iAudio eller iPod?!

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Jag har själv Ipod Nano 4GB, uppgraderat från Ipod Mini. Är otroligt nöjd med den!
Den är mycket mindre och nättare i verkligheten än vad man kan tro.
Riktigt bra färgskärm, med bra upplösning på bilderna som läggs in.

Det enda jag kan uppleva som negativt är att hörlursuttaget sitter nertill, inte upptill.
Får dessutom Lanyard Headphones + en docka idag. Kommer bli kanon!

Kort o gott: Köp Nano!
 

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
Iriver H10!

+Färgskärm
+5GB
+Radio
+Slipper Itunes
+Kan laddas med utan att ha usb i närheten!
+Löstagbart batteri så du kan ha flera

Å massor mer!

/Johan
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
SH ær rætt bra, ær på jakt efter en mp3 spelare sjælv och tænkte vænda mej hit och fråga vilken man bør tjøpa men det fixade ju gubben åt mej!

Kan ingen gøra en summering med bilder av alla førslag?
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
morlock skrev:
Ska vi köpa maskinen åt dig, hämta den i affären och ladda batteriet på en gång?
:rolleyes:

Det vore jættesnællt! Men vilken ska jag ha då? Du kanske ska få bestæmma det. :tummenupp

Edit: Jag vill ladda den sjælv, ær rå coolt nær det børjar lysa om saker o ting før førsta gången. Kommer genast att tænka på førsta gången jag hade...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
mjukis skrev:
Kan ingen gøra en summering med bilder av alla førslag?


Det blev en iPod Nano 4gb och ett par Koss Spark Plug...


Fi faen vad slimmad spelaren är.. den är osannolikt snygg...

...enda felet är att det blev en vit å att den saknar radio...

Den var slut hos alla Teknikmagasinet, OnOff och Pc City i sthlm...
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
korvgubbe skrev:
Det blev en iPod Nano 4gb och ett par Koss Spark Plug...

Nice. :tummenupp Ta och bekanta dig med iTunes nu också så kan du poppa på bussen imorgon påväg till jobbet. Har man bara ordning på sina id3-taggar så är iPod/iTunes helt överlägset.
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
korvgubbe skrev:
Det blev en iPod Nano 4gb och ett par Koss Spark Plug...


Fi faen vad slimmad spelaren är.. den är osannolikt snygg...

...enda felet är att det blev en vit å att den saknar radio...

Den var slut hos alla Teknikmagasinet, OnOff och Pc City i sthlm...

Grattis till ett bra köp! Visst är den grym :tummenupp
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
korvgubbe skrev:
*EDIT: såg i efterhand att du redan hade köpt en Nano. Men jag orkar inte sudda all denna text så den får stå kvar.

Eftersom jag är stolt ägare till en svart 2Gb Ipod Nano (som används dagligen) och som jag dessutom jämfört med iAudio-spelaren du nämner kan jag bistå med lite info i fallet.

Rent designmässigt är Nanon grym, men det visste du väl redan. Menyerna tycker jag funkar skitbra, och skärmen är bra. Det går att visa bilder på den, och växlingen mellan bilderna sker apsnabbt. MEN, man (läs okunniga jag) måste använda ITunes vid överföring för att kunna lyssna på musikfilerna. Ipoden stöder inte heller DRM. Vet ej om IAudion gör det heller, men om du inte köper musiken lär det inte spela nån roll.

Det som talar till IAudios fördel - efter ett antal jämförelser - är ljudet. Förutom att ljudet generellt sett (lyssnat?) är skarpare i IAudion, hör jag en del "knaster" på ett fåtal musikfiler på Nanon. Samma filer saknar knastret i IAudion.

Ingen av spelarna kommer med annat än USB-laddare, vilket kan vara lite synd om man inte sitter vid datorn om dagarna.

Biturbo skrev:
Jag kör Apple... iTunes är inte som alla andra windowsprogram och tar därför lite tid att komma på / igång med.. Men det är i särklass det bästa programmet jag testat..


