Ibland måste man ifrågasätta ledarskap.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
t-rex skrev:
Varenda anka strök med. Vi bör se över trafiksäkerheten för ankor. Kanske mittstängsel?

Vajerräcken... ? :gnissla

Det är en fågel. Den flyter. Ergo är det en anka.

Sen kan min gamla biologilärare säga vad han vill. Jag hade alla rätt. Buske, blomma, träd, djur... det var precis vad jag skrev under på bilderna!

Men lite ont gör det att se.

Duckie: Jag har sju ankor på min badkarskant.

(Skall bara visa t-rex hur det görs :D)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nog för att jag är förhållandevis klen på artkunskap, men visst fan ser ni väl skillnad på en anka och en gräsand?!? :7peta

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
mb skrev:
Nog för att jag är förhållandevis klen på artkunskap, men visst fan ser ni väl skillnad på en anka och en gräsand?!? :7peta

Så svårt att se in i ungsluckan. Det är mest en..... tja, fågel.

*tillsätter lite vitlök*

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
ibland då jag ser den där bilden skrattar jag hysteriskt och ibland börjar jag nästan gråta. är det nånting fel på mig? :va

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
ft skrev:
Vajerräcken... ? :gnissla

Det är en fågel. Den flyter. Ergo är det en anka.

Sen kan min gamla biologilärare säga vad han vill. Jag hade alla rätt. Buske, blomma, träd, djur... det var precis vad jag skrev under på bilderna!

Men lite ont gör det att se.

Duckie: Jag har sju ankor på min badkarskant.

(Skall bara visa t-rex hur det görs :D)

Åååååh, får jag komma och titta?? ;-)

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
ft skrev:
Krymper ankor i vatten då... ?

Ja, "ankungar" är i själva verket vuxna ankor som krympt efter överdriven vattenvistelse. Alltså inget att tycka synd om!

Ankor föds direkt till full storlek, "ankungar" finns alltså inte.

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
I vilket fall så är det synd om ANKORNA oavsett om det är pjhotoshjop eller inte.

Men om fördelen med ANKOR är att man kan sitta tillsammans på en filt och mata dom med godsaker, dricka vin,tala om livet,kramas. Och känna solens sista höststrålar värma en sista gång och uppleva alla vackra höstfärger tillsammans med någon som man älskar :kär

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Långa farbron skrev:
I vilket fall så är det synd om ANKORNA oavsett om det är pjhotoshjop eller inte.

Men om fördelen med ANKOR är att man kan sitta tillsammans på en filt och föda upp dom med godsaker så att de blir stora och feta, dricka vin, äta stekt anka, tala om livet,kramas. Och känna solens sista höststrålar värma en sista gång och uppleva alla vackra höstfärger tillsammans med någon som man älskar :kär

Editerade in lite ord som du glömt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Långa farbron skrev:
Hey.....Ankhatare :gnissla

Gissar på ett trauma i tidig barndom med som utlösts av Kalle anka?

F.reud

Ankhatare?!? Alla mina inlägg genomsyras av den djupaste respekt för ankor! Speciellt grillade sådana.

Edit; Eller sprängd.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
ibland då jag ser den där bilden skrattar jag hysteriskt och ibland börjar jag nästan gråta. är det nånting fel på mig? :va
¨
Påminner lite om häromdagen när jag åkte till jobbet, lyssnade på rockklassiker då Trafiktjejen gick igenom just trafiknyheterna och började skratta när hon berättade att en Älgko virrade runt på en av infarterna, tror det var tyresövägen...

Ina som håller i morgonprogrammet påpekade detta varpå trafiktjejen börjar asgarva:
- Men jag kan ju inte sluta tänka på den där stora Älgkon som irrar runt bland alla bilar och letar efter sin lilla kalv.
...varpå hon börjar asgarva, bokstavligt talat.. Kunde inte låta bli att garva jag med åt den stora virriga kossan som stapplar runt bland bilar i rusningstraffik... fan.. måste åka och röntga min hjärna.. :rofl

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024