IB eller ej

Vill du ha kvar IB som RR organ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Om ni som får IB via licensen hade möjlighet att välja om ni vill ha den eller ej. Vad skulle ni välja?
Jag vet att det har tjatats som fan om IB till o från men jag har inte hittat ngn poll om det. Vore kul med lite statistik.

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag tycker inte IB ger någon kvalite alls för pengarna, även om man bortser från att där är massor av folkrace och annat 4-hjulig motorsport så är tidningen kass. Många av Mc artiklarna är direkt värdelösa och verkar vara ihophafsade efter 5 min research på internet.
Skippa IB och betal istället någon för att upprätta en bra nyhets/info hemsida med tillhörande forum för samtliga dicipliner.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Finns det några alternativ?
Race är ju numer en renodlad "löst-underlad"-tidning, och när vi hade race var det precis likadant, mycket cross och speedway, men ingen RR.

Vilka tycker ut en tidning med bra klass för ~150000kr/året åt ~400 licensierade rr-förare?

Skulle tro att vi skulle få ett info-blad på kopierat a4...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Synd att bike suger. Annars skulle dom kunna utöka sina RR- sidor med 4-8 sidor per nummer och på så sätt få oss RR-nördar att köpa tidningen. Dom gjorde något försök förra året... i vintras kanske och gjorde något repotage från Linköping om Rookie 600. Tror det skulle räcka med ett sånt repotage per nummer så skulle tidningen bli läsvärd igen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag skulle gärna ta på mig jobbet om jag hade en fast månadsinkomst i ryggen. Just nu gör jag allting gratis för SH och det gör såklart att man laggar lite ibland.
Bomber Magazine kommer att ha Roadracingsidor.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Swedie skrev:
Jag skulle gärna ta på mig jobbet om jag hade en fast månadsinkomst i ryggen. Just nu gör jag allting gratis för SH och det gör såklart att man laggar lite ibland.
Bomber Magazine kommer att ha Roadracingsidor.

När kommer Bomber Magazine att komma med sitt första svenska nummer då?
Jag röstade förövrigt nej på pollen.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
IB motivering till varför det är så lite RR är att dom får in mkt lite pengar på annonser från RR-relaterade företag.
delvis ant, delvis hyckleri

jag tycker IB totalt värdelöst, och när dom nu har sparkat Hallberg (på helt förkastliga grunder ) och ersatt honom med en person som kan föga om mc...
då får det vara nog.
Dock kan vi inget göra åt detta innan nästa omförhandling, är inte 100 på när den är, under 2007 inför 2008 som sämst.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
R2 skrev:
IB motivering till varför det är så lite RR är att dom får in mkt lite pengar på annonser från RR-relaterade företag.
delvis ant, delvis hyckleri

jag tycker IB totalt värdelöst, och när dom nu har sparkat Hallberg (på helt förkastliga grunder ) och ersatt honom med en person som kan föga om mc...
då får det vara nog.
Dock kan vi inget göra åt detta innan nästa omförhandling, är inte 100 på när den är, under 2007 inför 2008 som sämst.

IB är så fruktansvärt dålig för oss RR-förare.. Vi kan ju fan likaväl läsa DN eller GP.

/Jörgen

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Skulle det bli aktuellt att lösa ut licensen, så skulle jag nog gärna slippa IB. Det trots att jag gillar att läsa om rally, motocross och folkrace.
På den tiden jag tävlade i rally/folkrace var man ju så gott som "tvungen" att prenumerera på tidningen då alla inbjudningar till tävlingar hittades där, samt ändringar i reglementen osv.
Inte läggs det några inbjudningar till RR i tidningen? Inte för att jag läser den från pärm till pärm... :rolleyes:

Fast den duger bra till att elda i kamin med :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Anneli skrev:
Inte läggs det några inbjudningar till RR i tidningen? Inte för att jag läser den från pärm till pärm... :rolleyes:
EFtersom IB är SVEMOS officiella organ så ska det, och görs också, annonseras om tävlingar där.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Gustav O skrev:
EFtersom IB är SVEMOS officiella organ så ska det, och görs också, annonseras om tävlingar där.

Då kan de ju maila sidan RR och inbjudningar som PDF till RR-förare :) Smart va?!

25% positiva till IB - är det verkligen bara RR-förare som röstat här? Om det är så skulle det ju vara intressant och höra era synpunkter.

/Jörgen

Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Depåbitchen skrev:
Om ni som får IB via licensen hade möjlighet att välja om ni vill ha den eller ej. Vad skulle ni välja?
Jag vet att det har tjatats som fan om IB till o från men jag har inte hittat ngn poll om det. Vore kul med lite statistik.

Du har redan den möjligheten.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Jag heter Lasse skrev:
Du har redan den möjligheten.

Inte enligt IB. De svar de som frågat har fått av dom är att deras avtal med IB går ut 2007 och först då kan det bli fråga om att man ska få möjlighet att välja bort den eller ej.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Depåbitchen skrev:
Inte enligt IB. De svar de som frågat har fått av dom är att deras avtal med IB går ut 2007 och först då kan det bli fråga om att man ska få möjlighet att välja bort den eller ej.

Jag har ställt frågan till IB och svar: Nej du kan INTE välja bort tidningen IB

/Jörgen

Skulle fortfarnade vilja höra de som är positiva till IB..

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jörgen Player Special skrev:
Pollens fråga är faktiskt lite lurig. Jag tolkar den som "skulle du föredra någon annan tidning än IB". Man behöver inte vara positiv till IB för att kryssa för "ja".

Jag har fö ingen åsikt om saken och har därför inte röstat.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Bingo skrev:
Pollens fråga är faktiskt lite lurig. Jag tolkar den som "skulle du föredra någon annan tidning än IB". Man behöver inte vara positiv till IB för att kryssa för "ja".

Jag har fö ingen åsikt om saken och har därför inte röstat.

Med tanke på hur mycket IB får in från oss c:a 130 000:- så borde vi få mer än 1-2 sidor, anser iaf jag.

/Jörgen

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Jörgen Player Special skrev:
Jag har ställt frågan till IB och svar: Nej du kan INTE välja bort tidningen IB

/Jörgen

Jag har valt bort RACE och sedan IB de senaste 13 åren.
Ni som inte tror mig, sluta grina och fortsätt betala för IB.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...