Tjööööp!
En av dom bättre funktionerna i ITunes är nog delade låtlistor, där man kan lyssna på andras låtlistor. Jag har hittat en del sköna låtar där, bla många som var bortglömda sen länge.
 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Precis som Neb Jones säger så är faktiskt ljudet i iAudio oslagbart. Med ett par bra snäckor (kör själv med ett par Sony MDR-EX71) till blir det en enorm upplevelse för att vara mp3. Jag förstår inte varför man går efter någonting annat än den ljudupplevelse man får från spelaren när man ska köpa en. En mp3-spelares enda funktion är ju faktiskt att spela upp musik och den som gör det bäst är i mina ögonen det självklara valet.

Sen så är ju inte storlek och minnesstorlek oväsentligt men det kommer på andra plats på prioriteringslistan.

Dock så är Nanon också oerhört läcker så jag hoppas du blir nöjd!
 

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Beijing
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
korvgubbe skrev:
Det blev en iPod Nano 4gb och ett par Koss Spark Plug...


Fi faen vad slimmad spelaren är.. den är osannolikt snygg...

...enda felet är att det blev en vit å att den saknar radio...

Den var slut hos alla Teknikmagasinet, OnOff och Pc City i sthlm...


Du visste vad det skulle bli redan nar du startade traden. Om design paverkar kopbeslutet sa kan man inte kopa nat annat an Nanon. En iRiver kan man inte kopa om man kor Ducce.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
urf skrev:
Du visste vad det skulle bli redan nar du startade traden. Om design paverkar kopbeslutet sa kan man inte kopa nat annat an Nanon. En iRiver kan man inte kopa om man kor Ducce.

Ska jag vara helt ärlig så hade jag köpt iRiver eller iAudio om någon av sthlms teknikmagasinet haft den inne(de hade inga 1giggare)... men tidsbristen fällde avgörandet..

Neb Jones skrev:
Ingen av spelarna kommer med annat än USB-laddare, vilket kan vara lite synd om man inte sitter vid datorn om dagarna.
...Jag tänkte på det men med tanke på att jag jobbar som programmerare blir det en del tid vid datorn..
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Santo skrev:
Personligen tycker jag (har en ipod som jag fick) att det är mycket störande att man måste använda ITunes för att överföra musik mellan datorn och Ipoden.

Och varför är det ett problem? iTunes är typ världens bästa mp3-spelare.
Smidigaste systemet att organisera låtarna efter hittills, bra ljud, bra EQ, tar lite minne när den ligger i bakgrunden, snygg, osv osv..

Dessutom finns det andra piratprogram att välja bland.

Och det går utmärkt att föra över till PC från iPoden med "iPod2PC". Väldigt smidigt program. När du snor musik från polaren så drar du bara in mapparna på den "portabla hårddisken" i Den här datorn. När du kommer hem sorterar du.

Folk är FÖÖR bekväma! Kan man pruta 5% på bekvämligheten så får man så mycket mer att välja bland, och då kanske andra produkter passar en bättre med!

Har en polare som har en iRover 5GB, vet co hinte vilken modell.. Men skit samma. Den är iaf i särklass den ÄCKLIGASTE och JOBBIGASTE spelaren att bläddra efter i låtar på jag någonsin har stött på! Kontrollerna var ju helt okontollerbara (?) och dessutom var laddtiderna när man bläddrade enorma.

Sen att dom har klumpig design gör ju inte saken bättre.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
TheDiversion skrev:
Och varför är det ett problem?
...Äh, det var inget problem.. men nu fick jag ett problem...
....Jag har råkat få en helt oanvänd iTrip över. Någon som är intresserad. Passar tyvär inte till Nano(kan passa i dockan men inte direkt i spelaren)...

Den passar alltså de "vanliga" iPodsen och gör att du sladdlöst kan lyssna från din iPod via din Radio där hemma eller i bilen....

350:- riksdaler tänkte jag ta för den...

Skicka PM om du är intresserad...

iTrip.jpg
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top