Id brickan på ramen

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
Vad säger besiktningen om man saknar en bricka på ramen??
Det gäller den bricka som det står hur många db hojen får låta. Det står även ramnummer på den.

Den ska ju sitta endast 5 cm från där ramnummret är stansat i ramen, så den ända info besiktningsgubben missar är ju hur mycket den får låta.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Vad jag har förstått behövs den brickan enbart vid Registreringsbesiktning. :confused:

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
philsson skrev:
2048050 Vad jag har förstått behövs den brickan enbart vid Registreringsbesiktning. :confused:

Man kan ju hoppas. Eller om man kan droppa lite lödtenn på brickan så den ser nitad ut och sen sätta fast den med bubbelhäftande tape. Den satt inte popnitad org så jag vill ju givetvis inte borra i ramen.

Jag tog bort den när jag polerade ramen. Kanske dumt gjort men då får jag väl stå mitt kast. :gnissla

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
VaRvStopPEt skrev:
2048068 Man kan ju hoppas. Eller om man kan droppa lite lödtenn på brickan så den ser nitad ut och sen sätta fast den med bubbelhäftande tape. Den satt inte popnitad org så jag vill ju givetvis inte borra i ramen.

Jag tog bort den när jag polerade ramen. Kanske dumt gjort men då får jag väl stå mitt kast. :gnissla
Nej nej, den behöver inte vara popnitad. Kravet är att den lätt skall kunna ersättas eller nåt sånt, popnitsmonterad är bara ett "förslag". Sitter på många hojar med dubbelhäftande tejp.

SFC Ljungan

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Hoj
KTM 660
Lånar tråden för att ställa en relaterad fråga:

Hur ser de här skyltarna ut? Jag håller på att registreringsbesiktiga min hoj och det enda som saknas är just helfordonsgodkännandeskylten.

Jag har beställt en via KTMs Generalagent men med det här vädret så blir ju längtan olidlig......

Ngn som kan lägga upp en bild ( på en KTM skylt) eller beskriva i detalj vad som står på dessa skyltar?

( Det mest sura är nog att Besiktningsgubben sådär i förbifarten nämnde " tja du , om inte det stått i ditt tyska registreringsbevis så hade vi kunnat släppa igenom den utan skylt...." )

Byråkrati................... :gnissla

Edit: sökte igenom men hittar inte ngn skylt för KTM hojar....

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...