ICON jacka

Vagarbonzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
CBR900RR Fireblade
Tjo! Tänkte ev slå till på en icon jacka från fc-moto. Men frågan är vilken storlek man ska ta. Var och provade Berik och Arlen ness jackor i helgen och i dom skinnjackorna klämmer man in sig i storlek 50 och då e de fan så de gör ont! med andra ord som sitter som ett korvskinn.

Nån som har erfarenhet av ICON jackorna och vet hur dom är i storlekerna jämnfört med ovan nämnda ?

EDIT: jo går ICON jackorna att koppla ihop med några skinn/textil byxor vill ju inte gärna åka i jeans:näsblod

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Svårt att råda.. Storlek är rätt individuellt och fabrikaten skiljer sinsemellan..
Mitt tips är att du provar en på "hemmaplan" innan du beställer, om du har en handlare i närheten förstås..
Jag skulle aldrig beställa kläder från utlandet efter någon annans bedömning.. Struligt att byta osv..

Men det är ju bara vad jag tycker..

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Vagarbonza får man fråga vikt längd?

Tyvär så går inte Icon jackorna koppla ihop med textil eller skinbyxor :( , börjar bli lite små le min jacka pågrund av det.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag kör i Iconjacka är normalt en M så jag tog en M, sitter perfekt, finns plats för skydd och en xtra tröja under. Icons storlekar är med sanningen överensstämmande, är du 50 normalt så skall du köpa 50 i Icon!

nevergrowup

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Buell
Jag testade en medium jacka från Icon och den passade mig, medium kör jag alltid på jackor så ta det du brukar ha! :)

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Vilken jacka skall du köpa? Jag köpte precis en, men tror fan jag skall ha en storlek mindre ändå. Knappt använd. Du kan få köpa för en liten slant.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Vilken jacka skall du köpa? Jag köpte precis en, men tror fan jag skall ha en storlek mindre ändå. Knappt använd. Du kan få köpa för en liten slant.

Vilken jacka ska du sälja? Vilken storlek? Är på g att köpa ny..hör av dig om du har kvar den :tummenupp

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag har en Icon jacka i storlek M. Köpte den i vintras och har knappt åkt med den för säsongen har precis börjat. Den är för stor så jag tänkte köpa en likadan i storlek S ifall jag får denna såld. Köpte den i butik för 6500kr och tänkte sälja iväg den för cirka en eller två tusenlappar mindre ifall nån e intresserad så skicka ett pm.
Det är en ICON Timax-2 läderjacka

Edit:Super snygg jacka så jag ska garanterat ha en likadan så jag kan stark rekommendera den.

Last edited:

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag hade en Icon i L som passade mig: 185 /77 men den var för kort...

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Hoj
Stree Triple
Närmast är väl Motoaction i Fleninge utanför Helsingborg, du får ta en roadtrip dit
Ska åka fram o tillbaka 44mil för o köpa en jacka ? nej tack :) blir nog billigare beställa hem prova sen betala frakten om man inte gillar ;)
Men tack ändå

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...