det är ju det att jag vill hinna övningsköra lite i trafiken före uppkörningen och det kan jag inte om jag inte får godkända handledare först...

Last edited:

Xtrm

Ninja
Gick med
22 May 2007
Hoj
Använde inga egentliga argument.:va Var mest tjatig. :) Uppenbarligen fungerade det.:tummenupp

Hörs man så finns man.

Ok...men då betalar jag idag så ringer jag och tjatar imorgon när jag är säker på att de fått in pengarna. Jag har ju dessutom lite argument i bakfickan att komma med. Bristande information om kompletterande uppgifter för att överhuvudtaget kunna få godkännandet...

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Ok...men då betalar jag idag så ringer jag och tjatar imorgon när jag är säker på att de fått in pengarna. Jag har ju dessutom lite argument i bakfickan att komma med. Bristande information om kompletterande uppgifter för att överhuvudtaget kunna få godkännandet...

Gör så. :tummenupp (en gång om dagen tills du fått godkänt :D )

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...