IB eller ej

Vill du ha kvar IB som RR organ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nu har jag pratat med både IB och svemo
IB svarar att javisst är det så, men IB säger att det inte riktigt är så.

Per Westling på svemo förklarar att IB är officielt organ för svemo tom 2011, men man ska under året ta ställning till om den ska ingå i licensen eller om vi ska ha ett val.

troligen blir det så att nästa års licens har en i-kryss-ruta där vi väljer vilket.

men alltså, vill man ha en tidning så blir det IB fram till 2011.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
I brist på annat ... så mottar jag gärna IB. Men summan 400 kr är kanske lite väl mycket för ett par sidor om det man gillar.

För 400 kr kan man få prenumeration på en tidning som enbart handlar om MC.

Att inte Svemo kan påtala detta, att de betalar för mycket för vad de får.
Och så förlänger dom till 2011... damn.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
I brist på annat ... så mottar jag gärna IB. Men summan 400 kr är kanske lite väl mycket för ett par sidor om det man gillar.

För 400 kr kan man få prenumeration på en tidning som enbart handlar om MC.

Att inte Svemo kan påtala detta, att de betalar för mycket för vad de får.
Och så förlänger dom till 2011... damn.

i ett sånt här avtal (liknande som bilsportförbundet har med IB) så ingår två gratis sidor.
utöver det är det väl så att utrymmet för t.ex RR styrs av mängden reklam köpt i tidningen, som kan härledas till sporten.
bilnördarnas reklam för sparkdräkter kommer ju alltid vara så mycket mer än mc reklamen
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Jag har sagt det förr och säger det igen.
För oss RR entusiaster är IB rena skräpet. Jag betalar fortfarande en massa pengar till SVEMO men har avsagt mig tidningen så jag slipper bli förbannad varje gång den hamnar i brevlådan.

Det må vara så att RR sektionen betalar lite reklampengar men jag kan bara inte acceptera att man har ett nr med 18 sidor motorcross och 1 sida RR nyheter. IB = skräp.:mad:
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750


Det må vara så att RR sektionen betalar lite reklampengar men jag kan bara inte acceptera att man har ett nr med 18 sidor motorcross och 1 sida RR nyheter. IB = skräp.:mad:


Kanske det beror på att det körs 18 gånger fler motocrosstävlingar per år i Sverige.... MINST!! (tror jag iaf... finns det statistik? 400 lic RR-åkare finns det. Hur många Motocrossåkare?)
 

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
nu har jag pratat med både IB och svemo
IB svarar att javisst är det så, men IB säger att det inte riktigt är så.
finns en förklaring på svemos sida nusom lyder


(Kanslinyheter) 2007 01/19 10:19
IB avtal
Efter första numret av IB har en del frågor kommit till följd av en artikel och en intervju med den nye ägaren Per Kjellander där det står att ett avtal skrivits om att IB skall vara SVEMO:s förbundstidning (officiella organ) fram till och med 2010.


Det stämmer, men det skall inte tolkas som att IB kommer att ingå i licensen ytterligare 3 år. Som tidigare meddelats kommer beslut om att ha IB ”inbakad” i licensen att tas i september 2007. Om styrelsen, till följd av medlemmarnas vilja, beslutar att inte ha kvar tidningen i licensen kommer alla licensinnehavare att erbjudas möjlighet att själva välja om man vill ha IB eller inte. Detta beslutet fattar ni då själva vid årsskiftet 07-08 i samband med licensutskick.

Det avtal som nu skrivits innebär att IB, oavsett prenumerationsform, kommer att utgöra officiellt organ för SVEMO fram till och med 2010. Det vill säga, IB kommer att vara den pappersprodukt där alla officiella meddelanden publiceras. I övrigt utgör SVEMO hemsida officiellt organ även fortsättningsvis. Den som vill ta del av officiell information kan alltså välja att göra det via hemsidan eller genom att själv prenumerera på IB.

Att vi valt att fortsätta med IB som officiellt organ, oavsett prenumerationsform, beror på att tidningen har den bredd, styrka, utgivningstäthet och mångfald som ett officiellt organ måste ha. Dessutom kan det nya ägandet innebära en stor mängd extra fördelar då den nuvarande ägaren har en mycket bred flora av tidskrifter inom närliggande intresseområden.

Med detta hoppas jag ha klargjort beslutets effekter och bakgrund. Ni som har synpunkter på den framtida prenumerationsformen ombedes meddela oss era synpunkter, via mail till kansli@svemo.se eller via brev till kansliet.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
dom reagerade med andra ordomgående när jag ringde, bra, men detta ska ju informeras om utan påtryckning.

finns en förklaring på svemos sida nusom lyder


(Kanslinyheter) 2007 01/19 10:19
IB avtal
Efter första numret av IB har en del frågor kommit till följd av en artikel och en intervju med den nye ägaren Per Kjellander där det står att ett avtal skrivits om att IB skall vara SVEMO:s förbundstidning (officiella organ) fram till och med 2010.


Det stämmer, men det skall inte tolkas som att IB kommer att ingå i licensen ytterligare 3 år. Som tidigare meddelats kommer beslut om att ha IB ”inbakad” i licensen att tas i september 2007. Om styrelsen, till följd av medlemmarnas vilja, beslutar att inte ha kvar tidningen i licensen kommer alla licensinnehavare att erbjudas möjlighet att själva välja om man vill ha IB eller inte. Detta beslutet fattar ni då själva vid årsskiftet 07-08 i samband med licensutskick.

Det avtal som nu skrivits innebär att IB, oavsett prenumerationsform, kommer att utgöra officiellt organ för SVEMO fram till och med 2010. Det vill säga, IB kommer att vara den pappersprodukt där alla officiella meddelanden publiceras. I övrigt utgör SVEMO hemsida officiellt organ även fortsättningsvis. Den som vill ta del av officiell information kan alltså välja att göra det via hemsidan eller genom att själv prenumerera på IB.

Att vi valt att fortsätta med IB som officiellt organ, oavsett prenumerationsform, beror på att tidningen har den bredd, styrka, utgivningstäthet och mångfald som ett officiellt organ måste ha. Dessutom kan det nya ägandet innebära en stor mängd extra fördelar då den nuvarande ägaren har en mycket bred flora av tidskrifter inom närliggande intresseområden.

Med detta hoppas jag ha klargjort beslutets effekter och bakgrund. Ni som har synpunkter på den framtida prenumerationsformen ombedes meddela oss era synpunkter, via mail till kansli@svemo.se eller via brev till kansliet.
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top