Idag beställde man nya hojen!

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Plötsligt så hände det, där var mina drömmars hoj på blocket ensam nere på Honda MC center i Helsingborg i vit förpackning. Jag kunde inte motstå och slog till. Hojen är en Honda CB 1000R av 2009 årsmodell och var i kampanjpris. Hoppas nu att jag gjort ett vettigt val av cykel? Vad säger ni andra? :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Honda håller ju normalt sett väldigt hög kvalitet på sina grejor. Motorn ska ju vara bra och ABS:en också. Du kommer säkert att bli kanonnöjd eftersom du dessutom gillar designen!
Grattis!
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Grattis!

Det första du skall göra är att ersätta katalysatorn med ett mellanrör och på med ett slipon. Har testat både original och en som var omkittad på detta sätt (Leovince i det fallet). Det var STOOOOR skillnad i ljud och gasrespons:tummenupp
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Jasså? Ja jag har läst något om det! Men inte sett något slip on som faller mig i smaken än. Finns det många som gör system till dessa?
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
:tummenupp nice, min drömhoj *AVIS* !!!!!!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det är en rolig makapär, köpte min i slutet av september och har väl avverkat ca 400mil, hade gått 170-180mil nånting när jag köpte den. Bokade service idag och ny skylthållare = bort med snabeln =) Svansen kanske är bättre namn iofs...

Vilket fall kolla om de bytt baklyktan eller om de gör det innan leverans, den var nämligen kass från början och de byter ut den kostnadsfritt.
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Har bara provkört en, men jag blev helt klart positivt överraskad.

Lätt, liten, smidig, med stabilt chassi.
Bra klipp i motorn, och en riktigt skön växellåda.

Bra köp! :tummenupp
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Honda håller ju normalt sett väldigt hög kvalitet på sina grejor. Motorn ska ju vara bra och ABS:en också. Du kommer säkert att bli kanonnöjd eftersom du dessutom gillar designen!
Grattis!

Ingen ABS på denna hoj.ABS-modellen heter RA,men en väldigt bra hoj ändå,gratulerar. :banana
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Hoppas nu att jag gjort ett vettigt val av cykel?

För faan du har ju valt kungen av alla SH ju, får man be om lite självförtroende tack:)

Grattis som bara satan!
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Tack ska ni ha allihopa :) Jag snackade med dom om baklyktan men den hade inte det problemet för det var de första som kom bara som hade det problemet och min låg utanför den kampanjen. Svansen ska bort därbak tänkte jag men vilket märke är bäst av de skylthållare som finns? Tänkte behålla org blinkers tror jag om det går? Orkar inte med att montera motstånd för diodblinkers.

Hahaha man vill ju inte sitta och skryta utan ventilera lite med folk som säkert är bättre insatt på modellen :D

Hoppas nu att jag gjort ett vettigt val av cykel?

För faan du har ju valt kungen av alla SH ju, får man be om lite självförtroende tack:)

Grattis som bara satan!
 
Last edited:

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Tack ska ni ha allihopa :) Jag snackade med dom om baklyktan men den hade inte det problemet för det var de första som kom bara som hade det problemet och min låg utanför den kampanjen. Svansen ska bort därbak tänkte jag men vilket märke är bäst av de skylthållare som finns? Tänkte behålla org blinkers tror jag om det går? Orkar inte med att montera motstånd för diodblinkers.

Hahaha man vill ju inte sitta och skryta utan ventilera lite med folk som säkert är bättre insatt på modellen :D


Jag hade tail tidy på min visserligen CBR 1000-08, men ser det ser ungefär ut samma på cb 1000. Du kan behålla orginal blinkers då.

http://www.evotech-performance.com/acatalog/Honda_Tail_Tidy.html
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Ja det blir nog den där som blir aktuell, såg att lelles sålde den där med! Ska kika ebay med ifall det går att fynda något. :yoparty

fynda ? du köpte en hoj för säkert över 100 k, och så skall du snåla ;) skäm bort dig själv och hojen lite lite till..!! :tummenupp

ps: grymt köp !
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top