iAudio eller iPod?!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Bråttom bråttom bråttom!!

Då jag blivit en väldigt gammal man ansåg några nära anhöriga att de skulle försöka få mig att behålla mitt ungdomliga sinne med hjälp av musik. Därför skänkte de en slant som bidrag till en ny Mp3-spelare. Men då vi seniorer inte riktigt hänger med i den tekniska utvecklingen måste jag konsultera SH som återigen kan visa sig vara den aldrig sinande källan av kunskap som jag alltid hävdat att den är.

Hjälp mig välja!

iAudio U2 1gb
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3-players/222943/details

iPod Nano 2gb
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3-players/460103/details

....eller om ni har ett bättre förslag på spelare i prisklassen absolut MAX 2000kr.

(Till saken hör att jag inte har tid att beställa en spelare utan har för avsikt att inhandla en redan idag, helst på lunchen. Därför begränsas utbudet till det som kan erbjudas på OnOff, Elgiganten, Expert och Teknikmagasinet)

....då mina öron växt, som de gör på gamla gubbar, funkar inte vanliga hörlurar utan ett par Koss SparkPlug lär inhandlas...
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
iPod Nano säger jag. Om möjligt ännu finare i verkligheten än på bild.
 

torten

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Örebro
Hoj
XT600K -91
Nanon utan att tveka!
Bara det faktum att Apple är världens största tillverkare av MP3-spelare. Och således säkert lägger ner 100ggr mer tid och pengar på utveckling än Iaudio gör ipoden till ett självklart val. Sen att du får dubbelt så mycket minne i nanon skadar ju heller inte. Och tillsist så är den ju så otroligt mycket snyggare
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Långa farbron skrev:
Köp en käpp istället ...gubbjävel :rolleyes:

Jag har en rejäl käpp som ibland går under namnet trollflöjten men namnet till trots så kan den inte tillfredställa mina musikaliska behov!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
korvgubbe skrev:
Jag har en rejäl käpp som ibland går under namnet trollflöjten men namnet till trots så kan den inte tillfredställa mina musikaliska behov!

Men du kan göra många andra lyckligare med den.....att giva är saligare än att taga.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
xyx skrev:
iPod Nano säger jag. Om möjligt ännu finare i verkligheten än på bild.

Fuck... såg precis att den saknar radio... vill egentligen ha med Radio... Och iAudio har fått oerhört bra recensioner på Pricerunner...

hrm...
iPod
+ 2gb
+ färgskärm och lite andra funktioner
+ brutalsnygg
- större
- rätt ömtålig
- iTunes-krav
- Saknar radio

iAudio
+ Storleken
+ Radio
+ topprencensioner
- 1gb
- endast musik och radio
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
korvgubbe skrev:
Jag har en rejäl käpp som ibland går under namnet trollflöjten men namnet till trots så kan den inte tillfredställa mina musikaliska behov!
Den får förhoppningsvis kvinnorna att sjunga!
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
NW-A3000/1000 (6GB finns i 20GB också)
sony-nw-a1000.jpg


eller NW-A608 på 2GB.
12_pic1.jpg


Dessa hamnar några kronor över 2000:- Annars de välbeprövade som ser ut som NW-A608 som du hittar för en bit under 2000:-;
NW-E407 (1GB) (Har denna själv :tummenupp )
NW-E507 (1GB med FM)


EDIT: Dessa maskiner har en batteritid på runt 50H, värt att tänka på.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nitrogen skrev:
Den får förhoppningsvis kvinnorna att sjunga!

Jo, men till saken hör att jag vill ha underhållningen på tunnelbanan å annat... Och när det gäller nöjet med trollflöjten har sedlighetsroteln en del åsikter..

Var sak har sin plats!
 

Coola Ola

Guest
Det som talar för iAudion är extrafunktionerna (FM-radio, inspelning) och att den är lite billigare. Det som talar för iPod nano är menysystemet (helt överlägset nån annan mp3-spelare jag använt), designen och att den har större minne. Den där extra GBn är faktiskt nästan bara den värt det. Själv hade köpt nanon, den är så otroligt liten o nätt när man väl håller den i handen så storleken lär inte vara ett problem. Dessutom är den på gränsen till oförstörbar ...
 

Karin

crash and burn girl
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Gefle
Hoj
ZX9 -98
Jag har en iPod mini. Tänkte bara säga mina för-och nackdelar med den. (den är väl lite lik nanon tänkte jag, eller är jag helt ute å cyklar?)
+ 4GB
+ Bra meny!!
+ iTunes (varför tyckte du inte om det, Korvgubbe??)
+ Jag fick välja om jag vela ha nått ingraverat på baksidan på den så nu står det fränt: Karin
Sweden

- Drygt att man måste köpa till en laddningsgrej om man inte vill ladda igenom datorn hela tiden. (laddas genom usb-kabeln som man får med)
- ingen radio

Sen så tycker jag inte att det är så mycket mera - på den. Visst den är lite större än många andra mp3s men det gör inte mig nått. Å vill man, så finns det en uppsjö av prylar man kan köpa till.

Det var allt från mig denna gång.
På återseende.
Tack å hej iPodpastej
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag har en iRiver H-320 och det är rätt trevligt att ha 4800 låtar att mixa bland...
Nu till "fyndpris" verkar det som:
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=100144
Den svenska versionen fungerar även till att ladda ner från t.ex digitalkamera men eftersom jag köpte min i USA så har jag inte den funktionen, surt eftersom det var en av anledningarna till att jag valde just den.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top