JoUh skrev:2175145Så nu har jag fått tag på en dB-killer. Någon som har idéer på hur/var man moterar denna mojäng??
osterkraft skrev:2175181Den här smileyn måste vara hämtad från en installationsanvisning till just en sådan där!
Bend overJoUh skrev:2175145Så nu har jag fått tag på en dB-killer. Någon som har idéer på hur/var man moterar denna mojäng??
JoUh skrev:2175508Ok, era smurfar. Så långt var även jag med...
Men detta ska ju vara en "universal" och funka på alla. Gör det något att munstycket på dämparen är större än "rivjärnet"? Eller är det bara att borra hål i ena sidan och fästa?
JoUh skrev:2175145Så nu har jag fått tag på en dB-killer. Någon som har idéer på hur/var man moterar denna mojäng??
Ok, det var dumt av ossec2bme skrev:2175856Vad är det frågan om?!!
Hur kommer det sig att han får 8 st idiot-svar av 9 möjliga?
Om någon ber om hjälp så ska han väl inte bli hånad på de viset.
Skärpning!!
JoUh skrev:2175508Ok, era smurfar. Så långt var även jag med...
Men detta ska ju vara en "universal" och funka på alla. Gör det något att munstycket på dämparen är större än "rivjärnet"? Eller är det bara att borra hål i ena sidan och fästa?
Bodoe skrev:2176020Här har ju verkligen någon tänkt till och tjänar stora pengar. "Först tillverkar vi ljuddämpare som dämpar dåligt, sen sälje vi insatser som sänker ljudet!"
Ungefär som att tillverka kassa saker för att få sälja reservdelar.
Varför ska du ha en decibellkiller på ditt micronsystem om original låter lagom? Inte att det är enklare att byta DB-killer istället för ljuddämpare för det har du ju bevisat att det inte är...Dyrt om det bara skulle vara för utseende. Varför köpte du ett avgassystem som låter så illa?
Bodoe skrev:2176020Här har ju verkligen någon tänkt till och tjänar stora pengar. "Först tillverkar vi ljuddämpare som dämpar dåligt, sen sälje vi insatser som sänker ljudet!"
Ungefär som att tillverka kassa saker för att få sälja reservdelar.
Varför ska du ha en decibellkiller på ditt micronsystem om original låter lagom? Inte att det är enklare att byta DB-killer istället för ljuddämpare för det har du ju bevisat att det inte är...Dyrt om det bara skulle vara för utseende. Varför köpte du ett avgassystem som låter så illa?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|