ICA-tjejen

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Jag går in på ICA, HON sitter i en kassa. Plötsligt kommer jag inte ihåg något som jag skulle handla, om ens något, då jag undermedvetet bara åkte till ICA för hennes skull. Går snabbt runt och hämtar ett paket tuggummi och ställer mig i hennes kö. Före mig står en tant med en full kundvagn av varor som hon håller på att packa upp. Jag tittar på tjejen i kassan, hon tittar tillbaka på mig och hon ler. Jag ser ut som en fåne, men ler tillbaka naturligtvis.

Tanten med kundvagnen före tar tid på sig, jag hinner titta på henne 2-3 gånger ytterligare och hon tittar tillbaka likaså. Det blir min tur, då slår det mig, faan jag har ju bara en vara, detta måste gå fort ju!

Jag är skapligt nervös nu, drar ICA-kortet, drar betalkortet, det är nu eller aldrig. På något sätt lyckas jag få fram "du, skulle jag kunna få ditt telefonnummer tror du?". Hon blir alldels röd i ansiktet och ler mot mot och frågar "du skämtar?". Jag säger .. "nej, det är allvar", och ler mot henne igen. Hon säger "åhh, jag är smickrad, men jag vet inte om jag är riktigt redo än" ... jag säger ... "jo skriv ditt nummer på kvittot bara".

Hon blir tyst en stund, tanten bakom mig har en full kundvagn likaså samt två stimmiga barn som hoppar upp och ner och skriker "när är det vår tur mamma". Jag tittar på henne igen och ler, hon ler tillbaka och säger "fråga mig nästa gång du handlar".

Jag tar min påse, vänder mig om och ler mot henne en sista gång innan jag går ut i bilen för att andas.

Min fråga till denna eminenta panel av casanovor, haha, hur länge ska jag vänta innan jag handlar igen? Var svaret positivt eller negativt?

Simma lugnt :D

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
fan va klockrent gubben
:yoparty
Mitt tips är att hålla på den styva (linan) och ta det lungt i en vecka sen glider du in och handlar ett Paket svenska jordgubbar och lite glass du lägger du en klockren kommentar "När ska vi äta dom här det är färskvaror när slutar du "

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Haha, trodde det var en rolig historia med ett häftigt slut!. Nu måste jag ju sitta här och vänta på att du ska handla igen så spring dit imorgon och packa en korg med varor för en middag med två :hihi

Edit: Om jag ska vara seriös så tycker jag du ska vänta ganska många dagar innan du går dit igen. Då kommer hon garanterat att sitta och tänka "När kommer han" "Borde han inte komma snart" o.s.v.

/Micke

Last edited:

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Hehe, mmm jag lär ju posta uppföljningen av det hela, men i morgon kan nog vara lite för nära inpå är jag rädd :rolleyes:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Öh, du skulle ju ställt dig i kön direkt igen med varor för att göra middag för två. Räkor, avocado, ljus, servetter - hela baletten. Henkel trocken har du säkert redan hemma i kylen. Bra jobbat! :tummenupp

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Vänta inte för länge - snart är det midsommar. Ge henne en anledning att plocka sju sorters blommor innan dess. Lycka till!

(Varför kommer jag att tänka på Arne Anka och Krille Krokodil...?)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Sväjdi är Ica-raggningsexpert har jag för mig, eller inte :hihi Vänta bara tills han ser tråden...

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Haha, jag funderade på att göra en liten hijack av mikrofonen för "personalmeddelanden" och ställa min fråga en gång till, typ på onsdag, torsdag :D

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Jag gjorde tvärt om en gång. Skrev mitt nummer på kvittot!

De funka bra :D :tuttar :banana

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Var detta idag? Gå dit på onsdag :) inte för långt bort men det ger henne en dag då hon kommer att titta efter dig och inte se dig (och förhoppningsvis bli besviken..då blir hon desto gladare när du kommer tillbaka nästa dag).

Kuuuuuul lycka till :hoppa

MjO skrev:
2247344 Haha, jag funderade på att göra en liten hijack av mikrofonen för "personalmeddelanden" och ställa min fråga en gång till, typ på onsdag, torsdag :D

Vänta med micken tills du känner henne och kanske vill fråga nått annat :hihi

Ding dong: "Anna (infoga valfritt namn)..jag vill bara fråga dig en sak. Jag tycker så mycket om dig och nu vill jag veta: Do you...spit or swallow? :rofl "

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Starstriker skrev:
2247337 Öh, du skulle ju ställt dig i kön direkt igen med varor för att göra middag för två. Räkor, avocado, ljus, servetter - hela baletten. :tummenupp
Helt rätt!

Go MjO! :banana

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Det är ju precis samma sak som om man får numret av en fröken man träffat ute. Man väntar för länge av princip. Gå dit imorgon. Seså!

:tummenupp

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
MjO skrev:
2247307

Min fråga till denna eminenta panel av casanovor, haha, hur länge ska jag vänta innan jag handlar igen? Var svaret positivt eller negativt?

Simma lugnt :D

Nu hade du en jävla tur!! Det är inte alla som får en andra chans..

Byt affär, gå aldrig dit igen!

MikkE

Guest
Haha. Grymt!
Kör igen på typ onsdag eller torsdag. Då med lite middagsvaror ;)

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
Fan vad coolt gjort. MjO is the shit.
(Vilket ICA var det? Vill ju dit och spana lite....) :tuttar

Lycka till med fortsättningen och håll oss underrättade.

// P

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...