Ibland är man dum i huvet-tråden.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Vissa dagar är man så trött i mössan att man gör konstiga saker, utan att riktigt tänka till.
Hjälpte en kompis med sin bil en kväll på jobbet, det blev ganska sent och jag var hungrig.
Rotade runt i lunchrummet och hittade en burk vita bönor, alltid nåt, tänkte jag och försökte hitta en konservöppnare, vilket misslyckades.

Well, är man mekaniker så finns alltid en lösning, morakniv och hammare löste saken, men det blev lite slabbigt och tog sin tid.
Skit samma, fram med en tallrik och vänd upp och ner på burken.

DÅ....såg jag öglan på locket, etiketten satt upp och ner...:huvet

71orVLvQ+TL._AC_SL1500_.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Underbart!

Väntar på alla andras erkännanden att garva åt (och känna sig smart själv).

Själv har jag ju... aldrig gjort något huvudlöst. :angel

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Någon gång har man ju varit stressad och pratat i telefon och skall kolla upp något, kutar runt som ett pucko och undrar, var fan är mobilen?

Roligare är nog när man haft en disträ kollega när man jobbat i butik. *telefon ringer* > kollega tar streckkodsläsaren, lägger den mot örat och säge-"Hallå?!" *telefon ringer igen* > *kollega blir skiträdd och hoppar till så han nästan trillar ikull*. Sen när vi står och flinar lite över kollegas förträfflighet, så kommer en kund fram och lägger något på disken. Kollegan tar fram telefonluren och svär över att det inte går att skjuta streckkoden.....

Liknande har hänt ett antal gånger på tiden när det fanns fast telefoni, men just den ena gången var bannemig full pott och riktigt roligt att se när gubben i det närmaste såg ut som en tecknad figur i sitt tomtande.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag jobbade hos Lego i Billund för tio år sedan. Gubbarna på Lego bjöd på en fribiljett till Legoland när jobbet var klart. Krökade en hel del på den tiden. Satte mig på en pub och drack alldeles för mycket innan jag staplade över till Legoland. Det var ju drömmen som aldrig uppfylldes när jag var barn.

Väl på Legoland slog det mig hur jävla dåligt allt var. Gick runt och kollade hela parken utan att hitta något skoj tills jag plötsligt såg att de byggt upp en hel statoilmack i lego. Riktigt imponerande bygge. Stod en Porsche Cayenne vid ena pumpen. Kunde verkligen inte slita blicken från det. Satan vilken tid det bygget måste tagit.

Efter fem minuter körde Porschen iväg och jag insåg att jag stod vid staketet och tittade ut på en riktig statoilmack. Sen gick jag till hotellet och sov.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hade tråkigt en eftermiddag. Dåvarande fru borta.

Hittade min gamla paintballmarkör i en låda tillsammans med gas och boll. Då jag bodde i radhusområde insåg jag olämpligheten att gå lös på tomten, men sugen på att skjuta litet blev jag.

Hur ska jag göra nu, tänktes. Lösningen blev att öppna duschväggarna och badrumsdörren för att ta eldställning i hallen. Skjutbanan blev nästan 10 meter. Tanken var att med duschen sen spola bort färgen när jag var klar. Briljant idé! ? Det här blir finemang.

Sådär 150-200 boll senare var duschen lätt patinerad. Inga problem alls att sanera med tvål och vatten enligt plan. Jag var nöjd.

Dåvarande fru kom hem och behövde duscha. Efter en stund hör jag mitt namn vrålas från badrummet följt av ett, -Vad i helvete har du gjort!?

Jag missade visst att spola av taket och hon såg det när hon böjde huvudet bakåt för att skölja håret. ?

Några år senare hade hon fått en burka (fruntimmer blir ju så glada av nya kläder. Skämtet gick inte hem) och jag hade sålt hennes hoj (hon sa ju att hon ville ha en ny). Jag är inte längre gift med henne...

Nuvarande sambo säger att jag är en utmaning. Varje dag.

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En av alla dumma saker som jag gjort var när jag körde truck i ungdomen. Vi hade höglastande truckar som bara dom bästa truckförarna fick köra vi andra som klassades som sopor fick bara köra truckar som staplade 3 pallar i höjd 6meter.

Men vi sopor konstaterade ju snabbt att ställer man två pall på varandra o sedan upp med dessa på 2 andra pallar så fick man ju 4 pall i höjd 8 meter med en truck som klarade 6 meter igentligen.

Problemet var att ibland blev det kondens på truckar as elektronik o dessa maskiner drog då helt plötsligt iväg av sig själva någon/några meter med en tesla axeleration.

