Icemans sportkamerakit?

sandstream

Guest
Harrysson skrev:
CAMBIKE kameran verkar ha en upplösning motsvarande 380 linjer. W-motoracing säljer även en modell med 480 linjer. Någon som har nån erfarenhet om man ser någon större skillnad i bildkvalitén?
Jag kan ganska enkelt se skillnad på NTSCs 480 linjer och PALs 576 linjer på DVD.
Ju mindre TV du har ju mindre ser skillnaden ut att vara men om du som jag kollar på en 50 tums plasma så lär skillnaden mellan 380 och 480 var ganska stor.

Tror jag importerar min från England i stället.
Ca 1900:- för ett liknande kit men med 480-linjers kameran (package 3 (PAL)) + 455:- för remoten:
http://www.rfconcepts.co.uk/helmet_cameras.htm

EDIT: 15:- för pundet var visst lite högt, närmare 13:- är mer korrekt.

Last edited:

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
den drar din...
Harrysson skrev:
W-motoracing har två varianter av 480 linjers kameran där den ena ser ner till 0.1 lux. Jag antar att fire_wheel menade skillnaden mellan dessa. Min fråga avser dock som tidigare om en glad amatör/proffswannabe klarar sig lika bra med 380 linjersmodellen eller man kommer att ångra sig efter första actionrullen?

general agenten för kamerorna sa att SWT-Racing andvänder icemans 380 linjers kameror om de e sant vet ja inte hör me no1 för bättre svar :tuttar

Last edited:

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
den drar din...
sandstream skrev:
Jag kan ganska enkelt se skillnad på NTSCs 480 linjer och PALs 576 linjer på DVD.
Ju mindre TV du har ju mindre ser skillnaden ut att vara men om du som jag kollar på en 50 tums plasma så lär skillnaden mellan 380 och 480 var ganska stor.

Tror jag importerar min från England i stället.
Ca 1900:- för ett liknande kit men med 480-linjers kameran (package 3 (PAL)) + 455:- för remoten:
http://www.rfconcepts.co.uk/helmet_cameras.htm

EDIT: 15:- för pundet var visst lite högt, närmare 13:- är mer korrekt.

de där kan ju inte stämma :va att ett helt kitt och 480 linjers kamera kostar 145 euro tycker de låter skumt :confused: rätta mej om ja har fel

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...