Idag är jag ledsen för att...

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Orkar inte snart bita tillbaka mer.
Känns som om att jag bara är i vägen och en börda för folk. :va
Man orkar kämpa men inte hur länge som helst, inte ensam.

Hoppet ligger på ett jobb långt bort :tummenupp

Ber inte om ursäkt, men får kännsla av som om jag borde :confused:

Hur menar du med börda? :va
 

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Ort
Garaget / Landskrona
Hoj
Stor blågrön sak
Hur menar du med börda? :va

Jag råkar vara mellan jobb just nu, så jag har väldigt mkt fritid på händerna. Och det känns som att "vännerna" umgås med mig som om dom 'måste'. Jag har fått låna ett garaget att bo i då jag inte har någon inkomst och de känns som att ägarna till garaget ser mig som en börda.
Af vill inte ha med mig att göra, jag e inte berättigad bostadsbidrag iom att garaget inte räknas som bostad =/.

Det är säkerligen så här för många i sverige då många är arbetlösa idag.
Om så är fallet så berätta gärna så jag vet att jag inte är ensam.
(förlåt att jag låter som en riktigt gnällkärring)
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag råkar vara mellan jobb just nu, så jag har väldigt mkt fritid på händerna. Och det känns som att "vännerna" umgås med mig som om dom 'måste'. Jag har fått låna ett garaget att bo i då jag inte har någon inkomst och de känns som att ägarna till garaget ser mig som en börda.
Af vill inte ha med mig att göra, jag e inte berättigad bostadsbidrag iom att garaget inte räknas som bostad =/.

Det är säkerligen så här för många i sverige då många är arbetlösa idag.
Om så är fallet så berätta gärna så jag vet att jag inte är ensam.
(förlåt att jag låter som en riktigt gnällkärring)

Ja, det är många som har knas idag, men det verkar skumt att bo i ett garage. Nog måste det väl gå att få ett vettigt boende? Nu har du väl ingen toalett och kanske inte indraget vatten? Och hur är det med värme?

Jag tror du får jävligt dåligt självförtroende av att inte ha jobb och på sikt kanske deprimerad. I din sits, om du inte har något direkt som håller dig kvar så hade jag satsat järnet på att försöka komma därifrån. Jag har iof ingen närmre info ang din situation, men det verkar ju vara en jobbig sits du sitter i.
 

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Ort
Garaget / Landskrona
Hoj
Stor blågrön sak
Ja, det är många som har knas idag, men det verkar skumt att bo i ett garage. Nog måste det väl gå att få ett vettigt boende? Nu har du väl ingen toalett och kanske inte indraget vatten? Och hur är det med värme?

Jag tror du får jävligt dåligt självförtroende av att inte ha jobb och på sikt kanske deprimerad. I din sits, om du inte har något direkt som håller dig kvar så hade jag satsat järnet på att försöka komma därifrån. Jag har iof ingen närmre info ang din situation, men det verkar ju vara en jobbig sits du sitter i.

Okeej. Bo i ett garage? nä de funkar, toalett och dusch för ja låna i boningshuset och här är isolerat så de går fint :)

Jo, att bara gå o inte ha nått fast jobb o bara göra små s.k svart jobb här o där är inget kul alls.
Jo, de é inte den roligaste sits, känns fruktansvärt fel att skriva men det känns lite skönt när man vet att man inte är ensam, de är en klen tröst.
Jo söker jobb över hela sverige!
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Okeej. Bo i ett garage? nä de funkar, toalett och dusch för ja låna i boningshuset och här är isolerat så de går fint :)

Jo, att bara gå o inte ha nått fast jobb o bara göra små s.k svart jobb här o där är inget kul alls.
Jo, de é inte den roligaste sits, känns fruktansvärt fel att skriva men det känns lite skönt när man vet att man inte är ensam, de är en klen tröst.
Jo söker jobb över hela sverige!

