Ibland händer det man inte vill skall hända...

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Det var en underbar dag med uppemot 40 mil bakom mig på slingriga småvägar i den underbara roslagen. För första gången kändes det som att jag hade fått in snitsen i kurvorna. Med rätt kroppsplacering, rätt blick och bra gaskontroll susade jag fram som på moln och utnyttjade min CX till max. På hemvägen tog jag en väg jag var väl bekant med, som jag vet är rolig att köra på. I en kurva gick det dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. Trött och småhungrig uppmärksammade jag inte riktigt kurvans tvärhet. Kom lite för fort in och reagerade lite för sent. Det blev en tur rätt ut i diket för min hoj, och en luftfärd + kollision med ett staket för min del.

Verkstan kommer inte att reparera den, vilket är förståeligt. Förutom att det behövs en massa delar som är svåra att få tag i pga hojens ålder, blev hela bakramen sned. Som tur var hade jag helförsäkring hos Bilsport & MC - som har skött ärendet exemplariskt! Det blev inlösen, där de värderade hojen inte mindre än 25% högre än vad jag köpte den för!

Så snart gipset åker av blir det jakt på en ny hoj, något lättare och modernare som är mer lämpad för aktiv körning i tajta partier.

Ha en fortsatt trevlig sommar!:hojsmilie

Juste, kort efter kraschen stannade några trevliga hojbröder för att hjälpa mig. De ställde upp att skjutsa mig till akuten, långt snabbare än vad någon ambulans nånsin skulle kunna ha gjort! :tummenupp
 

Bifogat

  • gips.jpg
    gips.jpg
    104.3 KB · Visningar: 410

Az0nic

I live to ride
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF750R -95 Yamaha YZF R1 -01
Annars gick det bra med dig? (Förutom benet dvs?)
 

Hoyt

Avliden medlem
Gick med
7 Dec 2009
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R600 K4
Skit händer, inget att haka upp sig på. :) Jag åkte själv ner i diket för 6 veckor sen. Kommer fler säsonger och fler hojar! :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Fan va skumm du ser ut på nya bilden jämfört me din avatar :va

gött att du klara dig undan me ett trasigt ben annars :tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Krya på dig.
CXen kommer du att prata om resten av livet.
En charmig hoj.
Men allt tillverkat efter den ÄR bättre.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fast tänk såhär: hade du haft en modernare hoj hade du klotat ännu hårdare...

Så jag föreslår att du glömmer fireblade helt och hållet! :glömdet
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
All heder till dig som erkänner "Trött och småhungrig uppmärksammade jag inte riktigt kurvans tvärhet.".

Har läst massor av andra beskrivningar där folk skyller på annat än sitt eget agerande, som att "kurvan nöp", "det låg rullgrus" eller "jag såg en hare".

Skönt att det inte gick värre, ibland gör vi misstag och då får kroppen lida.
Läk väl! :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tur att du klarade dig så pass bra som du gjorde, även om gips inte är så skoj heller. Glöm inte att träna asap, man tappar mycket muskler när man inte använder en kroppsdel. Skaffa såna där platta gummiband som man tränar rygg mm med, dom är kanon att småträna gipsade ben med framför tv'n också :tummenupp Jag har testat både det och ingen träning alls, grym skillnad, med träning gick jag samma dag jag blev gipslös, det tog nån vecka utan träning :(

Och många :tummenupp till att du erkände att du gjorde fel själv :Bugar
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
NU gick du förlångt! bara för att Rossi bröt benet, så är det lite väl att sympati bryta sitt eget!.

Ha det i sommarvärmen!
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Tråkigt som fan, men skönt att det gick hyggligt bra med dig och att det verkar lösa sig kanon med försäkringsbolaget :tummenupp
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
NU gick du förlångt! bara för att Rossi bröt benet, så är det lite väl att sympati bryta sitt eget!.

Ha det i sommarvärmen!

Var det verkligen Rossi som körde och bröt benet där på TV? Jag tror att det var trådskaparen!


Skönt att det gick bra för övrigt!
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Tack tack! :)

Jo, kan man inte erkänna att man gjort fel kan man aldrig lära sig av sina misstag. I övrigt klarade jag mig utmärkt. Hjälmen och skyddskläderna gjorde sitt, minns tydligt hur pannan åkte in i en av staketpelarna, utan att det hände mer än att jag hörde ett "donk".

Förresten så har Rossi åter varit på hjul för inte så länge sen: http://bike.se/content/3954/ Om några veckor blir det förhoppningsvis min tur! :) Småspanar redan på blocket.

Har du mycket erfarenhet av benbrytande Hoztic? Vad det gäller träning har jag upptäckt att cykling funkar ypperligt. Då jag inte behöver bära min egna kroppsvikt kan jag trampa så gott jag kan med vänstra benet innan det börjar göra ont eller kännas konstigt. Tänkte hålla benmusklerna igång med några cykelturer i veckan tills gipset åker av.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Stackars dig... Bröt armen en gång själv men... Då var det inte såhär VARMT!!!

Så ta det lugnt och stanna inne i kylan... Annars blir det varmt om benet.

Nu menar jag inte att du kissar på dig... Gipset kan värma benet :)

Men ha dä gött !
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top