Ibland har man otur i livet (LIVET ÄR ETT STRAFF)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Skulle stycka om min förgasare men då jag aldrig gjort det så hade jag ingen aning om hur jag skulle få ut nålen.
Tryckte därför lite på den o ut flög alltihop o landade lite överallt i garaget. Svor lite grann o började sen leta efter allt. Efter någon timme hittade jag allt utom en liten fjäder som ska sitta på nålen.
Ringde upp mc varuhuset och frågade om jag kunde köpa den som reservdel o det gick ju inte så man var tvungen att beställa allt som hade med nålen att göra. Saker jag inte behövde men man hade ju inget val.
Sa till han att beställa grejerna, 550kr. Men eftersom så många beställer saker utan att hämta ut dem så ville de ha förskottsbetalning. O det förstår jag. Men för att få iväg ordern imorgon bitti var de tvungna att ha pengarna idag.
Så då funkade inte en överföring (visas ju inte förrän nästa vecka då) Skulle då få grejerna på tisdag nästa vecka istället för tis veckan efter det.
Nåja..kändes värt att åka in o betala för att få grejerna så fort som möjligt.
Står vid ett rödljus påväg in till sthlm och hör någon tuta..sen efter någon sekund en gång till.
Kollar mig omkring o kikar o sidospegeln o ser polisen stå där med blåljusen. Hade inte märkt dem innan då jag kör en skåpbil utan fönster bak, så man reagerar inte på ljus bakifrån om man inte kollar i sidospeglarna.
Shit, står ivägen tänkte jag o svänger vänster i kön...ser att polisen även svänger vänster.
Var tydligen mig de var efter...svängde av o fick förklarat att de skjutit mig med laser några hundra meter bort. Körde tydligen 99 på 70 sträcka.
Vet att jag körde för fort så det fanns ingen anledning att käfta emot eller vägra...får fan skylla mig själv. Får 3200kr i böter

Så den lilla jävla fjädern..den enda sak jag saknar...har kostat mig över 3700kr.
Och den ligger någonstans i mitt garage!

Det här säger mig att antagligen har jag varit massmördare i mitt förra liv...eller så ska livet vara ett straff. Fuck my life!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Helt plötsligt känns det inte längre så farligt att jag fastnade i en fartkamera med +15 på mätaren för en vecka sedan :krama

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Det beror väl på hur man väljer att se på det. Fjädern är väl lite otur, böterna är helt självförvållat. Jag förstår att det känns surt. Hoppas det är fri väg härifrån iaf.

:krama

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Till råga på allt fick jag höra att jag kan ta fjädern från en vanlig bic penna och använda istället. Dubbelfuck my life!

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Otur??? Hade de klockat dig på 2 km till så hade du inte behövt BRY dig om fjädern på hela sommaren.
Snacka om tur! :tummenupp

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Otur??? Hade de klockat dig på 2 km till så hade du inte behövt BRY dig om fjädern på hela sommaren.
Snacka om tur! :tummenupp

Händer det skit..så tänker man inte på att det kunde gått värre tyvärr.
Tur hade varit ifall de av någon gudomlig ingripan gett mig en varning.

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Händer det skit..så tänker man inte på att det kunde gått värre tyvärr.
Tur hade varit ifall de av någon gudomlig ingripan gett mig en varning.

Förstår dig så väl! Men "Shit happens" och det enda man kan göra då är att försöka se det positivt. 2 km till hade varit 3 månader utan körkort.

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Förstår dig så väl! Men "Shit happens" och det enda man kan göra då är att försöka se det positivt. 2 km till hade varit 3 månader utan körkort.

behöver inte alls vara tre månader. Jag fick en månad för 112 på 70 väg. Att det automatiskt blir tre månader är inte säkert. Beror ju helt och hållet på hur vägen och omgivningen ser ut.

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Samma sak hände mig förra säsongen. Tog en fjäder från en kulspetspenna. Hade samma dimension och nästan samma tryck. Reklampenna så kostade 0 kronor ;)

Edit: såg att du redan kände till det

Last edited:

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Hade själv problem igår angående flygande delar, då jag hade batteriet väck och glömde bort dom två jävla klossarna som håller ihop kablarna på batteriet. gjorde mer avancerad husrannsakan än vad polisen gör men hittade dom aldrig :( att det bara kan försvinna så enkelt i ett garage som är 3*3 meter stort.

slutade lyckligt då jag hade liknade sparade i en låda från gamla batterier, fick slipa till dom lite med vinkelslip för det skulle passa i dom där facken/+- anslutningarna. ska bli kul när jag en dag hittar dom på golvet, lika spännande som Olof Palme mordet hehe

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hade testat det om det inte hade varit för att jag är rädd för att hitta den nu =D

Next tajjm :tummenupp

Sen finns det en bekräftad regel av Jürg på huvudkontoret i Bremen att det man letar efter alltid hamnar där man med "direkt syn" inte kan se = titta där under, bakom den och flytta på det där.

Last edited:

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Japp..då är det klart..gud hatar mig ;)

Jag sumpade den fjädern, samt en bricka och en liten o-ring när jag rengjorde förgasarna. Dessa tillhörde 3 separata renoveringssatser vilket skulle kosta mig 1400:-. Tog fjädern från en penna, brickan gratis från en skruv/mutter grossist samt o-ringen från en grossist för gummitätningar. Den var så billig att jag var tvungen att köpa 10st för 20 spänn. 1400:- blev 20:- exkl bensinpengar :)

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Jag hoppas du slipper inse hur löjligt lyckligt lottad du är.

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
behöver inte alls vara tre månader. Jag fick en månad för 112 på 70 väg. Att det automatiskt blir tre månader är inte säkert. Beror ju helt och hållet på hur vägen och omgivningen ser ut.

Du har rätt! Fast jag har bara hört talas om 1 månad när man kunnat motivera att jobbet ställer krav på körkort. Men finns säkert andra skäl också. Men oavsett.... även om pengarna är surt, i synnerhet för en smålänning som jag, så hade jag hellre betalat böter än varit utan kort, om än bara en månad.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024