Det är sjukt segt att vara mellan jobb. Man måste verkligen försöka hålla igång sig själv. Jag skaffade en virtuell portfölj och höll på med börsen en tag mellan jobbsökningarna. Läste två kurser på distans. Men samtidigt tittade man på när de polarna som hade jobb köpte fina prylar och stack iväg på resor. Som tur var är det ju bara temporärt. :)

Men just nu lider denna anställningen mot sitt slut och jag känner verkligen ångesten komma eftersom det inte verkar bli någon förlängning. Uppdaterat CVt idag och hittat lite intressanta annonser som ska sökas. Stationering i Mellanöstern låter ju udda och spännande :gnissla
 

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Ort
Garaget / Landskrona
Hoj
Stor blågrön sak
Det är sjukt segt att vara mellan jobb. Man måste verkligen försöka hålla igång sig själv. Jag skaffade en virtuell portfölj och höll på med börsen en tag mellan jobbsökningarna. Läste två kurser på distans. Men samtidigt tittade man på när de polarna som hade jobb köpte fina prylar och stack iväg på resor. Som tur var är det ju bara temporärt. :)

Men just nu lider denna anställningen mot sitt slut och jag känner verkligen ångesten komma eftersom det inte verkar bli någon förlängning. Uppdaterat CVt idag och hittat lite intressanta annonser som ska sökas. Stationering i Mellanöstern låter ju udda och spännande :gnissla

Okej, låter som att du verkligen höll dig sysselsatt :)

Det låter inte lika kul, håller tummarna för att du får förlängning alt. snabbt hittar en nytt bra spännande jobb!! :tummenupp
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Aha det hos Al Qaida som självmordsbombare.
Var sugen på det men fick inte ha ungarna med på skolans var med förälderns jobbdag!

Dom har ju inte riktigt samma föräldrapolitik där nere som här hemma i Sverige. Däremot erbjuder dom ju bra skola via organisationen som fördjupar sig i både hur man blir pilot, tekniskt kunnande och religion.

Okej, låter som att du verkligen höll dig sysselsatt :)

Det låter inte lika kul, håller tummarna för att du får förlängning alt. snabbt hittar en nytt bra spännande jobb!! :tummenupp

Det måste man nästan göra. Man blir ju galen av att bara sitta och skriva ansökningar hela tiden.

Det hoppas jag med och jag önskar dig detsamma! :tummenupp
 

Snarret

Guest
Min ena katt blev sjuk, så jag var med honom till veterinären idag. Och kom hem med en tom bur. :gråta
 

Snarret

Guest
Ja... Stackars bästa lilla kissen...
Och jag var inte alls beredd på det. Åkte dit och trodde att jag skulle få börja ge honom någon specialmat eller ngt, men så fick han inte ens följa med hem igen... :gråta
Jag vill ha tillbaka min kisse!
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Ja... Stackars bästa lilla kissen...
Och jag var inte alls beredd på det. Åkte dit och trodde att jag skulle få börja ge honom någon specialmat eller ngt, men så fick han inte ens följa med hem igen... :gråta
Jag vill ha tillbaka min kisse!

Jag vet de blir ju en del av familjen.
Vi fick tyvärr göra oss av med sista katten i höstas och ja det är tomt.
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Ja... Stackars bästa lilla kissen...
Och jag var inte alls beredd på det. Åkte dit och trodde att jag skulle få börja ge honom någon specialmat eller ngt, men så fick han inte ens följa med hem igen... :gråta
Jag vill ha tillbaka min kisse!

Stackarn. Lider med dig.
Satt i samma sits för några år sen. Och då var det bara jag och katten. Blev helt tomt. Bara klösmärkena på soffan kvar efter lilltjejen.
 

Snarret

Guest
Jag hänger lite i den här tråden då...
Helvetes jävla män. Eller man.
Kan man säga åt sina känslor att bara dra åt helvete och lämna en ifred?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Idag är jag ledsen för att jag föddes, att medicinen jag tar inte hjälper något vidare och för att jag vaknade i morse och antagligen kommer att göra det igen i morgon och för att allting går så jeffla bra i allmänhet.:(:(:(
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Blir kärleksmässigt aldrig nöjd då jag redan haft det bästa :(
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top