Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vår gamla leonbergertik Kandi (stor jäkel till hund) var starkt inne på sitt tolfte levnadsår (hade ganska precis fyllt elva) när hon plötsligt insjuknade svårt. Ingen fattade någonting, ena dagen var hon hur pigg som helst (riktigt imponerande för en så stor och gammal hund) och dagen efter så låg hon och flåsade, svettades och gnydde på vardagsrumsgolvet. Vi tog henne direkt till veterinär och hon undersöktes ett bra tag innan det konstaterades att hon hade en cancertumör, stor som en apelsin, i mjälten (tror jag att det var, längesen nu). Hur hon kunnat klara sig så länge att den kunnat växa till sig så pass helt utan några problem var det ingen som förstod, och Veterinären ordinerade omedelbar borttagning eftersom hon inte hade klarat en operation i det tillståndet. Men min mor som var ensam hemma med oss tre barn ville gärna vänta på att farsan skulle komma hem från sin tredagars jobbvistelse i USA, för moraliskt stöd och sådär. Eftersom Kandi inte visade lika stora tecken på smärta längre gick läkaren med på detta och släppte till och med hem henne, på villkor att vi omedelbart skulle komma in med henne om hon blev sämre igen. När hon kom hem var hon såklart trött och medtagen men ändå förvånansvärt pigg och hon gick omkring bland oss och blev kelad och lekt med i flera timmar. Senare den natten blev hon sjuk på nytt, sjukare än hon varit på dagen, och vi blev tvugna att köra henne till veterinären för avlivning. Det har gått nästan åtta år sen dess och jag har inte tänkt på det hela på länge, men nu när jag sitter här och skriver så börjar tårarna rinna ändå... Älskade den vovven, hade henne under hela min uppväxt från det att jag var ett år gammal, och sen bara försvann hon över en dag...
Saknar dig Kandi, hoppas att du har det bra där du är
Mina djupaste sympatier till trådskaparen, först katterna och nu hunden... Fifan
Saknar dig Kandi, hoppas att du har det bra där du är
Mina djupaste sympatier till trådskaparen, först katterna och nu hunden... Fifan
Last edited: