Ibland har man otur i livet (LIVET ÄR ETT STRAFF)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Måste vara miniatyrförgasare om det räcker med fjädern från en kulspetspenna för att hålla ner trotteln tänker jag.. fast utvecklingen har väl sprungit ifrån mig som mest skruvar på 30+ år gamla hojar..

Inte trotteln...precis ovanför clipet på nålen sitter en liten fjäder

honda_rebel_250_carb_needle.gif

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Kallas läropengar, lilla vän. :såjaponken Vi har alla varit där oooo så många gånger!

Och nej, du har inte otur. Du har bara inte lärt dig (förrän nu) hur man inte gör när man skruvar isär fjäderbelastade saker.
Den här killen hade otur: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?242703-Konsekvenser-av-hoj%E5kning
Med risk för att låta mer stöddig än vad som är menat: Få ordning på dina referensramar! :tungan :krama

Mina referensramar är...killen som vinner 1 miljard på lotto...o jag som tappar bort en förgasarfjäder
Philip = otur ;)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Inte trotteln...precis ovanför clipet på nålen sitter en liten fjäder

View attachment 402936

Aha. Ja det kan hända att det sitter en sån på mina cvk. Minns inte, sist jag pillade på dom var på köksbordet. Med öl. Lugn och fin :)
Men det är genom misslyckanden man får betala för som man lär sig, om ens då. Huvudet kallt och is i magen så går det mesta bra!

staberg

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Triumph, Husqvarna
Jag måste nog börja med att be om ursäkt tror jag.... Jag skrattade nåt så in i helvete åt ditt missöde. Igenkänningsfaktorn var stor så jag kände dessutom en tillfredsställelse i att inte vara själv i världen om samma otur. Snacka om total misär. Att du dessutom hade en penna i fickan hela tiden gjorde ju inte saken minde absurt. Hoppas du slipper hitta fjädern i garaget!!!
En liten tröst kan vara att det inte finns nån Gud. Men lagen om alltings jävlighet är en riktig jävla pest den med.

Men du har min respekt och lycka till med bygget! :rock

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Kan tillägga att historien slutade inte här....

Eftersom jag nu hade kört för fort 2 ggr inom loppet av 12 månader o båda överträdelser var grova.
49 på 30 sträcka och 99 på 70-väg så fick jag även hem en fin lapp där det stod "omprövning av körkort"...så blev det indraget körkort i 1 månad.

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Kan tillägga att historien slutade inte här....

Eftersom jag nu hade kört för fort 2 ggr inom loppet av 12 månader o båda överträdelser var grova.
49 på 30 sträcka och 99 på 70-väg så fick jag även hem en fin lapp där det stod "omprövning av körkort"...så blev det indraget körkort i 1 månad.

:rofl

Missförstå mig rätt men va fan:confused:

Jaja det blir en lite lugnare period efter det här hoppas jag :tummenupp

Sen är det bara att gasa på igen , det ligger varning på lappen i flera år nu - kanske 2-3 eller så

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024