Ibland hatar man sig själv mer än vanligt

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Kan man välja sämre tillfälle att vara superklantig?
Skulle åka till tjejen imorgon på hojen (16 mil) o vara ute o åka med henne i helgen och sen åke tebax på söndag. Tänkte åka en kortis ikväll o tanka inför resan. Vid hemkomst kör jag in i garaget, fäller ner stödet (tror jag) o kliver av samtidigt som hojen far i backen. För inte fan åkte stödet ner helt som jag trodde utan det åkte tebax.
Kollar alltid att stödet e helt nere, men självklart inte denna gång.
Resultatet blev att blinkersen gick åt helskotta och vad är värre, fotpinnen gick av.
Med andra ord, ingen resa imorgon..*suck* :gråta
Lär väl ta ett tag o få hem en ny också. Antar att dem inte har dem på lager på triumphbutiken (tt 600).
Men är man klantig så får man väl skylla sig själv antar jag.:huvet

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
ser halvsvårt ut...gick cleant av och har ju inte så mycket verktyg hemma direkt...tejp lär ju knappast hålla..*S*

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Trist, men fotpinnen borde gå och svetsa? Leta upp en alu svetsare så är det gjort på 2min och du kan åka imorgon!

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
:pannkyss

Jag har gjort samma sak. Jag skulle bara stanna för att pissa. Stannade, fällde ut stödet (trodde jag), hoppade av, en halv sekund senare undrade jag vad det var för en jäkla smäll jag fick på benet. Glaset till blinkersen sprack och knoppen längst ut på kopplingshandtaget böjdes in och gick sen av när jag skulle böja tillbaka den. Jag hade dock mer tur än dig, för jag kunde köra hem med den.
Been there, done that...

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
ZX10R
Ajfan, om det är till någon tröst så gjorde jag samma sak med min nya hoj på premiärturen bland en massa folk :D

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Önskar man inte hade ett jobbman var tvungen o åka till imorgon...då kanske man hade haft möjlighet o fixa till hojen. Men men...får väl klara mig utan...*suck*
Liten tröst att man inte är ensom om o vara klantig, men tror inte tjejen känner nån större tröst av det tyvärr...

Chibbe

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Suzuki Tl1000R
En sjukskrivning kanske? så hinner du fixa hojen?

Gjorde själv en tavla när jag ställde ifrån mig hojen utan att fälla ner stödet, höll på att bryta benet men som tur var fick kompisen tag i den innan den slog i backen....skyldig honom en dj...a massa öl:yoparty

Önskar man inte hade ett jobbman var tvungen o åka till imorgon...då kanske man hade haft möjlighet o fixa till hojen. Men men...får väl klara mig utan...*suck*
Liten tröst att man inte är ensom om o vara klantig, men tror inte tjejen känner nån större tröst av det tyvärr...

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Sitter faktiskt o funderar på om jag ska sjukskriva mig o försöka få ordning på hojen. Tycker personligen att det e giltigt skäl.

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
skjutspinnen är inte någorlunda likadan så du kan byta?

Så du tycker tjejen kan vara utan då? Du är ingen gentleman precis...

Fast å andra sidan så har ju tjejer inget på en hoj att göra så det är väl lika bra. Släng på en enkeltcuts med vetja! :tummenupp

skjutspinnen är inte någorlunda likadan så du kan byta?

Fast å andra sidan har ju tjejer inget på en hoj att göra så det är väl lika bra. Släng på en enkeltcuts med vetja! :tummenupp

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nu gör du såhär:

1) Hyr en apa (en ettrig snabb liten rackare)
2) Gå in på Motorbolaget
3) Skicka in apan
4) Smyg iväg och meka loss en fotpinne
5) Klart (skit i apan och dra)

http://www.blocket.se/vi/16304418.htm?ca=11_s

Seriöst så borde väl Triumph Center kunna fixa saken åt dig.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Fast å andra sidan så har ju tjejer inget på en hoj att göra så det är väl lika bra. Släng på en enkeltcuts med vetja! :tummenupp

Fast å andra sidan har ju tjejer inget på en hoj att göra så det är väl lika bra. Släng på en enkeltcuts med vetja! :tummenupp

Han får lite mer tid att tänka ut en lösning samt att det inte e direkt lika viktigt med en ordentlig fotpinne till passageraren, kan ha foten lite fint på de lilla som finns kvar av fotpinnen eller vad som..
Men spela roll, enkelt löst om man funderar lite o inte har tummen mitt i handen, en insexnyckel o lite tejp så e de löst tex...

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Passagerarens fotpinne har helt annan infästning så den bli nog svår att använda.
Får försöka få motorbolaget att sälja mig en begagnad från hojen dem har inne för nypris. Bara o hoppas att dem är på bra humör imorgon.
Eller så kanske dem kan tipsa mig om nån som kan laga fotpinnen temporärt tills dem får hem en ny.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kolla om det inte är nån annan butik i stan som råkar ha eftermarknadspinnar till din hoj annars, det har hänt konstigare saker. Då får du nya, snyggare pinnar också... ;)

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig personligen för jag har ingen alusvets men jag tror det finns ett par ställen i stan som kan lösa det - inget permanent men tillräckligt för att du ska kunna ta dig till tjejen imorrn. :tummenupp

Kolla här

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Ska först testa med motorbolaget, om dem inte kan fixa det så får jag börja ringa runt o jaga svetsare. Inte så här jag hade hade önskat att min fredag skulle se ut direkt men va fasen är man en råklant så e man...

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
jb weld !!!
alternativt biltemas kemiska metall, dock ej lika bra som jb.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS