Icat?

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Har provats i bromsbänk utan skillnad men ska visst ge en viss psykologisk skillnad typ placebo effekten säger dom flesta

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
asskicker89 skrev:
2457280 hitta det här prylen när jag var ute och surfa..

http://ikatmotorsport.com/

är det ngn som har prövat det? isf märkte ni någon skillnad?
vore ju coolt om det gav ngn märkbar skillnad.
det finns en annan sån trimmpryl som jag tror många har missat!Powerblade. en slags vinge som man sätter i förgasaren den ska visst ge rätt bra skillnad!kostar runt tusenlappen

Bifogat

• PB.jpg
    PB.jpg
    5.2 KB · Visningar: 35

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Bushmyra skrev:
2457740 det finns en annan sån trimmpryl som jag tror många har missat!Powerblade. en slags vinge som man sätter i förgasaren den ska visst ge rätt bra skillnad!kostar runt tusenlappen

Har petat in en sån i fuggen på min 250, gav rätt shysst respons nere från botten faktiskt, och där blev det sån grym skillnad så jag vet att det inte var placebo effekt.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Just precis, mer respons i botten - men stjäl från toppen. Vet man inte exakt vad den där prylen gör och hur den fungerar kanske man köper BS'en som reklamen säger. Vill du få samma effekt, gasa med mindre trottelutslag, dvs öka gashastigheten under trotteln på låga varv.

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
andersbrink skrev:
2458124 Just precis, mer respons i botten - men stjäl från toppen. Vet man inte exakt vad den där prylen gör och hur den fungerar kanske man köper BS'en som reklamen säger. Vill du få samma effekt, gasa med mindre trottelutslag, dvs öka gashastigheten under trotteln på låga varv.

Ja, same shit som o byta pipan. Flyttar bara registret.. Men att man tappar lite på toppeffekten på en 250 2-t mx är inte döden, gör den bara lite mjukare o åka.

asskicker89

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
husaberg fe 501 sm
Bushmyra skrev:
2457740 det finns en annan sån trimmpryl som jag tror många har missat!Powerblade. en slags vinge som man sätter i förgasaren den ska visst ge rätt bra skillnad!kostar runt tusenlappen
jo har sett dom..skapade en tråd om det och dom flesta tyckte att det inte var värt pengarna eftersom det var vid 1/4 / 1/2 som det gav effekt.(POWER BLADE). men men..hade nästan anat att icat var lite för bra......Har även sett folk göra "egna" power blades..kan ju inte vara så jävla svårt?

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...