Sagt o gjort fick min truck ett sk spelnär jag hade 2st 1 tons trälådor med frysta ärtor på varandra 6 meter upp.

Jippi truck jäveln hoppar en meter framåt o översta trälåda glider bakåt välter ned över hytten upponed.

1 ton gröna kullager på betonggolvet ? bara fram med snöskyffel o ny trälåda o börja skotta detta skedde i ett frys rum med - 28°

Tog någon timme innan trälåda kunde lyftas av hytten med en annan truck?

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
En av alla dumma saker som jag gjort var när jag körde truck i ungdomen. Vi hade höglastande truckar som bara dom bästa truckförarna fick köra vi andra som klassades som sopor fick bara köra truckar som staplade 3 pallar i höjd 6meter.

Men vi sopor konstaterade ju snabbt att ställer man två pall på varandra o sedan upp med dessa på 2 andra pallar så fick man ju 4 pall i höjd 8 meter med en truck som klarade 6 meter igentligen.

Problemet var att ibland blev det kondens på truckar as elektronik o dessa maskiner drog då helt plötsligt iväg av sig själva någon/några meter med en tesla axeleration.

Sagt o gjort fick min truck ett sk spelnär jag hade 2st 1 tons trälådor med frysta ärtor på varandra 6 meter upp.

Jippi truck jäveln hoppar en meter framåt o översta trälåda glider bakåt välter ned över hytten upponed.

1 ton gröna kullager på betonggolvet ? bara fram med snöskyffel o ny trälåda o börja skotta detta skedde i ett frys rum med - 28°

Tog någon timme innan trälåda kunde lyftas av hytten med en annan truck?
Jobbade ju på ett lager (läkemedel)
Det hände mer än en gång att det ramla ner tablettburkar mm i backen. Och dom där automatiska portarna var ständigt påkörda

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
I min ungdom hade jag ett 540-liters akvarium.
150x60x60cm som bars upp och ned för trappor vid varje flytt (naturligtvis högst upp utan hiss).
Glas är ju skapligt halt så det var på håret att det gled någon ur händerna varenda gång.
Sista ggn det flyttades med var min farsas nya svärfar med.
-"Varför vänder ni inte akvariet uppochner så ni får bättre grepp? "

Den lilla meningen fick mig att känna mig väääldigt dum. :rodnar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jobbade ju på ett lager (läkemedel)
Det hände mer än en gång att det ramla ner tablettburkar mm i backen. Och dom där automatiska portarna var ständigt påkörda
Jag var ledig en dag för länge sedan och skulle hälsa på min kompis som jobbade som truckförare på Falcons flasklager, när jag var tre meter från dörren hörde jag hur det började rasa där inne, jag stannade till och det rasade garanterat i flera minuter.

Jag vände om, jag gissade att han hade inte tid att dricka kaffe.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Mollgan servade en framgaffel igår och på golvet hade han locket till en pepparkaksburk för att olja inte skulle hamna på golvet. Naturligtvis har Mollgan inte inte tömt locket på olja så det hade hunnit samlas onödigt mycket olja i locket.

Allt som vanligt förutom att igår trampade Mollgan på kanten av locket så locket flög upp, och en stor skvätt olja slungades exakt in i byggfläkten som värmer snickarboan. Ett stort rökmoln av bränd gaffelolja fyllde snickarboan på bråkdelen av en sekund och ytterligare några sekunder stod Mollgan i rökmolnet med hjärtat i halsgropen och befarade att det skulle börja brinna.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vet absolut inte i vilken ände jag ska börja.
Spännbandet minns ju några av er?
För de som inte minns: https://www.sporthoj.com/forum/threads/markus-vs-spännband-0-1.191658/

Får aldrig glömmas bort, odödlig SH-klassiker :mattias

Om man tänker tillbaka på sig själv och sitt eget agerande och slås av känslan "Men för helvete..." så anser jag att det tyder på någon slags utveckling, förhoppningsvis åt rätt håll. Jag känner så alltför ofta, utvecklingen däremot ser än så länge ut att utebli.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Realtid:

Var FAN ska batterierna in?
bcf5d26bee9f659d79c09af950316e6e.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man tänker tillbaka på sig själv och sitt eget agerande och slås av känslan "Men för helvete..." så anser jag att det tyder på någon slags utveckling, förhoppningsvis åt rätt håll. Jag känner så alltför ofta, utvecklingen däremot ser än så länge ut att utebli.
Insikt är första steget...

Nu måste du bara göra något åt det också.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA